پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مصاحبه کومان: اگر مسی بود بازیکنان جرعت بی نظمی نداشتند

زمان ارسال : چهارشنبه 31 شهریور 1400
سرمربی هلندی بارسا مدعی شده که حضور این بازیکن سطح تمرینات را بالا می‌برد و اگر او در دیداری تمرینی بازی را واگذار می‌کرد بسیار عصبانی می‌شد. او در گفتگو با فوتبال اینترنشنال هلند اظهار داشت:« لیونل مسی باعث شده که دیگر چیزی به چشم نیاید. او بسیار خوب بود و همیشه برنده می‌شد. البته که بازیکنان خوبی هم در اطراف او حضور داشتند اما این او بود که تعیین کننده ظاهر می‌شود. همه به خاطر حضور او بهتر از چیزی که بودند به نظر می‌رسیدند. این یک انتقاد نیست بلکه چیزی است که شاهدش بودم. من می‌دانستم که او چقدر خوب است اما باز هم تماشای بازی او از نزدیک عالی بود. هر چیزی که دوست داشتید به یک بازیکن یاد بدهید، از شناسایی موقعیت، تصاحب توپ تحت فشار، سرعت توپ تا ضربه پایانی، مسی در آن استاد است. او به هیچ وجه عادی نیست.»

کومان در ادامه اضافه کرد:« وقتی جلسه تمرینی ضربات آخر را به پایان می‌رسید، بعضی بازیکنان شروع به زدن ضربات آسان کرده و به شوخی می‌پرداختند اما شرایط درباره مسی اینطور نبود. او همیشه در حال تلاش بود. هرگز آسان نمی‌گرفت. و همیشه می‌خواست در همه چیز پیروز باشد. ما همیشه پیش از تمرینات خرس وسط بازی می‌کردیم. اگر توپ 20 بار می‌چرخید، بازیکنان در وسط زمین باید یک دور اضافه انجام می‌دادند. اگر این اتفاق سه بار متوالی رخ می‌داد، بازیکنان دو صف تشکیل می‌دادند و کارهایی مثل زدن پشت سر دو بازیکن وسط و ازاین طور تنبیهات را انجام می‌دادند. من از مسی پرسیدم که آیا این اتفاق برای او رخ داده است و او گفت بله، یک بار. در تمامی آن سال‌ها فقط یک بار. بازیکنان مسن‌تر هرگز برابر جوان‌ترها در تمرین نمی‌باختند. این اتفاق یک بار افتاد و مسی به مدت یک هفته به خاطر آن بسیار عصبانی بود. او واقعا در تمرین سختگیر است.»

کومان تایید کرده که غیبت مسی از زمان جدایی‌اش از تیم به چشم آمده است. بعضی از بازیکنان مانند آنسو فاتی با همان جدیتی تمرین نمی‌کنند که در زمان حضور فوق ستاره آرژانتینی تمرین می‌کردند. سرمربی هلندی در این باره گفت:« اوایلی که هدایت بارسا را برعهده گرفتم در خانه مسی با او صحبت کردم. چیزی که فورا نظرم را جلب کرد میزان حضور و همکاری او و علاقه‌اش به فوتبال بود. شروع کار سخت بود، او بعدها بابت آن اتفاقات عذرخواهی کرد. مسی باید می‌دانست که کارش تبعاتی دارد. اما بیش از پیش مشتاق شد.»

مربی سابق تیم ملی هلند ادامه داد:« عملکرد تیم با مسی عالی بود. ما حالا گاهی تمرین پاسکاری و ضربه به سوی دروازه را انجام می‌دهیم که در آن باید توپ را وارد دروازه کوچکی کنیم. چند روز قبل دیدم که شوت آنسو فاتی با سه متر اختلاف بیرون رفت که به خاطر عدم تمرکز بود. اما اگر مسی هنوز اینجا بود او جرات چنین کاری را نداشت. اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد، مسی بسیارعصبانی می‌شد. این اتفاق هرگز برای مسی رخ نداده است. من هرگز کسی جز یوهان کرویف را ندیدم که چنین هوش فوتبالی داشته باشد. آلفرد (دستیار کومان) گاهی تمرینات را به انگلیسی توضیح می‌داد و مسی خیلی خوب به این زبان مسلط نیست. اما پس از چند ثانیه متوجه می‌شد. او سال گذشته در به ثمر رسیدن 50 گل نقش داشت: 30 گل زده، 20 پاس گل ارسالی. او مثالی برای دیگر بازیکنان بود. مسی جام‌هایی بسیار بزرگتر از کوپا دل ری را به دست آورده اما وقتی ما قهرمان این مسابقات شدیم برای او ارزش زیادی داشت. او آینده باشگاه را در بازیکنان جوان حاضر در تیم می‌دید. همه آنها می‌خواستند با او عکس بگیرند و من هرگز چنین چیزی ندیده بودم. او همین قدر بزرگ بوده و هست. این که او دیگر اینجا حضور ندارد شوک بزرگی برای تمام شهر است.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.