پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

از مالدینی و بوفون تا ماتئوس و بالاک؛ مروری بر بزرگ‌ترین بازنده‌های تاریخ فوتبال از نگاه مارکا ( بخش اول )

زمان ارسال : یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
ستاره هایی که فاتح جام های فراوانی شدند اما به همان اندازه در کسب جام های بیشتر و تکمیل کلکسیون افتخارات خود ناکام بودند.



اخیرا پائولو مالدینی اعلام کرد با وجود کسب افتخارات فراوان، خود را بزرگترین بازنده تاریخ فوتبال می داند. مالدینی 25 جام معتبر با میلان فتح کرد. 5 جام لیگ قهرمانان اروپا، 7 اسکودتو و یک کوپا ایتالیا از مهم ترین افتخارات او محسوب می شود. اسطوره میلان گفته بود:

کدام بازی ها، بیشتر مرا آزرده خاطر می کند؟ بهتر است بگوییم من بزرگترین بازنده تاریخ فوتبال هستم. جام های زیادی بردم اما 3 فینال لیگ قهرمانان اروپا [مقابل مارسی، آژاکس و لیورپول]، یک سوپرجام اروپا، 3 فینال جام باشگاهی بین قاره ای (فرمت قبلی جام باشگاه های جهان)، یک فینال [1994] و یک نیمه نهایی جام جهانی [1990] و یک فینال یورو [2000] را باختم.
به همین مناسبت مارکا پس از مالدینی به مرور 9 ناکام بزرگ دیگر تاریخ فوتبال پرداخته است:

خاویر ماسکرانو - ناکام در بازی های ملی
در کارنامه افتخارات ستاره سابق تیم ملی آرژانتین بیش از 20 عنوان قهرمانی از جمله 6 قهرمانی در لیگ، 2 لیگ قهرمانان اروپا و دو مدال طلای المپیک به چشم می خورد اما او همچون اکثر بازیکنان هم نسل خود در آرژانتین، 11 فینال از جمله فینال جام جهانی 2014 و 4 فینال کوپا آمریکا [2004، 2007، 2015 و 2016] را باخته است. لیونل مسی تاکنون بازنده 10 فینال بوده است. ماسکرانو در صورت فتح همه فینال ها اکنون بیش از 30 عنوان قهرمانی در کارنامه خود می دید.


پاتریس اورا - ناکام ترین بازیکن در فینال لیگ قهرمانان اروپا
اورا 21 جام در کارنامه درخشان افتخارات خود دارد. از جمله 5 قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، 2 اسکودتو و یک جام چمپیونزلیگ. با این حال او در 4 فینال لیگ قهرمانان اروپا -3 مورد مقابل بارسا- با شکست زمین را ترک کرده است. [2004 با موناکو مقابل پورتو؛ 2009 و 2011 با یونایتد هر دو مقابل بارسلونا؛ 2015 با یوونتوس بازهم مقابل بارسلونا] اورا همچنین فینال یورو 2016 را در قالب ترکیب فرانسه مقابل پرتغال واگذار کرد.



آرین روبن - افتخارات متعدد داخلی با فقط یک لیگ قهرمانان اروپا
ستاره هلندی سابق بایرن مونیخ حدود 30 جام رسمی فتح کرده است. در آیندهوون، چلسی، رئال مادرید و بایرن مونیخ تقریبا فاتح همه جام های داخلی شد اما بازنده 6 فینال مهم بوده است. 2 فینال لیگ قهرمانان اروپا، 3 سوپرکاپ و البته فینال جام جهانی 2010 مقابل اسپانیا. روبن سرانجام در فصل 2012/13 با شکست دورتموند در پیراهن بایرن مونیخ طعم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را چشید.



میشائیل بالاک - کابوس وار مثل 2002 و 2008
با وجود فتح 13 جام، به بالاک لقب ناکام بزرگ فینال ها را داده اند. او در کمتر از چند روز رویای سه گانه با بایرلورکوزن در فصل 2001/02 را با سه نایب قهرمانی در بوندس لیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا عوض کرد. قهرمانی لورکوزن در بوندس لیگا در هفته آخر از دست رفت. کمتر از دو ماه بعد بالاک در فینال جام جهانی 2002 با آلمان مقابل برزیل شکست خورد تا سال 2002 برای او مملو از ناکام شود. این کابوس در سال 2008 برای بالاک تکرار شد. او فینال فصل 2007/08 لیگ قهرمانان اروپا را در ترکیب چلسی مقابل یونایتد واگذار کرد و چند هفته بعد فینال یورو 2008 را با شکست مقابل اسپانیا به پایان رساند. بالاک در طول دوران حرفه ای خود بازنده 9 فینال مهم بود.


عکس ها درکامنت






مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.