پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بزرگترین نماد باشگاه بارسلونا چه کسی است؟ لیونل مسی یا یوهان کرایف؟

زمان ارسال : پنجشنبه 22 خرداد 1399
دو باشگاه بارسلونا و آژاکس آمستردام مشابهت های بسیار زیادی با هم دارند تا جایی که حتی بعضی آژاکس را نسخه کوچک و هلندی بارسلونا می دانند. یکی از مشابهت های این دو باشگاه حضور یک اسطوره تاریخ فوتبال به نام یوهان کرایف در هر دو باشگاه، به عنوان بازیکن و مربی، است. کرایف که در آژاکس درخشش خود را آغاز کرد با آمدن به بارسلونا، یکی از تاثیرگذارترین و محبوب ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه اسپانیایی شد.



در طرف دیگر هم لیونل مسی به عنوان یکی از بزرگان آبی اناری ها قرار دارد. او در حال حاضر مرد اول تیم بارسلونا محسوب می شود.



در شرایطی که مسی یکی از موثرترین بازیکنان دهه اخیر باشگاه بارسلون بوده و یوهان کرایف هم در دوره خود، میراثی عظیمی به جای گذاشت، این پرسش شکل می گیرد که کدام یک از این دو ستاره چهره بزرگتر و موثرتری برای کاتالان ها بوده اند.



چهره نمادین کرایف

لیونل مسی را شاید بتوان بزرگترین بازیکن تاریخ باشگاه بارسلونا به حساب آورد و شاید تا چندین دهه آینده هم بازیکنی به بزرگی او با پیراهن بارسلونا در میادین ظاهر نشود اما در مقابل یوهان کرایف در بعضی جهات بالاتر از مسی قرار می گیرد.



در سال 1973 بارسلونا دوران بدی را سپری می کرد و در این شرایط برای شکستن طلسم 14 ساله نرسیدن به جام قهرمانی لالیگا، مسئولین این تیم تصمیم گرفتند که در یک خرید گرانقیمت که رکورد جابجایی بازیکن در آن موقع را شکست، یوهان کرایف را از آژاکس به بارسلونا بفرستند.



با آمدن یوهان کرایف به سرعت شرایط باشگاه بارسلونا دگرگون شد و آنها توانستند جام قهرمانی را از آن خود کنند. یوهان کرایف در یکی از به یادماندنی ترین نمایش هایش شرایط پیروزی 5-0 بارسلونا مقابل رئال در سانتیاگوبرنابئو را فراهم کرد. کرایف در این دوره به توپ طلای جهان هم دست یافت و در نیوکمپ به بازیکنی بسیار محبوب تبدیل شد.


شعار بارسلونا فراتر از یک باشگاه است، مدت هاست که به عنوان شعار اصلی آبی اناری ها مطرح می شود. آمدن کرایف به بارسلونا در به واقعیت تبدیل شدن این شعار و ایجاد ساختاری خاص بسیار موثر بود. کرایف بود که بنیان های لاماسیا (کانون پرورش بازیکن بارسلونا) را بنیاد نهاد تا بعدها ستاره ای مانند لیونل مسی در آن رشد کند. در دورۀ مربیگری کرایف بر نیمکت بارسلونا هم وی توانست با خلاقیت های خود نه تنها ابعاد جدید و نوآورانه ای به بازی بارسا بدهد بلکه این باشگاه را به ابر قدرت فوتبال اسپانیا بدل کند تا جایی که این باشگاه چهار بار متوالی قهرمان لالیگا و یک بار قهرمان اروپا شد.



در سطح مهارت های فردی و افتخارات نه تنها کرایف که هیچ کس دیگر هم با مسی قابل مقایسه نیست و این ستاره آرژانتینی لیست بلند بالایی از افتخارات فردی و تیمی را تاکنون از آن خود کرده است و چندین رکورد مختلف از جمله شش توپ طلای جهان را به نام خود ثبت کرده است. اما لیونل مسی اگر تاثیرات شگرف کرایف نبود، شاید هیچگاه فرصت شکوفایی در بارسلونا را نمی یافت.



کرایف با شخصیت رویا پرداز و کاریزماتیکش باعث شد که ابعاد جدیدی به باشگاه بارسلونا اضافه شود و تاثیر کرایف بر تبدیل کردن بارسلونا به یکی از بزرگترین باشگاه های اروپا، بی مانند بوده است. می توان اینگونه گفت که کرایف نماد باشگاه بارسلونا است و چهره ای نمادین دارد و لیونل مسی بت و افسانه باشگاه بارسلونا به حساب می آید.



داشتن مسی، متمایز کننده بارسا با باشگاه های دیگر

همانطور که گفتیم، یوهان کرایف با تاثیرات عظیمش به عنوان بازیکن، مربی و دیگر مقام های اجرایی، یک چهره نمادین از خود در تاریخ بارسا به جای گذاشت.



در مستطیل سبز هم این ستاره هلندی در دوره ای که بارسا بیش از همیشه به یک ستاره احتیاج داشت، به کمک این باشگاه آمد. او از زمان آمدنش به بارسلونا، کمک زیادی کرد تا بنیان گسترده و منسجمی برای هر چه قدرتمند تر شدن این باشگاه شکل بگیرد.

در مقابل، لیونل مسی در مستطیل سبز بازی به مراتب چشم نوازتری داشته است و با عملکردخیره کننده اش حتی بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال به شمار می آورند. این بازیکن تمام فوتبال حرفه ای خود را در بارسلونا دنبال کرده و احتمال زیادی هم دارد که نهایتا با همین پیراهن بازنشسته شود.



او تاکنون تعداد زیادی از رکوردهای فردی دنیای فوتبال را شکسته است و به بارسلونا هم کمک زیادی کرده است تا بر تعداد جام های خود در اسپانیا و اروپا بیافزاید.



بازی هایی مانند چهار گل به آرسنال در لیگ قهرمانان و یا عملکرد مسی در فینال ومبلی مقابل من یونایتد، قطعا در تاریخ فوتبال ثبت خواهند شد تا الگوی نسل های بعد فوتبالیست ها قرار گیرند.



مسی آنقدر چهره ای افسانه ای و بزرگی پیدا کرده است که نه تنها در حال حاضر بر طرفداران بارسلونا بسیار افزوده است بلکه در سال های آینده هم می تواند این باشگاه را به عنوان یکی از محبوب ترین باشگاه های اروپا نگه دارد. خیلی از استعدادهای نونهال فعلی در سرتاسر جهان مسی را الگوی خود قرار داده اند و می خواهند با راه یافتن به آکادمی بارسا، شرایط رشد و شکوفایی خود را فراهم کنند.



در ده سال گذشته، لیونل مسی یکی از عوامل اصلی موفقیت بارسلونا بوده است و در زمینه تجاری و تبلیغاتی هم تاثیری قابل توجه و چشمگیری برای باشگاه داشته است.



لئو مسی در حال حاضر 32 سال دارد و می تواند تا سه یا چهار سال دیگر هم برای آبی اناری ها به میدان برود. با این حال، با عملکرد فعلی اش هم از خود یک چهرۀ افسانه ای ساخته است و قطعا یکی از مهمترین مولفه های که بارسلونا را از دیگر باشگاه های جهان متمایز می کند، داشتن یک اسطوره زنده به نام لیونل مسی در تیمشان است.


امیدوارم خوشتون اومده باشه
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.