پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

"۵۰ سالگی بارسا B"

زمان ارسال : یکشنبه 25 خرداد 1399
2 روز پیش تولد 50 سالگی بارسای B بود.




نیم قرن پیش یکی از مهم‌ترین چهره های بارسا متولد شد. تیم بارسا B یا بهتر بگویم بارسا اتلتیک. در 12 ژوئن 1970، تحت ریاست "آگوستی مونتال" و با توصیه مدیر ارشد "ویک باکینگهام" تیم B بارسلونا با ادغام دو باشگاه Esportiu Comtal و Atlètic Catalunya، که قبلاً به عنوان تغذیه کننده یا باشگاه های تحت نظارت بارسا فعالیت می‌کردند، تاسیس شد.

در سال 1990، با یک قانون جدید ورزشی، بارسلونا نام دومین تیم خود را به اف سی بارسلونا بی تغییر داد. در فصل های 2008/09 و 2009/10، خوان لاپورتا آن را دوباره به اف سی بارسلونا اتلتیک برگرداند اما با آمدن ساندرو روسل در سال 2010، تیم دوم رسما بارسا بی نام گرفت.

نام تغییر کرده است، و ورزشگاه نیز همینطور. ابتدا (فابرا ا کواتاس Fabra i Coats)، سپس مینی استادی و از ابتدای این فصل "استادی یوهان کرویف". اما آنچه هرگز تغییر نکرده است فلسفه و استعدادهای بی شمارِ تولید شده است. از خوزه ماریا لوردو، اولین بازیکن آکادمی که در تیم اول حضور داشته است تا گیلرمو آمور، پپ گواردیولا، چاپی فرر، سرخی برخوان، دلاپنیا، پویول، والدز، ژاوی، اینیستا، مسی، پدرو، بوسکتس، تیاگو، سرخی روبرتو و حتا آلنیا، ریکی پویگ و کویادو و ... افسانه های مطلق فوتبال ساخته شده توسط بارسلونا هستند.

علاوه بر این، بارسا بی در طول تاریخ 18 مربی مختلف داشته است که بیشتر آنها استثنایی هستند. لورانو رویز، خوان سگارا، تونی تورس، مارتینز ویلاسِکا، جوزپ ماریا گونسالوو، پپ گواردیولا، لوئیز انریکه، اوزه‌بیو و ... یا جانشینی برای همه آنها، گارسیا پیمینتا سرمربی فعلی که نزدیک به تبدیل شدن به کامل ترین سرمربی بارسا B است. یا کیکه کاستاس، که در 3 مقطع جداگانه تیم B را هدایت کرده و با 418 بازی به عنوان مربی رکورد را در اختیار دارد. بارسا B با حرف B به پایان می‌رسد، اما در پرورش ستاره ها و افسانه ها در کلاس جهانی و تاریخچه A است.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.