پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

رسمی: رونالد کومان سرمربی بارسا شد

زمان ارسال : سه شنبه 28 مرداد 1399
رونالد کومان (به هلندی: Ronald Koeman) (زادۀ ۲۱ مارس ۱۹۶۳)، بازیکن پیشین و مربی کنونی فوتبال اهل هلند است. او هم‌اکنون هدایت تیم ملی فوتبال هلند را بر عهده دارد دیروز به توافقی با باشگاه بارسلونا دست یافت و به عنوان سرمربی بارسا انتخاب شد

او فرزند مارتین کومان، بازیکن سابق فوتبال هلند است؛ او هم‌چنین برادر کوچکتر اروین کومان، هم تیمی سابق خود در تیم ملی فوتبال هلند است. به دلیل توانایی بالای رونالد کومان و تسلط او بر روی کار با توپ، او قابلیت بازی در دو پست مدافع و هافبک را دارا بود؛ او غالباً در پست سوییپر به کار گرفته می‌شد که ناشی از ویژگی‌ها و توانایی بالای او در کار با توپ بود. از او به عنوان یکی از بهترین و مؤثرترین مدافعان مرکزی تاریخ فوتبال در کار هجومی یاد می‌شود. کومان با پاس‌های قطری و عرضی بلند و شوت‌های پر قدرت از راه دورش به خصوص در ضربات آزاد شناخته می‌شود؛ او گلزن‌ترین مدافع تاریخ فوتبال است. کومان هم‌چنین مهارت و دقت بالایی در زدن ضربات پنالتی داشت و در این زمینه متخصص بود.

در زمینه بین‌المللی، کومان یکی از ستارگان برجسته تیم ملی فوتبال هلند در کنار مارکو فان باستن، رود گولیت، فرانک ریکارد و دنیس برکمپ بود. در دوران حضور در تیم ملی فوتبال هلند، کومان موفق به فتح جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۸ و بازی در جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۲، جام جهانی ۱۹۹۰ و جام جهانی ۱۹۹۴ شد؛ او در جام جهانی ۱۹۹۴ کاپیتان تیم ملی فوتبال هلند بود.

او در شهر زاندام متولد شد؛ کومان دوران حرفه‌ای بازی خود را با تیم خرونینگن آغاز کرد؛ پس از آن راهی پر افتخارترین باشگاه فوتبال هلند، آژاکس شد؛ او در آژاکس موفق به قهرمانی در لیگ برتر فوتبال هلند فصل ۸۵–۱۹۸۴ شد. پس از آژاکس، او راهی رقیب آژاکس یعنی پی‌اس‌وی آیندهوون شد و موفق به کسب سه عنوان قهرمانی متوالی در لیگ برتر فوتبال هلند (۸۷–۱۹۸۶، ۸۸–۱۹۸۷ و ۸۹–۱۹۸۸) و هم‌چنین قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا ۱۹۸۸ شد. رونالد کومان یکی از پنج بازیکن اروپایی است که موفق شده در یک سال، با تیم باشگاهی سه‌گانه و با تیم ملی قهرمان رقابت‌های ملی شود. در سال ۱۹۸۹، کومان به بارسلونا رفت و تبدیل به عضوی از «تیم رؤیایی» یوهان کرایف شد؛ او به باشگاه کمک کرد چهار فصل پیاپی و در حدفاصل سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴، فاتح لا لیگا شود؛ او هم‌چنین گل قهرمانی بارسلونا در فینال جام باشگاه‌های اروپا ۱۹۹۲ مقابل سمپدوریا را به ثمر رساند.

به عنوان مربی، کومان سه عنوان قهرمانی اردیویسه را در کارنامه دارد؛ دو عنوان قهرمانی با آژاکس و یک عنوان قهرمانی با پی‌اس‌وی آیندهوون. او تنها فردی است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی، در هر سه باشگاه بسیار مطرح فوتبال هلند (آژاکس، پی‌اس‌وی آیندهوون و فاینورد) حضور داشته‌است. در خارج از هلند، او هدایت بنفیکا در پرتغال و والنسیا در اسپانیا را بر عهده داشته‌است؛ در این دوران او موفق شد با والنسیا قهرمان کوپا دل ری ۰۸–۲۰۰۷ شود. او هم‌چنین هدایت ساوت‌همپتون و اورتون را در لیگ برتر انگلستان بر عهده داشته‌است.

افتخارات

بازیکن آژاکس

لیگ برتر فوتبال هلند: ۸۵–۱۹۸۴
جام حذفی فوتبال هلند: ۸۶–۱۹۸۵
پی‌اس‌وی آیندهوون

لیگ برتر فوتبال هلند: ۸۷–۱۹۸۶، ۸۸–۱۹۸۷، ۸۹–۱۹۸۸
جام حذفی فوتبال هلند: ۸۸–۱۹۸۷، ۸۹–۱۹۸۸
جام باشگاه‌های اروپا: ۸۸–۱۹۸۷
بارسلونا

لا لیگا: ۹۱–۱۹۹۰، ۹۲–۱۹۹۱، ۹۳–۱۹۹۲، ۹۴–۱۹۹۳
کوپا دل ری: ۹۰–۱۹۸۹
سوپر جام فوتبال اسپانیا: ۱۹۹۱، ۱۹۹۲، ۱۹۹۴
جام باشگاه‌های اروپا: ۹۲–۱۹۹۱
سوپرجام اروپا: ۱۹۹۲
هلند

جام ملت‌های اروپا: ۱۹۸۸
فردی

بهترین بازیکن سال فوتبال هلند: ۱۹۸۷، ۱۹۸۸
تیم منتخب جام ملت‌های اروپا: ۱۹۸۸
آقای گل جام باشگاه‌های اروپا: ۹۴–۱۹۹۳
نظرسنجی جوبیلی طلایی یوفا: نفر ۲۶
مربی
آژاکس

لیگ برتر فوتبال هلند: ۰۲–۲۰۰۱، ۰۴–۲۰۰۳
جام حذفی فوتبال هلند: ۰۲–۲۰۰۱
جام یوهان کرایف: ۲۰۰۲
بنفیکا

سوپر جام فوتبال پرتغال: ۲۰۰۵
پی‌اس‌وی آیندهوون

لیگ برتر فوتبال هلند: ۰۷–۲۰۰۶
والنسیا

کوپا دل ری: ۰۸–۲۰۰۷
آزد آلکمار

جام یوهان کرایف: ۲۰۰۹
هلند

لیگ ملت‌های اروپا نایب قهرمان: ۲۰۱۹
فردی

جایزه رینوس میشل: ۱۲–۲۰۱۱
بهترین مربی ماه لیگ برتر انگلیس: سپتامبر ۲۰۱۴، ژانویه ۲۰۱۵، ژانویه ۲۰۱۶
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.