پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

رسمی : خوان لاپورتا رئیس جدید باشگاه بارسلونا شد

زمان ارسال : دوشنبه 18 اسفند 1399
خوان لاپورتا با پیروزی برابر ویکتور فونت و تونی فریشا، برای دومین بار به عنوان رئیس باشگاه بارسلونا انتخاب شد.

لاپورتا که پیش از این بین سال‌های 2003 تا 2010 ریاست باشگاه بارسلونا را برعهده داشت، با کسب 58 درصد آرا، بالاتر از فونت (32 درصد) و فریشا (10 درصد) قرار گرفت و برای یک دوره پنج ساله روی صندلی ریاست باشگاه کاتالانی خواهد نشست.

لاپورتا در سال 2015 هم در انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا شرکت کرده بود اما رقابت را به جوزپ ماریا بارتومئو باخت؛ رئیس قبلی باشگاه که به دلیل رسوایی بارسا گیت، مجبور به کناری‌گیری شد و هفته گذشته نیز توسط پلیس کاتالونیا بازداشت شد و در حال حاضر به قید وثیقه آزاد است.

لاپورتا در سال 2003 نیز در شرایطی مشابه ریاست باشگاه بارسلونا را برعهده گرفت و توانست پرافتخارترین سال های تاریخ این باشگاه را رقم بزند. او ابتدا فرانک رایکارد را به عنوان سرمربی انتخاب کرد و آبی و اناری ها با هدایت این مربی هلندی موفق به قهرمانی در لالیگا و چمپیونزلیگ شدند.

او سپس در سال 2008 با استخدام پپ گواردیولا، دست به ریسک بزرگی زد که نتیجه آن فتح شش گانه در همان فصل بود اما علی رغم این نتایج درخشان، او در انتخابات سال 2010 رقابت را به ساندرو روسل، معاون سابقش، واگذار کرد.

بزرگترین چالش پیش روی لاپورتا، تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت لیونل مسی است. قرارداد ستاره آرژانتینی با بارسا در تابستان پیش رو به اتمام می رسد و او از ژانویه آزاد است که با هر باشگاهی مذاکره کند. او در تابستان گذشته هم قصد دارد از بارسا جدا شود اما در نهایت به دلیل منقضی شدن بند جدایی‌اش در نوکمپ ماند اما گفته می‌شد که تصمیم نهایی او، بستگی زیادی به سرنوشت انتخابات دارد.

در زمان لاپورتا بود که مسی اولین قرارداد حرفه‌ای‌اش را با بارسلونا امضا کرد و گفته می‌شود انتخاب دوباره لاپورتا، احتمالا ماندن این فوق ستاره در نوکمپ را به میزبان زیادی افزایش می‌دهد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.