پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تحلیل: برسی سال به سال جوایز توپ طلا... (بخش دوم)

زمان ارسال : جمعه 17 تیر 1401
( اگه پست قبلی رو نخوندید، اول اون رو بخونید بعد بیاید سر این پست. توی منبع لینک پست اول رو گذاشتم)

در پست قبل به مسائلی مثل برنامه برند های بزرگ و قدرت های فوتبال، دستکاری رسانه ها و جوایز فردی، ایجاد دو قطبی در فوتبال و تبعات آنها اشاره کردیم.
در این پست قرار است سال به سال جوایز فردی (با محوریت توپ طلا) رو برسی کنیم:

✅ مبدع تمامی اتفاقاتی که در پست قبلی اشاره شد، حدود سال 2007 است. سالی که مسی و رونالدو استعداد و قدرت خودشان را نشان داده بودند و از همان زمان کار رسانه ها برای ساخت یک دو قطبی بزرگ شروع کردند. و از همان سال این مقایسه و دو قطبی شروع شد!
- توپ طلای سال 2007: جایزه آن سال مشکل خاصی نداشت. سر انجام توپ طلا به درستی به بهترین بازیکن آن سال (کاکا) رسید. ولی نکته سال 2007 همین چیز هایی بود که چند خط بالاتر به آنها اشاره کردم.

- توپ طلای 2008: این سال نیز نکته خاصی نداشت و رونالدو به درستی توپ طلا را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد و چوبی بر آتش سوزان این دو قطبی تازه پا گرفته انداخت.

- ( توپ طلا های 2009 تا 2012، شروع پادشاهی مسی) : مسی در این دوره با به نمایش گذاشتن یکی از بهترین (و حتی بهترین!) ورژن های ممکن یک فوتبالیست در تاریخ، 4 سال پیاپی توپ طلا را برد.
شاید تنها مشکل و ابهام در این بین، توپ طلای مشکوک 2010 است. نمیخواهم آمار و ارقام و کلاس بازی مسی، ژاوی، اینیستا و اسنایدر رو با هم مقایسه کنم. ولی در این حد میتوانم بگم که هر 4 نفر شایسته برنده شدن جایزه بودند و اگر هر کدام از این بین برنده میشدند. حقشان بود.

✅ اما توپ طلای آن سال، دو نکته مهم داشت:
1 - قطعاً توپ طلای آن سال حق مسی بود. ولی مشکل اینجاست:
اگر اسنایدر همین عملکرد خود را داشت و مسی هم همین عملکرد خود را داشت. ولی اسنایدر در دو قطبی و حمایت رسانه ها بود و مسی فقط مسی بود، قطعاً توپ طلا به اسنایدر میرسید!

2 – بالاتر گفتیم که در توپ طلای 2010 چند نفر شایسته برنده شدن بودند. و به هر حال جایزه به مسی رسید.
در همین حین، قدرت های فوتبال و رسانه ها برای سود بیشتر به دنبال حفظ تعادل دو قطبی بودند.
✅ به هر حال دو قطبی زمانی معنی پیدا میکند که قدرت هر دو قطب، نزدیک به هم باشد.
رسانه ها که دیدند کفه ترازوی مسی سنگینی میکند و مسی دارد خودش را از رونالدو و سایرین جدا میکند. سعی کردند با بدنام کردن مسی این شکاف را جبران کنند.
آنها گفتند که مسی رسانه دارد! رسانه مسی توپ طلا را دزدید! رسانه ها خودشان با فشار خودشان توپ طلا را به مسی دادند و حالا برای حفظ دو قطبی جوری صحنه سازی کردند که انگار همه تقصیر ها گردن مسی است! انگار که مسی خودش جایزه را به خودش اهداء کرده است!

در بازه زمانی 2007 تا 2012، مشکلات و تو خالی بودن جوایز فردی یک مقدار کم آشکار شد اما در کل این جوایز مشکل خاصی نداشتند. اما این یک آرامش قبل از توفان بود و در پست بعد میبینید که چگونه قدرت های فوتبال با دستکاری زیاد جوایز سعی کردند منافع شخصی خودشان را دنبال کنند...

(این متن رو کامل خودم نوشتم! و برای این که ادامه پست ها رو درست کنم نیاز به انگیزه و انرژی دارم پس لطفاً لایک و گودپست فراموش نشه
اگه هم از پست خوشتون نیومد دیس لایک بدین و حتما بهم بگین که مشکل پست کجا بود تا در ادامه اصلاحش کنم. با تشکر)
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.