پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چند نظریه جالب غیرعلمی و علمی

زمان ارسال : چهارشنبه 13 اسفند 1399
سلام به همگی ؛ امروز چن تا نظریه جالب و خفن براتون اماده کردم ولی قبلش چن تا نکته باید بگم : دنیای اطراف ما خیلی پیچیده تر از این حرفاست پس اگر مواردی براتون قابل درک نیست به من نتازید :( و اینکه اینها نظریه هستن و درحال حاظر پشتوانه علمی ندارند
امیدوارم خوشتون بیاد :) ....



1-نظریه‌ی مرکزیت خورشید


امروزه، شاید نظریه‌ی مرکزیت خورشید تنها مدل ستاره‌شناسی پذیرفته شده در جهان باشد و هیچ بحثی پیرامون آن وجود نداشته باشد. ولی هنگامی که نیکلاس کوپرنیک این نظریه را در ۱۵۴۳ مطرح، و ادعا کرد زمین و سایر سیارات به دور خورشید می‌چرخند، جامعه‌ی علمی آن زمان را در بهت و حیرت فرو برد.

2-ماده‌ی تاریک


ماده‌ی تاریک ماده‌ای فرضی است که برخی اعتقاد دارند در کیهان وجود دارد. ماده‌ی تاریک هرگز مشاهده یا شناسایی نشده است، و هیچ مدرک دقیقی نیز مبنی بر وجود واقعی آن یافته نشده است، ولی برخی دانشمندان باور کرده‌اند این ماده‌ی اسرارآمیز بیش از ۷۰ درصد از کیهان را تشکیل می‌دهد.

3-تراجهش (تغییر شکل) گونه ها

نظریه‌ی تراجهش گونه‌ها که توسط زیست‌شناس طبیعت‌گرای فرانسوی، ژان باتیست لامارک، در کتاب‌اش تحت عنوان فلسفه‌ی زیست‌شناسی در ۱۸۰۹ معرفی شد، به عنوان نخستین شکل علمی نظریه‌ی تکامل شناخته می‌شود. این نظریه (تئوری) که ادعا می‌کند گونه‌های جدید از طریق تراجهش (تغییر شکل) سایر گونه‌ها ایجاد شده‌اند، بعدها توسط نظریه‌ی تکامل داروین و قوانین ژنتیک مندل منسوخ شد.

4- نظریه‌ی گایا


بر اساس نظریه‌ی گایا، تمام موجودات زنده و محیط پیرامون غیر زنده‌ی‌شان به مثابه‌ی یک سامانه‌ی زنده‌ی واحدی در حال تکامل هستند که تا حد زیادی بر وضعیت شیمیایی و شرایط زمین تاثیر می‌گذارد. برخی دانشمندان معتقدند این سامانه دمای جهانی، محتوای اتمسفری، میزان نمک اقیانوس‌ها و سایر عوامل را به صورت “‌خودکار‌” تنظیم میگردد


5-اثرپروانه ای


اثر پروانه‌ای، به عنوان بخشی از نظریه‌ی بی‌نظمی، بر این مفهوم استوار است که علت‌های ناچیز می‌توانند اثرات عظیم داشته باشند. نام این نظریه علمی (تئوری علمی) بر اساس مثالی شکل گرفت که در نظریه‌ی بی‌نظمی از آن استفاده شده بود: “‌گفته می‌شود، چیزی به کوچکی به هم خوردن بال‌های یک پروانه می‌تواند در نهایت در نقطه‌ی بسیار دوری در جهان باعث توفان شود.‌”‌

6-جزیره‌ی کالیفرنیا


یکی از مشهورترین اشتباهات نقشه‌ نگاری در دنیا به مسئله‌ی کالیفرنیا مربوط می‌شود که نخستین بار در قرن شانزدهم به عنوان یک جزیره در نقشه‌ها ظاهر شد. این اشتباه تا ده‌ها سال بعد در نقشه‌های اسپانیایی گسترش یافت، تا این‌که فردیناند ششم، پادشاه اسپانیا، در ۱۷۴۷ با صدور حکم سلطنتی رسما اعلام کرد “‌کالیفرنیا جزیره نیست‌”‌.

7سه‌گانه‌ی تیره‌ی شخصیتی



نظریه‌ی صفات تیره‌ی شخصیت یک مفهوم روانشناختی است که بر سه خصوصیت فردی منفی تمرکز دارد: خودشیفتگی، ماکیاولیسم، و سایکوپتی. طبق مشاهدات، آدم‌هایی که از آزمون این سه‌گانه‌ی شخصیتی امتیاز بالایی دریافت کنند، به احتمال زیاد مجرمانی بی‌رحم، حیله‌گر، و سنگ‌دل هستند.

8 -اصل تمام نگاری یا هولوگرافیک جهان


وقتی اصل هولوگرافیک جهان برای نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۹۰ مطرح شد، به عنوان یک داستان علمی تخیلی احمقانه تلقی شد. با وجود این، تحقیقات اخیر در زمینه‌ی بی‌قاعدگی در تابش زمینه‌ی کیهانی نشان می‌دهند این نظریه (تئوری) ممکن است آن‌چنان که به نظر می‌رسد غیر واقعی نباشد.


9-سرزمین ناشناخته‌ی جنوبی (ترا استرالیس)


ترا استرالیس به معنی “‌سرزمین جنوبی‌“‌، قاره‌ای خیالی بود که در روزگار گذشته، فکر می‌کردند باید جایی در نیم کره‌ی جنوبی زمین باشد. هیچ مدرکی مبنی بر وجود این قاره در دست نبود، ولی برخی دانشمندان دوره‌ی رنسانس ادعا می‌کردند تمام سرزمین‌های شناخته شده در نیم کره‌ی شمالی باید با سرزمین‌های نیم‌ کره‌ی جنوبی برابر باشد.


در ضمن خنثی نباشید خواهشا ؛ اگر نظری انتقادی دارید بگید و اگر مایل هستید اینجور پست هارو ادامه بدم اعلام کنین ، با تشکر :) ...
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.