سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چند نظریه جالب علمی و غیرعلمی قسمت (۲)

زمان ارسال : شنبه 16 اسفند 1399
۱. سفید چاله


سفید چاله که نقطه مقابل سیاه چاله تلقی می‌شود، یک ویژگی فرضی از کیهان است که از ماده و انرژی تشکیل شده است و هیچ چیز نمی‌تواند به داخل‌اش راه پیدا کند. با وجود این، تاکنون هیچ سفید چاله‌ای شناسایی نشده است، بنابراین این نظریه علمی (تئوری علمی) هم‌چنان بین تایید و نابودی مانده است.


۲. تفسیر کپنهاگی



تفسیر کپنهاگی که بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۲۷ توسط فیزیکدان‌هایی به نام‌های نیلز بور و ورنر هایزنبرگ مطرح شد، توضیحی برای این پرسش ارائه می‌کند که چرا ذرات کوانتوم به شیوه‌های مختلف رفتار می‌کنند؛ این توضیح به گسترده‌ترین شکل خود، مورد پذیرش قرار گرفته است. طبق این نظریه (تئوری)، جهان به گونه‌ای تقسیم‌بندی می‌شود که بتواند هر پیامد احتمالی را از هر عملی که ما مرتکب می‌شویم، بپذیرد.

۳. جهان ماتریکسی یا ماتریسی


متخصصان فناوری و فیزیکدان‌های بسیاری وجود دارند که معتقدند فیلم نمادین “‌ماتریکس‌“‌ ساخته‌ی ۱۹۹۹، در حقیقت یک فیلم علمی تخیلی نیست. طرفداران این نظریه ادعا می‌کنند آن‌چه به عنوان واقعیت تجربه می‌کنیم، در حقیقت، شبیه‌سازی رایانه‌ای عظیمی است که توسط هوش بسیار پیچیده‌تری در سطح بسیار بالا آفریده شده است.

۳.سفر در زمان


ایده‌ی سفر در زمان، قرن‌ها است که انسان را مسحور کرده است، و برخی فیزیکدان‌های مدرن باور دارند، این تصور ممکن است حقیقتا عملی شود. برخی دانشمندان ناسا به این مسئله اشاره می‌کنند که شاید سفر در زمان از طریق “‌کرم چاله‌های‌“‌ خاصی که در نقاط مختلف فضا – زمان ایجاد شده‌اند، ممکن باشد.

۴. خورشید سرد


ستاره شناس آلمانی – بریتانیایی، ویلیام هرشل، به خاطر کشفیات فراوان و برجسته‌اش شهرت زیادی دارد، ولی وی خالق نظریه‌ های علمی فراوانی نیز هست که امروزه کاملا احمقانه به نظر می‌رسند. برای مثال، وی معتقد بود سطح خورشید سرد و کاملا قابل سکونت، و مملو از موجودات بیگانه‌ای است که سرهای‌شان با میزان عظیم نوری که در سطح خورشید گسترده است، خو گرفته و هماهنگ شده است.

۵. نظریه فلوژیستون


نظریه فلوژیستون یک نظریه علمی (تئوری علمی) رد شده است که بر این فرضیه استوار بود که درون اجسام قابل احتراق، عنصری مانند آتش، به نام فلوژیستون، وجود دارد که در هنگام سوختن اجسام، از درون‌شان به بیرون منتشر می‌شود. این نظریه در ۱۶۶۷ توسط شیمیدانی آلمانی به نام یوهان یوآکیم بکر

۶:نظریه‌ی واسیلیِف



نظریه‌ی واسیلیف که در اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ توسط فیزیکدان روسی، میخائیل واسیلیف، مطرح شد، آن چنان پیچیده و مبهم است که بیشتر نظریه‌پردازان از اظهارنظر قطعی در مورد آن اجتناب کرده‌اند. این نظریه (تئوری) که بر پایه‌ی شماری از معادلات به شدت پیچیده (مشهور به معادلات واسیلیف) استوار است، بیان می‌دارد که جهان از میدان‌های الکتریکی، مغناطیسی و غیره تشکیل شده است که بازنمود کننده‌ی نیروهای طبیعی و انواع مواد شناخته شده هستند.


سلام به همگی ؛ با توجه به استقبال نسبتا خوبی که از قسمت اول شد تصمیم گرفتم قسمت دوم رو هم بزارم و اگر باز هم استقبال شد قسمت سوم ( اخر ) رو هم که خیلی جالب‌تره قرار میدم در اینده

برای بار چندم تکرار میکنم اینها صرفا یک نظریه هستن و بعضی هاشون یا واقعیت یا فوق العاده احمقانه ،

در ضمن انتقادی ، پیشنهادی ، درخواستی چیزی هم دارید لطفا بگین ( خنثی نباشید لطفا )
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.