پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

اریک تن هاگ کیست + سبک بازی او

زمان ارسال : چهارشنبه 31 شهریور 1400
اریک تن هاگ ، سرمربی 51 ساله و هلندی این روز های آژاکس ، کسی است که در این مدت ، به عنوان جایگزین رونالد کومان ، به بارسلونا لینک شده است . این مربی یکی از مربیان صاحب سبک اروپا بوده و سابقه کار در نزدیکی پپ گواردیولا را نیز دارد ( به عنوان سرمربی تیم دوم بایرن مونیخ ) . وی یکی از ارکان مهم موفقیت های فصول اخیر آژاکس است و به همین دلیل ، خود را در بین بهترین سرمربیان جهان میبیند .

اطلاعاتی از عملکرد و افتخارات وی :
وی در حدود 4 فصل است که به عنوان سرمربی آژاکس مشغول به کار شده . در طی این ۴ فصل او موفق شده ، ۵ جام (21%) را بدست آورد . این بدین معنی است که آژاکس توانسته ، 2 بار فاتح لیگ هلند ، 2 بار فاتح کاپ هلند و 1 بار توانسته سوپر کاپ هلند را در زمان حضور تن هاگ ، کسب کند . این جام ها تنها جام های دوران سرمربی گری تن هاگ ، محصوب میشوند .

سابقه کاری وی :
او در سال 2003 پای به عرصه مربی گری نهاد و هدایت باشگاه زیر 17 ساله های FC Twente را به عهده گرفت . 1 سال بعد ، این باشگاه او را به عنوان کمک مربی تیم زیر 19 ساله های خود ، معرفی کرد . در سال 2006 او باز هم در سمت کمک مربی حضور داشت اما این بار در خود باشگاه FC Twente نه در پایه های آن . ( این باشگاه در حال حاضر در رتبه هشتم لیگ هلند قرار دارد ) او بعد از 142 بازی که در این سمت فعالیت میکرد ، به شغل کمک مربی تیم پی اس وی آیندهوون ، در آمد . 985 روز در این پست ، کار میکرد تا این که بالاخره او در سال 2012 پس از 6 سال فعالیت در پست Assistant Manager ، به عنوان سرمربی تیم Go Ahead Eagles ، مشغول به کار شد . او در طی حضور در این باشگاه توانست به مدت 39 بازی که حاصل آن ، 19 برد ، 10 تساوی و 10 باخت بود ، از این سمت کنار رفت . او در این 39 بازی ، از 23 بازیکن مختلف نیز استفاده کرده بود . پس از یک سال حضور در این تیم ، او به آلمان مهاجرت کرد و سرمربی تیم دوم بایرن مونیخ را به عهده گرفت . او در آن زمان ، در نزدیکی پپ گواردیولا کار میکرد و از او ایده هایی برای مربیگری میگرفت . 72 بازی در این تیم با رکورد 48 برد ، 10 تساوی و 14 باخت با استفاده از 44 بازیکن این تیم ، آمار خوبی را برای او به ثبت میرساند . بعد از 2 فصل حضور در این تیم ، او بار دیگر به هلند برگشت اما این بار ، به عنوان سرمربی تیم اوترخت . او پس از حضورش در این تیم که رکورد 50% پیروزی را برای او به همراه داشت ، به عنوان سرمربی تیم آژاکس ، فعالیت خودش را آغاز کرد . او در فصل 17/18 به سرمربیگری این تیم در آمد و روز های خوشی برای خودش و تیمش رقم زد .از جمله افتخارات آژاکس در زمان او ، 3 گانه داخلی فصل 2019 ( که فصل شگفتی سازی آژاکس نیز بود ، او در آن فصل ، به همراه جوانانش با حذف کردن تیم هایی مثل یوونتوس و رئال مادرید ، به نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نیز رسید اما در نهایت مغلوب تاتنهام شد . ) و 2 گانه داخلی فصل 2021 ، اشاره کرد . او در 175 بازی ، 129 برد ، 22 تساوی و 24 باخت را ثبت کرد که آمار فوق العاده ای محصوب میشود . او تا سال 2023 با این تیم ، قرارداد دارد .

چندی آمار از وی :
1) تیم PEC Zwolle ، تیمی بوده که او بیشتر از همه با آن روبرو شده (16) و البته 12 پیروزی و 3 تساوی بعلاوه 1 باخت ، نتیجه آن بوده .
2) آقای John van den Brom ، کسی بوده که 12 بار رویارویی با تن هاگ را پذیرفته که نتیجه آن برای تن هاگ ، 5 برد ، 1 تساوی و 6 باخت بوده .
3) سه بازیکنی که بیشتر از همه زیر نظر او کار کردند ، به ترتیب دوشان تادیچ (157بازی) نیکلاس تاگلیفیکو (143بازی) و آندره اونانا(135بازی) بودند و هر 3 آنان ، همچنان در آژاکس زیر نظر او کار میکنند .


اطلاعاتی از سبک بازی وی :
سیستم (4_3_3)
بازیسازی :
اریک به بازیسازی از عقب میدان علاقه دارد . یکی از تاکتیک های او برای بازی سازی ، حضور یکی از 2 هافبک مرکزی اش در بین 2 مدافع مرکزی اش است . این تاکتیک به او اجازه میدهد که علاوه بر اینکه از پرس حریف ، راحت تر خارج شوند ، بتوانند به راحتی با پاس های قطری و بلند ، فولبک های رو به جلوی خود را صاحب توپ کنند . هافبکی که بین دو مدافع نیست ، در میانه زمین میایستد تا صاحب توپ شوند و این هافبک ، از به عمق زدن و توپ گیری در جلو ، خودداری میکند . ب طور کلی ، تاکتیک آژاکس ، در مقابله با پرس حریف و همچنین بازیسازی ، پاس های کوتاه در زمین خودی و حرکت ب سمت جلو است .
عادت به فضاسازی
در تیم تن هاگ ، بازیکن پلی میکر و مهاجم هدف ، سعی میکنند با فضا سازی های پی در پی ، راهی را ب عمق دفاع حریف ، باز کنند . آنها معمولا با روش های مختلف از جمله تعویض کردن جایشان با یک دیگر ، سعی میکنند فضایی را برای همدیگر آماده سازند .
فوتبال شناور
اریک تن هاگ در آژاکس فوتبال شناور را ارائه میکند . این به این معنی است ک هر کدام از بازیکنان ، ممکن است بنا به نقش خویش ، جایشان را عوض کنند و با اینکار علاوه بر اینکه حریف را گیج کنند ، از فضا های ایجاد شده در هر طرف از مستطیل ، استفاده کنند . این روش برای آنان فضا های زیادی ایجاد میکند .
پرس برای توپگیری
هر گاه حریف آژاکس ، کوچکترین علاقه ای ب بازیسازی از عقب نشان دهد ، تن هاگ ب شاگردانش دستور میدهد تا با نزدیک شدن به توپ و بازیکن صاحبش ، توپ را باز پس گیرند . انها همیشه سعی میکنند حریف را محاصره کنند و فاصله خود را با توپ کم کنند که در نتیجه ، بازیسازی را برای حریف ناممکن میکنند . پرسینگ بالای آژاکس بر اساس کاهش فضا برای بازیکن صاحب توپ است. برای بازپس گیری توپ، بازیکنان آژاکس بازیکن صاحب توپ را به یک منطقه ای خاص از زمین هدایت می کنند و تمامی گزینه های پاس را برای آن بازیکن مسدود می کنند. در صورتی ک حریف پاس بلند را نیز امتحان کنند ، حضور 4 مدافع و 2 هافبک مرکزی ، کار را برای حریف سخت میکند .

ادامه در بخش قدیمی ترین های کامنت ها
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.