پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تحلیل فلیپ کوتینیو ! بزرگترین بازنده نبرد دلار های قطری !

زمان ارسال : چهارشنبه 19 آبان 1400
فیلیپ کوتینیو را شاید بتوان به عنوان استعداد سوخته بزرگ بارسلونا در سالیان اخیر نامید . کسی که زیر نظر کلوپ در جهنم آنفیلد همه را مجذوب خودش میکرد ، در اسپانیا محکوم به شکست بود . برزیلی تکنیکی قرمز های مرسی ساید شاید دیگر نتواند همه را انگشت به دهان کند ، اما هنوز برای هر رقیبی یک هیولاست . در این پست میخواهم به نحوه بازی او نگاهی بی اندازم . میخواهم به شما نشان بدهم چرا او هنوز یک غول مهار نشدنی است ( شاید به ذهنتون بیاد که تو بارسا خیلی بد بوده اما عملکردش چیز دیگه ای رو میگه ، فقط نیاز به یه مربی خوب داره ، یک بدنساز خوب هم میخواد البته :/ | نویسنده ) .


آمار هایی از عملکرد کلی او در فصل گذشته :
او در فصل گذشته مصدومیتی بد را تجربه کرد که نتیجه اش این شد که فقط توانست 14 بازی(792دقیقه)برای بارسلونا به میدان برود ، او در این 14 بازی توانست آمار 3 گل و 2 پاس گل را ثبت کند . در این دیدار ها 11 بار به عنوان هافبک تهاجمی ، یک بار به عنوان هافبک وسط و 2 بار به عنوان وینگر چپ به میدان رفته است .

عملکرد او در پارامتر های مختلف در این مدت :
✅ میزان XG او {گل های مورد انتظار ( انتظار مدل های ریاضی از گل شدن میزانی از شوت ها ) به عنوان مثال اگر XG هالند 0.7 باشد ، یعنی انتظار میرود از هر 10 شوت او ، 7 گل به ثمر برسد} 1.6 است . { از هر 100 شوت او به احتمال 99% 16 گل خواهیم داشت).
✅ او در هر بازی 4.29 بار شوت میزند
✅ او در هر بازی 10.11 بار توپ را به سمت 1/3 دفاعی حریف پاس میدهد .
✅ او در هر بازی تنها 2.15 بار دریبل میزند .
✅ او در هر بازی 12.16 بار توپ را به سمت 1/3 دفاعی حریف حمل میکند پس باید او را تحسین کنید .
✅ میزان Expected Assists(این پارامتر به ما نشان می دهد هر پاس تا چه حد احتمال پاس گل شدن را داشته است ربطی هم به گل شدن یا نشدن توپ ندارد.حداقل0 و حداکثر 1) او 0.02 است که آماری بسیار پایین و بد میباشد .
✅ او در هر بازی آمار فوق العاده 69.88 پاس را ثبت کرده است ، این برزیلی دیوانه وار .
✅ او در هر بازی 0.92 قطع توپ دارد که برای یک بازیکن تهاجمی آمار نسبتا بدی نیست .
✅ او در هر بازی 5.41 لمس توپ در 1/3 دفاعی حریف دارد .

این بازیکن در لیورپول دیوانه وار آتشین بود ، لمس توپ ها ، دریبل ها ، شوت ها ! هر کسی را مجذوب خودش میکرد . و در لیورپول 90 میلیون یورو نیز قیمت میخورد ، او پس ترانسفر به بارسلونا فوق العاده بود و توانست برچسب 150 میلیون یورویی را نیز کسب کند اما او بعد از سال 2019 شروع به افت شدیدی کرد و حالا تنها 20 میلیون یورو قیمت دارد .

کمیت بالا + رو به جلو + کیفیت بالا _ پاس آخر = فرمول پاس کاری کوتینیو { میدونم سخت بود اما توضیح میدم :)) } او تعداد پاس های فوق العاده زیادی میدهد (70) ، پاس هایش بسیار رو به جلو هستند(5.31) ، اکثر پاس هایش صحیح هستند (85%) اما پاس های او هیچ گاه پاس مناسبی برای ضربه آخر نیستند زیرا XA او تنها 0.02 است .

او میتواند برای هم تیمی هایش ، موقعیت شوت بسازد . ا.و در هر بازی 3.47 بار برای هم تیمی هایش موقعیت شوت آخر ایجاد میکند که آمار متوسطی برای یک بازیکن در کلاس اوست .

با توجه به آمار میتوان به چند ویژگی وی دست یافت :
✅ او میتواند به راحتی محور تیمش باشد ، او همیشه توپ را لمس میکند ، زیاد پاس میدهد ، شوت میزند ، و هر کاری میکند که برای ستاره بودن لازم است .
✅ او مورد علاقه مربیان اش همیشه بوده و هست و اخیرا نیز به تیم ملی برزیل دعوت شده اما مصدومیت هایی که به صورت سریالی بعد از سال 2019 برای او تکرار میشد ، باعث شد که نتواند هرگز درخشش گذشته را دوباره رقم بزند .
✅ یک توپ به او بدهید تا برایتان جادو کند ، او میتواند هر کاری با توپ بکند تا حریف شما ترجیح دهد به جای ادامه بازی بر روی زمین دراز بکشد و نوشیدنی مورد علاقه شان را بنوشند (:

چندی فکت از وی :
✅ او در کریر حرفه ای اش توانسته به 14 جام تیمی دست یابد .
✅ او گرانقیمت ترین خرید تاریخ بارسلونا ، گرانقیمت ترین خرید انجام شده در پنجره ژانویه ، و دومین بازیکن با رکورد ترانسفر گران جهان است .
✅ 93% حرکات او با پای راست انجام میشود .


همانطور که قبلا گفته شد ، او بزرگترین بازنده نبرد دلار های قطری بود . شاید اگر ناصر الخلیفی برای نیمار بلیط پروازی را به سمت پاریس رزرو نمیکرد ، کوتینیو هرگز به این وضعیت دچار نمیشد . البته این روز ها ژاوی تازه سرمربی بارسلونا شده و این میتواند باعث شود که او دوباره به روز های خوبش برگردد ، در هر صورت ، او هنوز کوتینیو است .
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.