سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بررسی شاهکار ژاوی در نیوکمپ . بارسا در مقابل بنفیکا

زمان ارسال : چهارشنبه 3 آذر 1400
دور گروهی لیگ قهرمانان 2022 . بارسا ، بنفیکا . این بار در نیوکمپ . تفکرات ژاوی در برابر بازی دفاعی عقاب های لیسبون . شاگردان ژاوی چه چیزی به نمایش گذاشتند ؟ بارسلونا موفق به پیروزی نشد اما نیوکمپ این بار خاموش نبود . فریاد BARCA , BARCA از هر طرف شنیده میشد . با من همراه باشید تا نگاهی دوباره به نمایش بلوگرانا در تساوی ای بد موقع با بنفیکا بررسی کنیم .

سیستم بازی :
ژاوی در ابتدا با لاین آپ 3_4_3 بازی را شروع کرد . اما مشخص بود که در دفاع ، دوباره ما شاهد 4_3_3 کلاسیک بارسایی ها بودیم . این سیستم حین حملات دوباره به 3_4_3 محبوب ژاوی در قطر تبدیل میشد . حضور 3 مهاجم و 4 هافبک برای حمله ور شدن به دروازه بنفیکا کافی بود . بارسایی ها همیشه سعی در حمله کردن داشتند و این به لطف سیستم هوشمندانه ژاوی بود .

نکات تیمی :
بر خلاف دوران کومان که تنها تاکتیک تیم برای گل زدن سانتر های مکرر از طرف دو دفاع راست تیم بود ، ژاوی روش خلاقانه تری را پیش گرفت . بازی بر محور هافبک ها و وینگر ها پیگیری میشد . کاملا مشخص بود زمانی که توپ به دست بارسایی ها می افتاد ، آنها سعی داشتند با صاحب توپ کردن نیکو ، بوسکتس و یا دمیر و گاوی ، موقعیت حمله ای را ترتیب دهند . البته نباید نفوذ های مکرر جوردی آلبا به عنوان هافبک چپ را نادیده گرفت . چند موقعیت خوب بارسا به همین ترتیب به وجود آمد . چیزی که مشخص بود این بود که ژاوی به بازیکنانش دستور مسقیم مبنی بر نفوذ های زیاد داشت که تعداد زیاد آفساید (11) در این بازی این را ثابت میکرد . بزرگترین تغییر تیم در واکنش به این دستور ، نقش فرانکی دیونگ بود . در زمان کومان او به عنوان توپ پخش کن اصلی تیم بازی میکرد و بیشتر سعی در کنترل میانه میدان داشت . اما پس از حضور ژاوی ، دیدیم که او سعی داشت نفوذ های مکرر داشته باشد . بازی هافبک محور کار اصلی ژاوی بود . البته زمانی که توپ دست نیکو گونزالس میافتاد ، جریان و مسیر بازی عوض میشد . با خلاقیت این الماس لاماسیایی دیشب بارسلونا تیم برتر میدان بود ! اگر به امار نگاه کنیم ، 14 شوت بارسایی ها نشان از برتری این تیم در برابر بنفیکا(7شوت) میدهد . به طور کلی مشخص بود که بارسایی ها به قصد انتقام بازی قبلی پا به زمین مسابقه گذاشته بودند ، بارسا در کل زمان بازی بر روی محوطه جریمه بنفیکا خیمه زده بود و منتطر لغزش آنها بود که البته هرگز اتفاق نیافتاد . بارسلونا 12 موقعیت خلق کرد که این میزان برای بنفیکا 5 بود . البته بنفیکا موقعیت های بهتری خلق کرد ! بر طبق آمار ثبت شده آنها 3 شانس مسلم گلزنی داشتند که این میزان برای ابی اناری های اسپانیا 2 بود . در بقیه فاکتور ها کفه به سمت بارسلونا سنگینی میکند که میتوان به آن 65% مالکیت توپ را اضافه کرد . جمله ژاوی را فراموش نکنید : با توپ(مالکیت)بهتر میتوان گل زد !

نکات فردی :
1. وینگر های بارسلونا پس از مدت ها دوباره درخشیدند :
در سمت راست ما دمیر را دیدیم که پس از مدت ها برای بارسلونا دوباره به میدان رفت . دریبل های بسیار هوشمندانه همراه با شوت های خوب این بازیکن ، خط دفاع بنفیکا را به هم ریخت . به عنوان مثال ما دیدیم که سرمربی بنفیکا مجبور شد تا بازیکنی را به زمین بفرستد تا دمیر(و پس از آن دمبله) را مهار کند . او 2 شوت زد که یکی از آنها را دروازبان بنفیکا به کرنر هدایت کرد و دیگری هم به تیر افقی دروازه برخورد کرد ، این ها همه مهر تاییدی بر شایستگی از اتریشی جوان هستند . در سمت چپ نیز جریان همین بود . گاوی فوق العاده با دریبل های زیرکانه ، پاس های هوشمندانه و البته بازیخوانی خوب ، سمت راست دفاع بنفیکا را به کابوسی برای آنها تبدیل کرده بود . به گاوی یک آلبا به عنوان یار کمکی بدهید و بعد از آن میبینید که او چه میکند . و اما دمبله ، یار تعویضی بارسلونا که بد عمل نکرد (نمره 6.5 از هو اسکورد) او در آستانه دادن یک پاس گل زیبا به فرنکی دیونگ نیز بود که سیو خوب دروازبان بنفیکا مانع گل شدن آن توپ شد . شاید اگر بارسا این بازیکنان را نداشت ، همان یک امتیاز را هم نمیگرفت !
2. عملکرد خیره کننده نیکو گونزالس :
زمانی که توپ زیر پای او میرفت ، بارسلونا دوباره حمله جدیدی تدارک میدید ، این بازیکن به حدی خوب بود که میتوان گفت شاید در صورت نبود او ، بنفیکا پیروز این مسابقه میشد . او با دریبل هایش آرامش برای هافبک های بنفیکا نذاشته بود . پاس های جادویی او هم یکی از ساز های مهم سمفونی زیبای ژاوی بود .
3. افتضاح مثل کلمنت لنگلت ، همان همیشگی :
اگر بارسلونا میباخت ، مقصر اصلی او بود . او مثل همیشه با لغزش های بدش در خط دفاع بلوگرانا ، چیزی شبیه یار کمکی بنفیکا بود . در یکی از کرنر های بنفیکا ، پس از سانتر آنها ، کلمنت نتوانست بازیکن مورد نظر را خوب یارگیری کند و صد البته نتوانست با ضربه سر توپ را دور کند . تراشتیگن در آن صحنه ناجی بارسلونا بود . لنگلت نشان داد در سطح تیمی به بزرگی بارسلونا نیست . او که تا چند سال قبل پس از نمایش های عالی اش در سویا و همچنین زیر نظر والورده ، باعث شده بود به او حتی لقب الساندرو نستای جدید فوتبال را بدهند اما او به یک باره پسرفت کرد .

ادامه در کامنت ها (:
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.