پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تحلیل عملکرد اوبا در سال گذشته . ستاره گابنی و تجربه ای جدید !

زمان ارسال : پنجشنبه 21 بهمن 1400
ژانویه امسال پنجره ای شلوغ و هیجان انگیز را شاهد بودیم و شاید شروع پر خرج نیوکاسل یا سکوت کامل میلان هم از جذابیت هایش باشد اما در اسپانیا و بندر بارسلون ، ما شاهد حضور ستاره های جدیدی در تیمی با رنگ های آبی و شرابی بودیم . بارسلونا ! آنها ۴ خرید داشتند و ۵۵ میلیون یورو هزینه کردند . گرانترین خرید آنها فران تورس بود و البته انتقال های آزاد دنی آلوز و اوبامیانگ را نباید فراموش کرد . خوان لاپورتا البته بازیکن لاماسیایی ، آداما را نیز به تیمش اضافه کرد .
یکی از انتقال هایی که در ددلاین دی صورت گرفت ، امضای پر هیاهوی اوبا بر روی قرارداد بارسا بود ، مهاجم گابنی که کاپیتانی آرسنال از او گرفته شده بود ، با شماره ۲۵ در نیوکمپ معارفه شد تا نرخ گلزنی بلوگرانا را بهبود ببخشد . به بهانه این عملکرد از بارسلونا ، نگاهی تحلیلی خواهیم داشت به صاحب لقب The Masked man !!

آمار کلی او در فصل گذشته :
سال قبل ؟! مصدومیت های پیاپی ؟! اوبا تسلیم نمیشود ! 39 بازی(3.007دقیقه) برای توپچی های لندن و 19 تاثیر مستقیم رو گل های این تیم !(15گل+4پاس گل) . حضور در 23 بازی به عنوان شماره 9 آرسنال ، و 15 بازی به عنوان وینگر چپ + یک تجربه حضور به عنوان وینگر راست .

آمار هایی جزیی تر + معادلات ریاضی از عملکردش { آمار ها بر اساس هر 90 دقیقه محاسبه شدند } :
*میزان XG او {گل های مورد انتظار ( انتظار مدل های ریاضی از گل شدن میزانی از شوت ها ) به عنوان مثال اگر XG هالند 0.7 باشد ، یعنی انتظار میرود از هر 10 شوت او ، 7 گل به ثمر برسد} 5.8 است . { از هر 100 شوت او به احتمال 99% 58 گل خواهیم داشت)
*Expected Assists(این پارامتر به ما نشان می دهد هر پاس تا چه حد احتمال پاس گل شدن را داشته است ربطی هم به گل شدن یا نشدن توپ ندارد . حداقل0 و حداکثر 1) او معادل 0.10 است . خب مشخص است . حداقل پاس هایش نشان نمیدهند او خیلی علاقه به ساختن موقعیت داشته باشد .
* NPG او (پارامتری که در ان میزان گل های بازیکن بدون در نظر گرفتن پنالتی ها محاسبه میشود.) برابر با 0.40 است که آماری نه چندان تحسین برانگیز محسوب میشود .
* او در هر بازی 1.40 بار شوت های حریف را بلاک میکند . یک یار دفاعی اضافه .
*او در هر بازی 16.86 بار بر سر پس گرفتن توپ پرس میکند .
*او در هر بازی تنها 0.20 بار پاس حریف را قطع میکند . معادل هر 5 بازی یک قطع پاس (:
*او هر بازی 0.76 بار توپ را از بازیکن حریف پس میگیرد .
*او در هر بازی 2.70 بار شوت میزند .
* NPXG او (در این پارامتر میزان انتظار گل ، بدون در نظر گرفتن پنالتی ها ، محاسبه میشود . XG پنالتی 0.7 است ، یعنی اگر XG بارسلونا برابر رقیبش 2 باشد و یک پنالتی زده شده باشد ، NPXG بارسلونا به 1.3 کاهش میابد) معادل 0.45 میباشد که آمار قابل قبولیست .

حداقل پاس هایش نشان نمیدهند او خیلی علاقه به ساختن موقعیت داشته باشد . این جمله را به یاد دارید ؟! این جمله را برای پارامتر XA در مورد او گفتم . نه تنها پاس هایش ، بلکه هیچ چیزی درون او این موضوع را نشان نمیدهند . آمار پاس های او تنها 20.15 پاس(با دقت 72.8%) در هر بازی هستند . پاس های رو به جلوی او در هر 90 دقیقه تنها برابر با 1.27 است و البته پارامتر ایجاد موقعیت شوت برای هم تیمی ها در هر بازی هم فقط عدد 1.71 را برای او ثبت میکنند که خیلی دلچسب نیست . اگر او میخواهد برای بلوگرانا یک رهبر واقعی در خط حمله باشد ، شاید لازم است تیکی تاکا را از ژاوی یاد بگیرد .

او را شاید به عنوان یک مهاجم شماره 9 کلاسیک بشناسید . اما او آنقدر ها هم که فکر میکنید علاقه ای به محوطه جریمه حریف ندارد . تنها 4.89 لمس توپ به ازای هر 90 دقیقه در محوطه حریفان آرسنال در سال اخیر خیلی او را شبیه تمام کننده های قاتل و یاغی ای که در قلمرو دروازبان ها لشکرکشی میکنند ، نمیکند .

مهاجم نوک جدید کاتالان ها در واقع پس از پیوستن به این تیم به خود شانس حضور و بازی در هر 5 لیگ معتبر اروپایی را داد ! او از معدود بازیکن هایی هست که این فرصت را دارند .


او در کریرش موفق به کسب 6 جام تیمی + 3 دستاورد فردی شده است . شاید حضور در بارسلونا خیلی کمکی به کسب جام های بیشتر برای او نکند .

چندی فکت از او :
1) 89% حرکات او با پای راست انجام میشود .
2) بزرگترین برد های او در زمان حضورش در تیم زنبور های آلمانی بوده . دو برد 6 در مقابل 1 برابر حریفان بوده است . البته او در همان دورتمند توانسته به برد های 8:4 و 7:2 نیز دست پیدا کند . از سنگین ترین باخت های او نیز همین امسال رقم خورد . 5:0 مقابل منچسترسیتی . البته در زمان دورتمند هم مقابل بایرن با نتیجه 5:1 تسلیم شده بودند .
3) در یکی از بازی های او برای تیم دورتمند ، آنها در یک مسابقه توانستند هامبورگ را 5:2 مقلوب کنند . نکته جالب این است که در آن مسابقه اوبا 4 گل زد و 1 پاس گل داد تا در همه گل های تیمش نقش مستقیم داشته باشد .
4)شماره های مورد علاقه او 14 و 17 بوده اند . مجموعا 10 فصل از کریر این بازیکن با این شماره ها بوده است ! (5 فصل در آرسنال و 5 فصل در دورتمند)
5)او مجموعا 16.452 دقیقه کنار سوکراتیس مدافع وسط سابق آرسنال بازی کرده است . بیشترین دقایق بازی با یک هم تیمی !

ادامه در کامنت ها !



مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.