سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مقاله ؛ رافینیا چقدر ارزش هزینه دارد ؟

زمان ارسال : شنبه 1 مرداد 1401
عزیزانم سلام و درود ، این پست یک مقاله ترجمه شده هستش که خودم ترجمه کردم . در مورد این هستش که چقدر ارزش داره تیمی مثل آرسنال برای رافینیا هزینه کنه . امیدوارم لذت ببرین ، ممنون میشم اگه حمایت کنین :)
_____________________________________________________________________

حرف ها در مورد رافینیا زیاد است و البته لیدز اعلام میکند برای رافینیا 55 میلیون یورو میخواهد . بازیکن کناری 25 ساله و ملی پوش آنها . سال گذشته در طی حدودا 3000 دقیقه بازی برای لیدز 7 گل(بدون احتساب پنالتی) و 3 پاس گل ارسال کرد . ولی او میتواند برای یک باشگاه با اسکواد بهتر ، با ارزش تر باشد ؟!
رافینیا سال گذشته هم در پست وینگر راست و هم در پست هافبک راست برای لیدز بازی کرد و بازیکنانی مشابه در لیگ برتر در واقع در لیست خرید 47 میلیون پوندی هیچ تیمی قرار ندارند . به عنوان مثال ، در تصویر زیر آمار رافینیا با مارک آلبرایتون(بازیکن تیم لسترسیتی) در پست وینگر راست مقایسه شده است . (در کامنت های آپلود میشود)
البته که با وجود حرکات دفاعی مشابه ، هر دو بازیکن حفظ توپ پایین و دفاع ضعیفی دارند . هرچند بازده تهاجمی رافینیا بسیار بسیار بالاتر است . او همچنین در نبرد های یک به یک خلاق تر است . هر چند او اخیرا تمام کننده خوبی نبوده است . در تصویر زیر تمام کنندگی او در 2 فصل اخیر لیگ برتر را بررسی کرده ایم . (در کامنت ها آپلود میشود)
او نسبت به میانگین ما خوب شروع کرده بود و میانه های فصل گذشته خوب بود . ولی او تنها دو گل بدون پنالتی در سال 2022 به ثمر رساند . پس آنالیز ما از شانس گلزنی رافینیا در مورد شوت هایش و استاندارد های شوتزنی در پست او ، به عنوان یک مهاجم ، پایین است .
به عنوان هافبک راست ، استایل رافینیا به دوایت مک‌نیل(بازیکن برنلی) نزدیک است(عکس در کامنت های آپلود میشود) :
بازده تهاجمی مک نیل به نوعی متوسط است اما همچنان نسبت به پتانسیل رافینیا پایین تر است . هر دو بازیکن ، دریبل زن های تهاجمی و بازیکنانی با پاس های رو به جلوی زیاد هستند . در واقع به طرز غیر قابل پیش بینی ای تمام کنندگی مک نیل از رافینیا بهتر است هر چند او در فصل گذشته گل نزد . ولی او از شاس هایش به خوبی استفاده میکند . در فصل 2019-20 و 2020-21 ، بنابراین رتبه او فاصله زیادی تا سقوط داشت . او همچنین 3 سال از رافینیا جوان تر است .
واضحا ، رافینیا میتواند به عنوان هافبک راست تفاوت هایی ایجاد کند . تنها مشکل این است که در آرسنال میکل آرتتا فولبک ها پشت وینگر ها بازی میکنند و در این نقش پیشرفته تر ، رافینیا کمتر تاثیرگذار بود . هر چند ، آیا او میتواند زمانی که بازیکنان بهتری کنارش بازی میکنند ، بهتر عمل کند ؟
یک دلیل وجود دارد که فکر کنیم جواب بله است . رافینیا پاسوری استثنایی است . به خاطر سرعتش ، او میتواند توپ را از مدافعان رد کند و در فضای خالی پشت سرشان بیاندازد . این مورد ، پاس هایش را حتی خطرناک تر میکند . در واقع ، در میان بازیکن هایی با بالای 500 پاس (با در نظر نگرفتن کرنر ها) در منطقه تهاجمی بازی در فصل 2021-22 رافینیا رتبه پنجم را کسب میکند . به علت امید گل خوب هر پاس رو به جلوی او . ولی اگر موقعیت شوت ساختن او برای هم تیمی هایش را اندازه گیری کنیم ، پاس هایی از او که به شوت منجر میشوند ، رتبه هجدهم را کسب میکنند .
به عبارت دیگر ، رافینیا پاس هایش را به مناطق خطرناک زمین ارسال میکند ، ولی هم تیمی هایش در تبدیل کردن آن پاس ها به شوت های با کیفیت مشکلاتی دارند . اگر بازیکنان با کیفیت تری پاس های او را دریافت کنند ، بازده پاس های تهاجمی رافینیا افزایش میابد . در حال حاضر ، رتبه 43 را دارد(در مقایسه با 70 نفر در مدل پاس های تهاجمی) . این یک امتیاز متوسط میباشد .
این یک نکته کلیدی برای باشگاهی مانند آرسنال است که سعی میکند رافینیا را به خدمت بگیرد و البته به دنبال مهاجمی برای جایگزینی اوبامیانگ نیز میباشد . اگر آنها نتوانند بازیکنی را پیدا کنند که بتواند کنار او بازی کند ، احتمالا توانایی های او هدر خواهند رفت . و او نمیتواند بازیکنی باشد که برای یک مهاجم نوک قد بلند سانتر کند . سانتر های رافینیا در فصل گذشته خیلی تاثیرگذار نبودند . کرنر های او نیز همینطور . تاثیرگذاری او بیشتر در مورد پاس هایی میباشند که در زمانی که او به سمت وسط متمایل شده ، ارسال شده اند . خصوصا به عنوان یک هافبک (تصویر در کامنت های آپلود خواهد شد) :
مجددا پرسیده میشود ، آیا این توانایی های برای آرسنال کار میکنند ؟ آرتتا معمولا با سیستم 4-1-4-1 بازی میکند که از گابریل مارتینلی و بوکایو ساکا در مناطق کناری استفاده میشود . ولی رافینیا نیاز به انعطاف بیشتری در جایگیری هایش دارد تا بهترین نسخه خودش را ارائه دهد . همینطور به شدت سخت است که به علت مشکلات تمام کنندگی او ، رافینیا را به عنوان یک مهاجم نوک تصور کرد . همچنین ، در مورد حفظ توپ رافینیا از ابهام هایی وجود دارد ، آیا این برای یک باشگاه که با سبک مالکیت توپ بازی میکند ، ارزش دارد ؟
اینها سوالاتی هستند که آرسنال باید از خودش بپرسد ، تا خرید آرسنال به فاجعه ای مثل نیکلاس پپه منجر نشود . همچنین اخبار نشان میدهند که بارسلونا نیز به رافینیا علاقه دارد . برای باشگاهی که فضای مالی برای مانور ندارد، جایی که حفظ توپ ارزش بیشتری دارد، ریسک همچنان بالاتر خواهد بود .
ادامه در قسمت قدیمی ترین های کامنت ها ...
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.