پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مقاله ، آیا باشگاه ها باید روی کیفیت شوت ها بر اساس امید گل تمرکز کنند ؟

زمان ارسال : دوشنبه 3 مرداد 1401
درود عزیزان این هم یک مقاله ترجمه شده دیگه هستش که براتون اینجا میزارم ، متشکرم
____________________________________
اخیراً من شوت‌های زیادی را دیده‌ام، چه جدی و چه طعنه‌آمیز، که نشان می‌دهد باشگاه‌ها از شوت‌های از راه دور به دلیل وسواس به امید گل پایین غفلت کرده‌اند . یک مقاله داشنگاهی ادعا میکند که بازیکنان باید شوت های از راه دور بیشتری بزنند . من فکر میکنم ، در زمینه این بحث ها ، مشکلاتی وجود دارد . پس ، سعی کردم چند فکت ساده را بدون بررسی های ریاضی بیان کنم .
اول از همه ، امید گل همیشه ارتباط مستقیمی با فاصله توپ از دروازه ندارد . مدل های شوتزنی ما تمامی ویژگی های شوت زنی مثل فاصله ، زاویه ضربه ، عضو ضربه زننده در بدن ، اقدامات قبل از ضربه و غیره را بررسی میکند . نتیجه این بود که شوت ها در فاصله یکسان نسبت به دروازه ، میتوانند امید گل بسیار متفاوتی داشته باشند . از آن مهم تر ، شوت هایی با فاصله نزدیک از دروازه ، میتواند امید گل بیشتری نسبت به شوت های از راه دور داشته باشند .
به نقشه شوتزنی کسپر دولبرگ (بازیکن آژاکس) در یورو 2020 نگاهی بیاندازید : (در کامنت ها آپلود خواهد شد)
ما از رنگ های مختلف استفاده کردیم تا امید گل را مشخص کنیم . دولبرگ از خارج محوطه شوت هایی زد که رنگ قرمز(0% امید گل) رنگ نارنجی(10%) و رنگ آبی(40%) داشتند . محوطه رو به روی محوطه جریمه (زون 14) امید گل بیشتری نسبت به مناطق کناری تر داشت . میتوانید ببینید بعضی شوت هایی که در داخل محوطه زده شده اند ، قرمز(0%) بودند . ضرباتی که شامل زاویه ه ای تنگ یا ضربات سر میشوند . البته شوت هایی بودند در همان منطقه امید گل بیبشتری داشتند . این تفاوت ها ، ناشی از حرکات منجر به ضربه میباشند .
پس اگر یک باشگاه بخواهد کیفیت شوت هایش را افزایش دهد ، نیازی نیست روی مکان ضربه تمرکز کند ، بلکه نیاز است روی حالت ضربه تمرکز کند . اگر باشگاه یک قانون ایجاد کند که در آن بازیکنان اجازه ندارد از خارج محوطه شوت بزنند ، احتمالا بازیکنان تصمیم به زدن ضربه هایی بی کیفیت در زاویه های کناری محوطه جریمه خواهند گرفت یا اینکه ممکن است موقعیت های گلزنی خوب خارج از محوطه جریمه را از دست بدهند .
البته نتایج ممکن این نکته را از دست بدهند که اگر باشگاه بخواهد بالاترین جایگاه ممکن در جدول را کسب کند ، آنگاه بازیکنان مجبورند تصمیم هایی بگیرند که برایشان حداکثر امتیازات ممکن از هر مسابقه را فراهم کند . هر کجا که این تصمیمات ممکن است آنها را ببرد. به عنوان مثال ، انتخابی بین شوت زدن یا از دست دادن مالکیت توپ ، آن موقع احتمالا شوت زدن انتخاب درست باشد . هر چند امید گل بالایی در نظر گرفته نمیشود .
در رقابت یک فصل باشگاه ها شاید تصمیمات تاکتیکی ای بگیرند که روی کیفیت شوت ها تاثیر بگذارد . و آن لحظه یک سوال بزرگ پیش می آید : آیا افزایش کیفیت شوت ها ایده خوبی است یا اینکه بین کیفیت و کمیت تعادل زیادی وجود دارد؟ آیا باشگاه هایی که بر محور داده اداره میشوند ، روی امید گل دقت میکنند ؟
در این نوع آنالیز ها ، معمولا نگاه کردن به داده ها در به نویسنده کمک میکند . میخواهم با یک خلاصه آمار شروع کنم . به عنوان مثال میانگین امید گل شوت های پنج فصل اخیر لیگ برتر چند بوده است ؟ من حتی نیازی به یک جدول آماری ندارم تا به شما جوابش را بگویم . جواب 0.11 امید گل در هر شوت است . بنابراین اخیرا تغییر محسوسی در کیفیت شوت ها به وجود نیامده است . حداقل در سطح اول فوتبال انگلیس
اکنون با ترسیم نمودار گل‌های مورد انتظار باشگاه‌ها در هر ضربه در برابر کل XG ، سطحی را مشخص می‌کنم. اگر باشگاه ها به شدت روی کیفیت شوت ها تمرکز کنند ، احتمالا میتوان انتظار یک الگوریتم ریاضی را داشت . بهبود امید گل احتمالا XG را برای مدتی افزایش میدهد اما پس از مدتی دیگر کارآمد نیست و شما را تضعیف میکند و این چیزیست که ما نمیبینیم. حداقل در لیگ برتر(تصویر در کامنت آپلود خواهد شد) :
بعضی باشگاه ها امید گل بالایی نسبت به هر شوت دارند اما امید گل کلی آنها پایین است . رابطه کلی بسیار مثبت است . به نظر نمی رسد که یک مبادله آشکار بین کیفیت و کمیت ضربه وجود داشته باشد.
جدول بالا صرفا قسمتی از بحث را به شما توضیح داد . هر اسکواد متفاوت است پس ما متوجه خواهیم شد چه اتفاقی می افتد اگر کیفیت شوت های یک باشگاه خاص افزایش یا کاهش یابد. در تصویر زیر مسیر باشگاه هایی که فصل های متوالی را در لیگ برتر سپری کردند را میبینید (در کامنت ها آپلود خواهد شد):
من مسیر ها را به صورت زیر علامت گذاری کردم : مسیر سبز باشگاه هایی را نشان میدهند که امید گل آنها در هر شوت و امید گلی کلی آنها افزایش یا کاهش یافت . مسیر سفید باشگاه هایی را نشان میدهند که امید گل آنها یا فقط افزایش یافته یا فقط کاهش یافته . به عبارتی دیگر ، مسیر سفید باشگاه هایی را نشان میدهد که بسیار به کیفیت شوت اهمیت دادند(مسیر های به سمت جنوب شرقی) یا اینکه کاملا نسبت به آن بی توجه بودند(مسیر های به سمت شمال غربی) فلش‌های سبز نشان می‌دهند که تمرکز بر کیفیت ضربه در کجا منطقی‌تر است.
تعداد فلش های سبز رنگ خیلی بیشتر از سفید ها هستند . پس نشان میدهد که شواهد زیادی برای وجود ندارد که نشان دهند تمرکز زیادی روی کیفیت شوت میباشد . ولی بسیاری از پیکان ها صاف حرکت میکنند که نشان میدهند تعادل بین کیفیت و کمیت در بعضی باشگاه ها اجرا میشود .
احتمالا جالب ترین مسیر ها مربوط به پیکان های سمت گوشه شمال شرقی تصویر باشند . چهار باشگاه XG کلی خودشان را افزایش میدهند آن هم در حالی که همزمان امید گل نسبت به هر شوت را کم کردند . تغییرات در کیفیت شوت اندک بوده است، بنابراین ارتباط علت و معلولی بعید به نظر می رسد. پس سوالی پیش می آید و میگوید که چه بر سر منچستر یونایتد سال 2018 ، آرسنال و لیوپول 2019 و منچستر سیتی 2021 افتاد ؟!
ادامه در بخش قدیمی ترین های کامنت ها :
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.