پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

روانشناسی در بارسلونا: برگی از کتاب یورگن کلوپ

زمان ارسال : جمعه 8 اسفند 1399
وقتی من به اینجا آمدم ، جو باشگاه سنگین بود. اکنون لیورپول خانه ماست ، اساس ماست ، همه چیز برای ماست. اکنون ما لیورپول هستیم قبل از اینکه باشگاه لیورپول باشد و ما فقط بچه هایی بودیم که سعی می کردند به اندازه کافی خوب باشند. "
در کتاب ملیسا ردی "ما را باور کنید" ، یورگن کلوپ ، مردی که باعث شد لیورپول قهرمان انگلیس ، اروپا و جهان شود ، جزئیات نحوه تغییر در روانشناسی از موفقیت باشگاه ها در گذشته به عنوان حلقه دور گردن آنها برای تبدیل شدن به افراد کاملاً مطمئن ، به باشگاه کمک کردند تا انتظار 30 ساله خود را برای قهرمانی در لیگ پایان داد.
مدیر آینده کسی هست که می تواند با تغییر در ذهنیت بازیکنان کمک خیلی زیادی به تیم کند
✔️وضعیت فعلی بارسلونا
ریاست جوزپ ماریو بارتومئو بیش از این که بر یک باشگاه فوتبال نظارت داشته باشد، بر یک سیرک نظارت داشت. در این بازه زمانی ، بارسلونا با نمایش تحقیرآمیز در لیگ قهرمانان اروپا ، فروش نیمار جونیور به پاری سن ژرمن ، جذب نامناسب و تیمی که مدام تحت فشار در حال شکست بود ، احترام سایر همتایان اروپایی خود را از دست داد. بازیکنانی مانند مارک آندره تر اشتگن ، جرارد پیکه ، کلمنت لنگلت ، جوردی آلبا ، سرجیو بوسکتس ، لیونل مسی و عثمان دمبله ، از جمله بازیکنانی اند که بیشترین لحظات شرم آور را پشت سر گذاشته اند ، که بدون شک برخی آسیب ها را برجای گذاشته است.
دیگر؛ افراد در ترکیب، شاهد بی اعتنایی بارتومئو به شعار باشگاه "MÉS QUE UN CLUB"،و رفتارهای غیر حرفه ای با اسطوره های باشگاه لوئیس سوارز و لیونل مسی در تابستان بوده اند. این نمی توانست به اعضای تیم اعتماد بنفس بدهد.
وقتی از رونالد کومان ، سرمربی بارسا در مورد اینکه آیا یک روانشناس ورزشی به نفع بارسا است یا خیر سوال شد،او اظهار داشت: "من به روانشناسان و مسائل روحی اعتقادی ندارم. اگر برای بارسا بازی می کنید ، فشار وجود دارد ، این را می دانید و باید بر آن غلبه کنید. "
این پاسخ نشان دهنده بی اطلاعی هلندی از اهمیت وضعیت روانی یک بازیکن است. علاوه بر این ، این نیز نشان از استکبار در مورد باشگاه و استرس ناشی از آن دارد. ناراحتی در تصاویر لنگلت مشهود است ، زیرا او بعد از مسابقه روز یکشنبه نیوکمپ را ترک کرد و گریه کرد ، به احتمال زیاد به دلیل عدم پشتیبانی. نوعی عدم حمایت که در نهایت منجر به انحلال مشاغل می شود.
در همان کنفرانس مطبوعاتی ، کومان اظهار داشت که "این تیم از شخصیت و تجربه کافی برخوردار است" تا لحظات بد را پشت سر بگذارد. این "تجربه" همچنین مستعد ابتلا به روانشناسی است
خواه کومان باشد یا مدیر بعدی ، آن شخص باید این مشکل را کنترل کند. خوشبختانه برای آنها ، نقشه چگونگی قدرت مدیر در این زمینه را می توان در مکانی که اشکهایش جوردی آلبا ریخته است مشاهده کرد.

✔️اثر یورگن کلوپ
هنگامی که یورگن کلوپ وارد لیورپول شد ، یکی از اولین مواردی که وی به آن پرداخت ، تغییر در روانشناسی از طرفداران بود. او می خواست هواداران به روند کار ایمان داشته باشند ، و در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود ، این را با گفتن "ما باید اعتماد مردم را احساس کنیم" را اجرا کرد.
در "ما را باور کنید" ، کلوپ در مورد وضعیت روانی که بازیکنان را هنگام ورود به آن پیدا کرد صحبت می کند. او ادعا می کند که "بازیکنان به وضوح به تمام صداهایی گوش می دادند که می گفتند آنها به اندازه کافی برای باشگاه مناسب نیستند یا اینکه من نمی توانم صبر کنم تا از شر آنها خلاص شوم." همانطور که قبلاً اشاره شد ، شرایطی که بازیکنان بارسا اکنون در آن قرار دارند
یکی از اولین دستورالعمل های آلمانی این بود که بازیکنان به اظهار نظرهای خارج از او و کادر مربیگری او توجه نکنند ، پیامی که بیش از حد انتظار طنین انداز شد ، زیرا تیم در مرحله قهرمانی در نیمه فصل سقوط کرد.
کلوپ توضیح می دهد که سقوط به دلیل عدم رعایت این درخواست از سوی بازیکنان بوده است.او توضیح داد که چگونه بازیکنان روی افرادی متمرکز شده اند که می گویند: "آنها برای تیم های دفاع عمیق برنامه B ندارند ، فقط می توانند یک طرفه بازی کنند".کلوپ تأکید می کند که یک ذهنیت قوی در بازی ها به ثروت سرخ ها اهمیت دارد و ادعا می کند بازیکنان جدید فقط کافی نبوده اند. این یادداشتی است که ارزش آن را دارد که برای کسانی که به ارلینگ هالاند و کیلیان امباپه نگاه می کنند ، تغییر دهند تا ثروت بارسلونا را تغییر دهند.کلوپ سالها طول کشید تا برخی بازیکنان را متقاعد کند که آنها به اندازه کافی خوب هستند و می توانند در باشگاهی به اندازه لیورپول بازی کنند. بازیکنان جدید به کیفیت تیم افزوده اند اما نگرش روانشناختی برای ادامه 90 دقیقه ، بدون توجه به امتیاز ، همان چیزی است که باشگاه را به موفقیت اخیر خود رسانده است. این نسبت به فصل گذشته نیز بارها قابل مشاهده بود.بارسلونا نیز در حال دریافت ذهنیت باورنکردنی خود بوده است.با وجود این که کومان معتقد است تیم به روانشناس احتیاج ندارد، با این حال ، حادثه لنگلت نشان می دهد که وضعیت روانی بازیکنانش چیزی است که او باید کنترل آن را بدست آورد و از آن چشم پوشی کند.
فصل آینده می تواند یک فصل مهم برای آینده نزدیک بارسلونا باشد. با یک مدیر بالقوه جدی!!! کاتالان ها باید شک و تردیدهای روانشناختی باقی مانده توسط سلطنت بارتومئو را کنار بگذارد و به عنوان یک واحد به جلو حرکت کند. همانطور که یورگن کلوپ می گوید ، طرفداران و بازیکنان باید از پروژه اجرا شده عقب بروند ، "وقتی در یک ایده مشترک به توافق برسید و با هم برای رسیدن به آن کار کنید ، می توانید چیز خاصی ایجاد کنید".
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.