پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

همیشه در قلب ما خواهی بود ابر مرد

زمان ارسال : شنبه 27 دی 1399
توضیحات لازم در کامنت

این پست تقدیم به دوتا از کاربران سایت
(به یاد ، ارنستو پیکاسو که شخصیتی کاریزماتیک داره و امید باریا که از همه پست ها حمایت میکنه)

به عشق سلطان قلب ها دکتر ارنست زندگی نامه ایشون رو میخام کار کنم

ارنستو والورده تخدور (اسپانیایی: Ernesto Valverde Tejedor، زاده ۹ فوریه ۱۹۶۴) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل اسپانیا است.
وی سابقه بازی در تیم‌هایی همچون دپورتیوو آلاوز، اسپانیول، بارسلونا، اتلتیک بیلبائو و رئال مایورکا را در کارنامه دارد.

ارنستو والورده طی قراردادی دو ساله به بارسلونا پیوسته است تا هدایت این باشگاه را بر عهده بگیرد.

باشگاه کاتالان چند مربی را بررسی کرده بود، از جمله رونالد کومان و اوزه بیو ساکریستان که مانند والورده، سابقه بازی در بارسلونا را داشتند. کومان به این دلیل از فهرست بارسلونا حذف شد که بخش فنی بارسلونا بر این باور بود که باید یک مربی داخلی استخدام کرد. اوزه بیو هم در سن سباستین، در رئال سوسیداد بسیار راضی است و اخیرا قراردادش را هم دو سال دیگر تمدید کرده است. او فصل بعد با این تیم در لیگ اروپا حضور خواهد داشت.sunless tanning lotion

پس زمینه والورده کاملا به بارسلونا می خورد. او در اواخر دهه ۱۹۸۰، دو فصل را به عنوان مهاجم و بال در این تیم گذراند. او در کنار روبرت و اوزه بیو بازی کرد اما مصدومیت های مداوم باعث شد نتواند پیشرفت کند و پس از تنها ۲۲ بازی و زدن ۸ گل، بارسلونا را در سال ۱۹۹۰ ترک کرد.

این مربی متولد کاسرس دوران مربیگری اش را از سال ۲۰۰۳ و باشگاه اتلتیک بیلبائو شروع کرد. او آنها را در اولین فصل حضورش به رده پنجم جدول و حضور در جام یوفا رساند. بیلبائو با او در سال بعد به نیمه نهایی جام حذفی رسید.

مشکلات داخلی در بیلبائو باعث جدایی او در سال ۲۰۰۵ شد و او پس از یک سال دوری از میادین، به اسپانیول رفت و این تیم را در سال ۲۰۰۷ به فینال جام یوفا رساند. در آن مسابقه، آنها برابر یک تیم اسپانیایی دیگر قرار گرفتند؛ سویا. اسپانیول آن دیدار را در ضربات پنالتی باخت. والورده سپس دو دوره موفق را با المپیاکوس گذراند و در سال ۲۰۰۹ فاتح لیگ و جام حذفی شد. والورده مربی ویارئال شد و سپس به المپیاکوس برگشت و در سال ۲۰۱۲ هم دوباره دوگانه داخلی را فتح کرد. او در نهایت به دلیل مسائل شخصی، آتن را ترک کرد.
والورده در دسامبر ۲۰۱۲ جانشین موریسیو پیگرینو در والنسیا شد و اوضاع این تیم را برگرداند. والنسیا که اوضاع خوبی نداشت، با او به مرحله گروهی لیگ اروپا رسید. او سپس به بیلبائو برگشت و با بینش تاکتیکی و توانایی رهبری اش بلافاصله اثرگذار شد. اتلتیک که فصل پیش در میانه های جدول حضور داشت، به پلی آف لیگ قهرمانان رسید و با برد برابر ناپولی، به مرحله گروهی راه یافت. او در هر سه فصل بعد هم اتلتیک را به رقابت های اروپایی رساند.

ژاوی، اسطوره بارسلونا درباره او می گوید:تیم های والورده بازی جذابی را ارائه می کنند. آنها دوست دارند توپ را در اختیار داشته باشند و آن را به شکل خوبی در زمین می گردانند.

«عکس های او دنیایی را نشان می دهد که در آنها خبری از خانه و کشور نیست. در این عکس ها فضاهایی از هتل ها، هواپیماها، اتوبوس ها، زمین های مسابقه، مناطق گردشگری و جاهایی به تصویر کشیده می شود که افراد در آنها حس تنهایی دارند. اکثر سوژه های عکس های او، افراد تنها هستند.» این را برناردو آچاگا در کتاب «هاف تایم» درباره ارنستو والورده نوشته است. والورده به جز مربیگری به عکاسی نیز می پردازد.

افرادی که والورده را می شناسند می گویند:«او در ته دلش آدمی خجالتی است». فردی خجالتی که فضا را دوست دارد و از تنهایی لذت می برد. او در دوران فوتبالش، در سفرها از تیم دور بود و در بازی های خانگی هم دوست داشت تنها باشد و تمرکز کند. او در اسپانیول که بود، هتل تیم را ترک می کرد و دوربین به دست، به کلکسیون تصاویرش می افزود. هرچه او شهری که در آن بود را کمتر می شناخت، علاقه بیشتری به عکاسی پیدا می کرد. او عضو گروهی عکاسی در واتس اپ است، هرچند که به ندرت حرفی می زند. او از زمان بازی همیشه آماده سفر بوده و زندگی کولی واری داشته است. این را در عکس هایش می توان دید. او فردی محتاط و صلح طلب است و یک بار گفت:«آتش را با آب خاموش می کنند، نه نفت.»

آنهایی که در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ با او هم بازی بودند نمی دانستد که روزی مربی خواهد شد. والورده بازیکن خاصی بود. به جز علاقه اش به عکاسی، تمایل چندانی به «نیمه سوم» نداشت. بازیکنان پس از بازی جمع می شدند و درباره بازی بحث می کردند اما به جمع آنها نمی پیوست. دیوانه فوتبال نبود و در رختکن ترجیح می داد گوش کند تا حرف بزند. حتی همین حالا هم چندان درگیر صحبت های پس از مسابقه نیست. زمانی که به خانه می رود، فوتبال را کنار می گذارد.

پیچی آلونسو به یاد می آورد که او چقدر راحت با تعویض، حتی در مهم ترین دیدارها کنار می آمد:«هرگز شکایت نمی کرد. بیشتر اهل شنیدن بود تا فریاد زدن.»

این خاویر کلمنته بود که لقب «مورچه» را روی او گذاشت:«من قایقی داشتم به اسم چینگوری، که به زبان باسکی معنی مورچه می دهد. وقتی ارنستو ۲۲ساله بود، ریزاندام بود و به همین دلیل اسمش را چینگوری گذاشتم. بعدش فهمیدم که از این اسم خوشش نیامده ولی این اسم رویش ماند.»

والورده هرگز انسان رادیکالی نبوده است. او همیشه خوب با شرایط سازگار شده. او ۱-۳-۲-۴ را ترجیح می دهد اما به راحتی با ۳-۳-۴ بارسلونا هم کنار می آید.

والورده ۵۳ساله ازدواج کرده و سه فرزند دارد. او اکنون با بزرگ ترین چالش دوران مربیگری اش مواجه است اما می گوید:«اگر به یک ماجراجویی می روم، باید سخت باشد. آن ماجراجویی هایی که به نظر آسان می رسیدند هرگز برای من خوب تمام نشده اند.

یک تک بیتی در وصف ارنست کبیر
آن یار نکوی من، بگرفت گلوی من
گفتا که چه می خواهی، گفتم که همین خواهم

منبع:گل های سید رو گذاشتم
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.