پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

دلقکی که ستاره شد

زمان ارسال : پنجشنبه 12 فروردین 1400
چهل و هفت سال پیش در رقابت های انتخابی جام جهانی انگلیس برای صعود، یک پیروزی مقابل لهستان لازم داشت و صد هزار هوادار حاضر در ورزشگاه انتظار چنین نتیجه ای داشتند.
برایان کلاف در مصاحبه ای سعی در بازی با روح و روان دروازه بان لهستان یعنی توماسفسکی داشت و او را “دلقک سیرک با دستکش دروازه بانی” خطاب کرد اما نمیدانست این اتفاق برخلاف خواسته‌اش پیش خواهد رفت.

درحالی که در نیمه اول مسابقه تامسفسکی چندین بار جلوی گلزنی سه شیر ها را گرفت اما همچنان برایان کلاف به حرف خود اعتقاد داشت و گفت:

“آرام باشید، مادران در خانه چایی درست کنید و خیالتان راحت، به زودی گل خواهیم زد.”
البته کلاف اشتباه نمیکرد؛ در شروع نیمه دوم توپ از خط دروازه رد شد اما به سود لهستان! لهستان بود که جلو می افتاد و کار انگلیس از پیش هم سخت تر میشد؛ یک اشتباه از نورمن هانتر که به بابی مور افسانه ای ترجیح داده شد باعث شد انگلیس عقب بیفتد؛

اما هشت دقیقه بعد کورسوی امیدی در ورزشگاه ومبلی برای طرفداران ایجاد شد؛ داور بلژیکی متوجه تمارض مارتین پیترز نشد و روی او پنالتی را اعلام کرد. استرس بازی به قدری روی پیتر شیلتون تاثیر گذاشته بود که رویش را از ضربه پنالتی برگردانده بود اما نیازی به نگرانی نبود چرا که مهاجم لیدزی، ۳ گل از ۹ گل قبلی اش برای سه شیر ها را از روی پنالتی زده بود و چهارمین گل هم درحال آمدن بود.

اما انگلیس همچنان یک گل دیگر لازم داشت. دقایق محبوب بازی از دید گلر لهستان ۱۰ دقیقه پایانی بود؛ درحالی که آلان کلارک برای شادی پس از گل آماده شده بود واکنش دیدنی توماسفسکی اجازه گلزنی را نداد. البته درباره این واکنش گفت:

ضربه محشری بود و من هم کورکورانه به سمت چپ پریدم! اقرار میکنم که توپ را سیو نکردم و فقط در زمان درست، در جای مناسب بودم. انگلیس فکر میکرد که گل زده و برای شادی پس از گل اماده میشد اما فقط یک کرنر نصیبش شده بود و این خنده دار بود؛ به کلارک نگاه کردم و درحالی که چشمانش از تعجب باز بودند خم شده بود و اتفاقی که افتاده را باور نمیکرد.

تعویض دیرهنگام الف رمزی تقریبا جواب داد و اما مدافعین لهستان چیزی با چنگ و دندان از نتیجه دفاع میکردند و ضربه سر کوین هکتور را از روی خط دروازه برگرداندند.

36 شوت، 26 کرنر، دو تیرک و چهار بار درآوردن توپ از خط دواره لهستان سرانجامی نداشت و درنهایت بازی با همین نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

شروع دهه طلایی لهستان اینجا بود؛ مقام سوم جام جهانی 1974 و در ادامه مدال نقره المپیک تابستانی، سپس تکرار کردن عنوان سوم در جام جهانی 1982 دوران خوب لهستان را تشکیل داد و در عوض تلفات این مسابقه بیشتر از صعود نکردن انگلیس به جام جهانی بود؛ الف رمزی، سرمربی ای که تنها قهرمانی سه شیر ها در جام جهانی را به ارمغان آورد اخراج شد و خبرگزاری های مختلف مانند سان این اتفاق را نتیجه ای تحقیر آمیز خواندند.

برایان کلاف مجبور به عذرخواهی شد و توماسفسکی گفت:

کلاف بابت حرفی که زد از من عذرخواهی کرد؛ ما با هم دست دادیم و به او گفتم “ممنونم چراکه فقط انسان های بزرگ به اشتباهشان اقرار میکنند.”
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.