پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پرفسور 71 ساله

زمان ارسال : چهارشنبه 31 شهریور 1400
‍ در چنین روزی در سال ۱۹۹۶ آرسن ونگر رسماً کار خود را به عنوان سرمربی آرسنال آغاز کرد.

در تابستان ۱۹۹۶ توپچی‌ها در شرایطی خود را برای شروع فصل مهیا می‌کردند، که فصل ۱۹۹۵/۹۶ را در قیاس با فصل کابوس‌وار ۱۹۹۴/۹۵ نسبتاً قابل قبول به پایان رسانده‌ بودند؛ بروس ریوک تیمی را تحویل گرفت که فصل را در رتبه‌ی دوازدهم جدول تمام کرده بود و موفق شد آنها را به رتبه پنجم برساند و سهمیه جام یوفا را برای آرسنال به ارمغان آورد.

اما تنها یک هفته مانده به آغاز فصل جدید، ریوک به علت اختلاف نظر با مدیریت باشگاه از سمت خود برکنار شد.
حدود یک ماه بعد در شرایطی که از یوهان کرویف به عنوان گزینه‌ی اصلی هدایت آرسنال یاد می‌شد و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر حضور جرج گراهام، تری ونبلز و دیوید اولری به عنوان گزینه‌های نیمکت توپچی‌ها نیز شنیده می‌شد، مدیران تیم به سرمربی نه‌چندان نام‌آشنای ناگویای ژاپن روی آوردند تا ونگر تبدیل به نخستین مربی غیربریتانیایی تاریخ آرسنال شود.

ونگر را شاید بتوان تاثیرگذارترین و مهمترین غیربومی تاریخ لیگ برتر نامید. حضور ونگر در لیگ برتر پای بسیاری از خارجی‌ها را به جزیره باز کرد.
حضور ونگر فصل جدیدی را در تاریخ فوتبال جزیره رقم زد. مرد فرانسوی نظام بازیکن‌یابی فوتبال جزیره را وارد سطح جدیدی کرد، انحصار منچستریونایتد با فرگوسن را شکست و علم نوین را با فوتبال تلفیق کرد؛ سیستم تغذیه بازیکنان را اصلاح و سبک زندگی آن ها را حرفه‌ای کرد؛
تونی آدامز می‌گوید: «اکثر بازیکنان در آن مقطع با فرهنگ نوشیدن مفرط الکل خو گرفته بودند.» ونگر جو حاکم بر رختکن آرسنال را مردود دانست و شیوه‌ی تغذیه، تمرینات و استراحت بازیکنان را تغییر داد. یان رایت می‌گوید: «خیلی زود دریافتیم همه چیز عوض شده. بعد از دو سه ماه متوجه شدیم که بهتر می‌دویم. می‌دیدیم به لحاظ فیزیکی قوی‌تر از حریفان شده‌ایم؛ این قضیه در فصلی که دوگانه بردیم کاملاً مشهود بود.»

از نظر تاکتیکی نیز ونگر آرسنالی را که در زمان جورج گراهام «تیم یک بر صفر ملال‌آور» لقب گرفته بود، تبدیل به تیمی سراپا هجومی کرد؛ به طوری که میانگین گل زده‌ی 1.37 تیم گراهام را به 1.81 تبدیل کرد.

ده سال اول ونگر در لندن درخشان بود؛ در اولین فصل تیم را به رتبه سوم رساند و فصل بعد در نخستین فصل کاملش دوگانه‌‌ی لیگ و حذفی را فتح کرد، این موفقیت را در فصل ۲۰۰۱/۰۲ نیز تکرار کرد و فصل ۲۰۰۳/۰۴ نیز جام طلایی لیگ برتر را بالای سر برد؛ تیم ونگر هشت فصل متوالی در بین یکی از دو تیم برتر لیگ بود و در نهمین فصل نیز تنها حضور خود در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.
گرچه عملکرد ضعیف ونگر در دوران پس از هایبری بر موفقیت‌های ده سال اولش نیز سایه افکند و کارنامه‌ی کلی او در شمال لندن را زیر سوال برد.

۳ قهرمانی لیگ از جمله جام طلایی لیگ برتر، ۷ قهرمانی جام حذفی و ۷ قهرمانی جام خیریه ماحصل حضور ۲۲ ساله‌ی مرد فرانسوی در آرسنال بود.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.