پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

توطئه58+لوچسکو+دیالوگ

زمان ارسال : یکشنبه 14 آذر 1400
قبل شروع پست اصلی دو نکته:
عکس پست:یه دیالوگی بود که میگفت:«ازکجامعلوم که تو بهترین لحظه عمرت را قبلا زندگی نکرده باشی وادامهٔ عمرت،تماما درد و رنج نباشد؟»

لوچسکو: هواداران بارسلونا راحت بخوابند، ما بنفیکا را میزنیم.

و اما پست
یوهان لوفستد (Johan Löfstedt)، کارگردان سوئدی، بود که اولین بار با ساخت فیلم Konspiration 58  ( توطئه 58) این ادعا را رسانه ای کرد. در این فیلم، ده وارن شواهد شگفت انگیزی ارائه می دهد که ثابت می کند جام جهانی 1958 هرگز در سوئد برگزار نشد و آنچه به عنوان جام جهانی در آن سال به مردم دنیا نشان داده شد، در واقع بخشی از پروژه آمریکا در زمان جنگ سرد برای تحقیق بر روی قدرت تبلیغاتی تلویزیون بود که با همکاری سیا، فیفا و چهره های پر نفود صنعت برنامه سازی تلویزیون انجام شد. ده وارن که بیش از بیست سال در آرشیو ملی سوئد کار کرده، در این مورد گفت:" ایالات متحده نیاز داشت تا تاثیر تلویزیون روی مردم را امتحان کند. این بخشی از جنگ سرد بین دو ابر قدرت بود که در آن زمان جریان داشت. من این را "رقابت رسانه ای" می نامم. از همان پایان رقابت های جام جهانی 1958، من شروع به جمع آوری هزاران سند، عکس و متن کردم. من به مدارکی دست پیدا کردم که نشان می داد جام جهانی 1958 هرگز برگزار نشد."
چیزی که می بینیم را باید باور کنیم؟
یکی از شواهدی که ده وارن برای صحبت هایش ارائه می دهد، عکس های دیدار نیمه نهایی آن رقابت ها بین سوئد و آلمان غربی است که گفته می شد در گوتنبرگ برگزار شده است. در پس زمینه آن عکس ها ساختمان هایی دیده می شود که ده وارن ادعا کرده هرگز در شهر گوتنبرگ وجود نداشته و در واقع، ساختمان هایی است که در آن زمان، در لس آنجلس ساخته شده بود. مدرک دیگر، طول سایه بازیکنان در زمین بازی بود. ده وارن معتقد است که سایه بازیکنان با زاویه تابش آفتاب در تابستان های سوئد همخوان نیست و تنها می تواند با محلی در آمریکای شمالی تطابق داشته باشد.

البته تئوری های ده وارن، منتقدانی جدی هم دارد؛ از جمله ستاره های همان تیم سوئد که با کسب عنوان نایب قهرمانی در جام جهانی 1958، برای همیشه به عنوان بزرگترین ستاره های تاریخ فوتبال این کشور شناخته شدند. کور همرین (Kurre Hamrin) که در دیدار نیمه نهایی، یکی از گل های سوئد را با حرکتی انفرادی و تماشایی وارد دروازه آلمان غربی کرد، در مورد ادعاهای ده وارن گفت:" آنها می گویند که جام جهانی 1958 در سوئد برگزار نشده است. تنها چیزی که من می توانم بگویم این است که من آنجا بودم. درک نمی کنم که چطور آنها چنین ادعایی مطرح می کنند. بزرگترین خاطره فوتبالی زندگی من، جام جهانی 1958 است."
اما همه اعضای آن تیم سوئد، با همرین موافق نیستند. آگنه سیمونسون (Agne Simonsson)، مهاجم تیم ملی سوئد که گل دوم تیمش در دیدار فینال را وارد دروازه برزیل کرد، گفت:" به زودی دیگر کسی باقی نمی ماند که بتواند قسم بخورد که جام جهانی 1958 برگزار شده است." حقیقتی که مرگ یک ماه قبل هیلدرالدو بلینی (Hilderaldo Bellini)، کاپیتان تیم ملی برزیل در آن رقابت ها، آن را تایید می کند.

ادعاهای ده وارن طرفداران پر و پا قرص تری هم دارند؛ گروهی به نام Konspiration 58 که به افرادی که ادعا می کنند جام جهانی 1958 برگزار شده، حمله کرده یا آنها را تهدید به مرگ می کنند. یکی از کسانی که ادعا کرده توسط این گروه تهدید شده، لنارت یوهانسن، رئیس سابق یوفاست:" این را نباید یک شوخی در نظر گرفت؛ این یک مسئله جدی است. آنها با من تماس گرفتند و حتی بسته هایی به خانه ام فرستادند. من از پلیس خواستم تا از خانه ام مراقبت کنند. آنها به من گفتند که زمان زیادی زنده نمی مانم.
اگر ما که مدارک زیادی برای انجام این رقابت ها داریم، در این مورد شفاف سازی نکنیم، خیلی ها متقاعد می شوند که این اتفاق واقعا رخ نداده است."

واکنش عمومی؛ یک طوفان
وقتی فیلم  Konspiration 58در سال 2002 از تلویزیون سوئد پخش شد، بحث های زیادی ایجاد کرد. لوفستد می گوید:" نسل های قدیمی تر که خاطرات شان از جام جهانی 1958 همچنان زنده بود، خیلی ناراحت شدند." او همچنین گفت که ایمیل های زیادی دریافت کرد که در آن از او خواسته شد به خاطر ساختن این فیلم و مطرح کردن این ادعاها، عذرخواهی کند.
 

 
اما لوفستد نیاز به عذرخواهی نداشت زیرا خیلی از بیننده های فیلم، حتی آنهایی که تیتراژ پایانی را دیدند، احتمالا آنقدر سرگرم بحث کردن بودند که ندیدند که در انتهای فیلم نوشته شده همه این ادعاها، وجود سازمان Konspiration 58 و تئوری های ده وارن، ساختگی و در واقع بخشی از یک سناریو بوده است. حتی آنهایی که در فیلم صحبت کردند، از جمله لنارت یوهانسون، همرین، سیمونسون و بقیه، در واقع نقش بازی کرده بودند.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.