پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تحلیل تاکتیک گگن پرسینگ

زمان ارسال : پنجشنبه 25 شهریور 1400
گگن پرسینگ


شاید ساده و کامل ترین تعریف برای این تاکتیک جذاب فوتبال این باشه، گگن پرسینگ یعنی
حمله کردن برای دفاع!
حمله کردن بدون داشتن توپ!
پرس شدید در زمین حریف و میانه میدان برای بازپس‌گیری توپ، در واقع وقتی که در فاز هجومی توپ لو میره، تیم به فاز دفاعی بر نمیگرده و عقب نشینی نمیکنه بلکه در فاز هجومی خودش باقی میمونه یا حتی حرکت رو به جلو رو پر فشار تر و سریع تر انجام میده اما این بار برای پس گرفتن توپ.
▪️گوشه ای از اثرات گگن پرسینگ :
گگن پرسینگ باعث میشه تا در حالتی که حریف مالکیت توپو در اختیار داره نتونه حمله کنه یا در طراحی حمله و ضد حمله بی نظم عمل کنه به دلیل فشار ذهنی و فیزیکی ای که در اثر گگن پرسینگ به مدافعان و هافبک های حریف وارد میشه و تنگ شدن فضا ها.
گگن پرسینگ یعنی حمله کردن روی حمله و ضد حمله حریف، این تاکتیک باعث میشه تا حمله تیم حریف در نطفه خفه بشه.
گگن پرسینگ بعد از لو رفتن توپ و قبل از شکل گیری ساختار تهاجمی تیم حریف شروع میشه و علاوه بر اینکه همچنان از شکل گیری ساختار تهاجمی تیم حریف جلوگیری میکنه بلکه باعث بی نظمی و شکسته شدن ساختار دفاعی تیم حریفم میشه.
به زبان دیگه، وقتی که در فاز هجومیه تیم خودی توپ لو میره، به این معنیه که ساختار دفاعی تیم حریف به خوبی عمل کرده اما هنوز ساختار تهاجمی تیم حریف شکل نگرفته و دقیقا اینجاست که تیم خودی بعد از لو دادن توپ بجای عقب نشینی کردن، ساختار تهاجمی خودشو اما این بار در قالب تاکتیک گگن پرسینگ حفظ میکنه و ادامه میده و علاوه بر این که همچنان مانع شکل گیری ساختار تهاجمی تیم حریف میشه، بلکه پس از بازپس‌گیری توپ ساختار دفاعی حریفم که خوب عمل کرده بود رو میشکافه و تیم حریفو کاملا متلاشی میکنه.
گگن پرسینگ به دلیل فشار ذهنی و روانی ای که به مدافعان و هافبک های تیم حریف وارد میکنه باعث میشه تا درصد اشتباه تیم حریفم افزایش پیدا کنه و هر اشتباه میتونه یک گل رو هدیه بده.
▪️تاریخچه : همونطور که اصلی ترین پایه گذار توتال فوتبال رینوس میشل هلندی بود، اصلی ترین پایه گذار گگن پرسینگم ارنست هاپل اتریشی هستش، نابغه ای که با گسترش این تاکتیک باعث پیشرفت فوتبال شد.
هاپل فقید معتقد بود عقب نشینی کردن و ترسیدن یعنی باختن!
بعد ها و در دهه 90 میلادی گگن پرسینگ توسط آث میلان آریگو ساکی تخصصی تر شد و به اوج خودش رسید، پس از ساکی، سرمربیانی از جمله یورگن کلوپ، یوپ هاینکس، پپ گواردیولا و هانسی فلیک در تاکتیک گگن پرسینگ صاحب سبک و نام شدن و هرکدوم گگن پرسینگو با سبک خاص خودشون اجرا کردن که در پست های بعدی راجبش براتون میذارم رفقا، در حال حاضر هانسی فلیک مدرن ترین گگن پرسینگو اجرا میکنه.

ادامه دارد ...

امیدوارم لذت برده باشید
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.