پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

✅ نوابغمون رو بشناسیم : ماریا خرسند

زمان ارسال : دوشنبه 4 مرداد 1400
سلام به همه

ماریا خرسند در شهرستان ساری و در سال ۱۳۳۷ خورشیدی به دنیا آمد. او در سن پانزده‌سالگی ساز مهاجرت را کوک کرد و رهسپار آن‌سوی دنیا یعنی لوس‌آنجلس آمریکا شد.

ایشان مدرک فوق‌لیسانس خود را در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه معتبر فولرتون گرفت. در زمان تحصیل با مردی سوئدی ازدواج کرده و پس از آن به کشور سوئد رفت. ماریا خرسند مدت زیادی را در شرکت سونی اریکسون کار کرد و در آنجا رزومه‌ عالی از خود به‌جا گذاشت. او از مدیران بنام صنعت IT در سوئد و جهان است. ایرانیان زیادی در این صنعت، در چند سال اخیر خوش درخشیده‌اند؛ خانم ماریا خرسند همچنین از معدود بانوان ایرانی موفق در دنیای مدیریت کلان IT است. چند وقت پیش، اعضای هییئت مدیره شرکت Dell ماریا خرسند را به‌عنوان مدیرعامل مجموعه بزرگ Dell انتخاب کردند؛ اما باید به این نکته اشاره‌ کنیم که این اولین پست اجرایی و مدیریتی ماریا خرسند نیست. او قبل از این پست‌های مهم‌تر و حساس‌تری را هم داشته است. ماریا خرسند مدیرعاملی شرکت SP را بر عهده داشته و از سال ۲۰۰۴ هم پست مهم ریاست بازارهای مالی در کمپانی OMX را با افتخار به خود اختصاص داده بود.

جالب است بدانید که ماریا خرسند از سال ۲۰۰۱ میلادی ریاست بخش لایسنس تکنولوژی اریکسون را بر عهده داشته و در کمپانی OMX مدیرعامل کمپانی اریکسون و شرکت dell بوده است. علاوه بر این او عضو هیئت‌مدیره‌ی این کمپانی بزرگ و موفق بوده است. امروزه همه‌ی ما فناوری بلوتوث را می‌شناسیم. کمتر کسی را می‌توانید بیابید که گوشی تلفن همراهش به این تکتولوژی کاربردی تجهیز نشده باشد. ماریا خرسند در کمپانی اریکسون مدیر و هدایت‌کننده‌ی پروژه‌ی بلوتوث بوده است. به عبارتی می‌توان ماریا خرسند را بنیان‌گذار بلوتوث در گوشی‌های تلفن همراه جهان نامید.

چندی پیش، در مصاحبه‌ای جالب از ماریا خرسند پرسیدند که چه شد که چنین پروژه‌ی مهمی را به شما واگذار کردند؟ او در جواب گفت که مطمئن نیستم ولی فکر می‌کنم خصلت بلندپروازی و جاه‌طلبی و مهم تر از همه پشت کار من و از طرفی اشتیاقم برای درگیر شدن با چالش‌های جدید باعث محول شدن این پروژه به من شده است. او قبل از این در تعدادی کمپانی مهم مثل کمپانی نفتی یونیون کالیفرنیا و کمپانی رایانه‌ای یونی سیس فعالیت می‌کرد. همین رزومه‌ موفق ایشان منجر به این شده که بلافاصله پس از ورود به خاک سوئد، در کمپانی عظیم اریکسون استخدام شود. مادر ماریا خرسند علاقه‌مند بود که فرزندانش بعد از تحصیل در آمریکا به ایران بازگردد؛ اما ماریا و خواهرش تصمیم گرفتند که در خارج از ایران به فعالیت و ماجراجویی‌های خود ادامه دهند. این خصیصه ماجراجویی ایشان را در صدر اخبار دنیای تکنولوزی ای تی در جهان قرار داده است.

با وجود همه موفقیت های بزرگ و جهانی شدن ایشان، ماریا خرسند همواره هویت ایرانی‌اش را حفظ کرد و به ملیت ایرانی خود بالیده است. جالب است بدانید، زمانی که ماریا خرسند در ایالات‌متحده بود، برای استخدام در شرکتی که وابسته به وزارت دفاع آمریکا بود درخواست کار داد؛ اما بعد از این‌که او در فرم استخدام ملیت ایرانی را وارد کرد، آن شرکت تصمیم گرفت که او را استخدام نکند و او را از فرآیند مصاحبه کنار بگذارد

خرسند در حال حاضر مدیریت تولید سخت‌افزار شرکت دل (dell )در سوئد را بر عهده دارد.

ولی خب همه میدونیم ایشون وطن فروش و فردی خودفروخته است و اگه از این افراد حمایت کنیم یعنی (عذر میخوام ) از هم.نس.رایان حمایت کردیم!!!!:/
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.