پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

رالف رانگنیک؛ پروفسور آلمانی (پارت 1 )

زمان ارسال : یکشنبه 10 مرداد 1400
سلام به همه

شاید زمانی که دنبال یه نسل ساز در فوتبال میگردیم، همه ذهن ها معطوف کسایی مثل سرالکس فرگوسن و آرسن ونگر و پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو بشود؛ اما داستان امروز ما داستان کسی است که در دوران خردسالی به جای اینکه بگوید من می خواهم خلبان و پلیس بشوم؛ آرزو داشت مربی انگلیسی و ورزشی بشود!

رالف رانگنیک کسی است که چه در تربیت نسل بازیکنان و چه در تربیت نسل مربیان بسیار خوب عمل کرده است و تاثیر شگرفی بر فوتبال مدرن اروپا داشته است. اریک هالندی که خلف صدق راستین مسی و رونالدو شمرده می شود یا تیمو ورنری که با ۲۸ گل در فصل ۲۰۱۹/۲۰ پشت سر قاتل لهستانی بایرن مونیخ قرار گرفت، یا روبرتو فرمینو و سادیو مانه ای که سلطنت را به آنفیلد برگردانده اند، یا دنی المو و کریستین پولسنی که این روزها در یورو ۲۰۲۰ خوش درخشیدند؛ همه و همه ماحصل این تربیت رالف رانگنیک به شمار می روند! سبک نوین Gegenpressing که امروز در فوتبال اروپا بسیار محبوب است و بین مربیان بزرگی اعم از یورگن کلوپ، یولیان ناگلزمان، رالف هازن هوتل، توماس توخل، مارکو رز، جسی مارش و ادی هوته مورد استفاده قرار می گیرد؛ گواهی بر صدق تاثیر بی بدیل رانگنیک در فوتبال اروپاست.

رالف رانگنیک مانند بسیاری از سرمربی های بزرگ دنیا دوران بازیگری چشم گیری را تجربه نکرده است. وی دوران حرفه ای بازیگری خود را در سن ۱۸ سالگی با تیم اشتوتگارت B کلید زد و در ادامه دوران کم فروغ خودش سابقه بازی در تیم های ساوتیک، هیلبرن، الم ۱۸۴۶، ویکتوریا باکناگ و لیپولدزوایلدر را تجربه کرد که در ۳ تیم پایانی خود به عنوان سرمربی _ بازیکن فعالیت می کرد. البته لازم به ذکر است که مصدومیت شدید وی در تیم محلی ساوتیک، که منجر به سوراخ شدن ریه شد، در عملکرد او تاثیر سو برجای گذاشت.

رانگنیک اولین تجربه رسمی خودش را به عنوان سرمربی در تیم کورب آلمان استارت زد. بعد از اون در تیم زیر ۱۹ سال و آکادمی اشتوتگارت، روتیلنگن (در سطح پنجم فوتبال آلمان) و الم ۱۸۴۶ (در سطح چهارم فوتبال آلمان) به عنوان سرمربی فعالیت داشت که هیچ افتخاری برای وی به همراه نداشت.

در این دوران رانگنیک با یک مربی آلمانی به نام هلموت گروس آشنا شد که برای وی سیستمی را معرفی کرد که در آن ناحیه های هدف برای قطع توپ شناسایی می شدند. رانگنیک با استفاده از ویدیو های آریگو ساکی موفق شد تاکتیک خود را تقویت کند و به مرحله نهایی برساند.

در سال ۱۹۹۸ زمانی که رانگنیک هدایت تیم الم را بر عهده داشت، در برنامه اسپورت استودیو (که به منظور بیان تاکتیک مربی های جوان برای پیشرفت فوتبال عقب مانده آلمان ساخته شده بود) حضور یافت و سیستم ۴ دفاعه هوشمند خود را بیان کرد که در آن زمان از سوی رسانه ها لقب پروفسور فوتبال به وی داده شد.

در ۳ می ۱۹۹۹، رانگنیک جانشین راینر آدریون سرمربی سابق زیر ۲۱ ساله های آلمان شد و در طی ۵ بازی موفق شد با دو پیروزی مقابل فرایبورگ و وردربرمن، از منطقه سقوط فرار کند و با جلب نظر سران اشتوتگارت، به عنوان سرمربی این تیم برای فصل ۱۹۹۹/۲۰۰۰ منصوب بشود تا اولین تجربه خودش را در بوندسلیگا تجربه بکند.

در فصل ۱۹۹۹/۲۰۰۰، رانگنیک موفق شد میانگین امتیاز ۱/۵ و ۱۷ برد و ۱۵ مساوی و تنها ۶ باخت از ۳۸ بازی ممکن رو به ثبت برساند. در این فصل اشتوتگارت موفق شد در طی دو بازی بایرن مونیخ پرستاره اوتمار هیتسفلد و قهرمان آن فصل بوندس لیگا رو شکست بدهد و فصل رو با عنوان رتبه هشتم بالاتر از شالکه ۰۴ و دورتموند به پایان ببرد.

اما در فصل ۲۰۰۰/۰۱ شرایط برای رانگنیک و اشتوتگارت بر وفق مراد نبود و علی رغم حضور در نیمه نهایی DFB_POKAL و حضور در یک هشتم نهایی جام یوفا، وضعیت در بوندس لیگا خوب پیش نرفت و در منطقه سقوط قرار داشتند. زمانی که در ۲۲ فوریه ۲۰۰۱، تیم رانگنیک با نتیجه ۲_۱ به سلتاویگو نتیجه را واگذار کردند، صبر مدیران اشتوتگارت به پایان رسید و با امضای حکم اخراج رانگنیک در ۲۳ فوریه، هدایت این تیم را به فیلیکس ماگات سپردند.

بعد از ناکامی در تیم اشتوتگارت، رالف رانگنیک در جولای ۲۰۰۱ هدایت تیم دسته دومی هانوفر ۹۶ را برعهده گرفت و موفق شد این تیم را بعد از ۱۳ سال دوری از بوندس لیگا، به سطح اول فوتبال آلمان برگرداند. رانگنیک تا مارس ۲۰۰۴ هدایت هانوفر را برعهده داشت و ثبات این تیم را به عنوان یک تیم میانه جدولی رقم زد.

زمانی که یوپ هانکس و بعد از آن، ادی آچتربرگ هلندی (که بعدها دستیار رانگنیک شد)، نتواستند عملکرد خوبی داشته باشند، سران شالکه در ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۴ به سراغ رانگنیک رفتند و وی را به عنوان سرمربی منصوب کردند. رانگنیک موفق شد در دوران ۴۴۱ روزه خود، یک یوفا اینترتوتو کاپ و دو نائب قهرمانی بوندس لیگا و DFB_POKAL را کسب کند.

پایان پارت اول
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.