پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

رالف رانگنیک؛ پروفسور آلمانی (پارت 2 و آخر )

زمان ارسال : دوشنبه 11 مرداد 1400
سلام به همه

در ۱ جولای سال ۲۰۰۶، در اقدامی بسیار عجیب رانگنیک هدایت هوفنهایم که در سطح سوم فوتبال آلمان بازی می کرد را قبول کرد و در طی دوران حضور ۵ ساله خود میراثی به یادگار گذاشت که تمام دنیا را فراگرفت.
رانگنیک موفق شد در طی سه سال هوفنهایم را به بوندسلیگا برساند و در اولین فصل حضور هوفنهایم در بوندس لیگا، این تیم را به رتبه هفتم نائل کند و بالاتر از شالکه پرستاره قرار بگیرد. در این دوران ۵ ساله، رانگنیک موفق شد روبرتو فیرمینو، لوییز گوستاوو، دمبابا و یانیک وسترگارد رو کشف بکند و بعد ها درآمد مالی خوبی برای باشگاه فراهم کند. رانگنیک در این دوران سیستم تجزیه و تحلیل جدیدی به نام گگن پرسینگ (gegenpressing) را به معرض ظهور رساند. در این سیستم با استفاده از فیلم ویدیویی بازی تیم ها به صورت هدفمند به بررسی نقاط ضعف و قوت تیم حریف پرداخته می شود؛ سیستمی که امروز در تمام دنیا استفاده می شود.

ایده سیستم گگن پرسینگ از سال ۱۹۸۴ شکل گرفت؛ زمانی که رانگنیک به عنوان سرمربی_بازیکن در تیم آماتور ویکتوریا بکنان فعالیت می کرد. بعد از بازی دیناموکیف اوکراین، والری لوبانوفسکی فقید که سابقه ۲۵ قهرمانی با دیناموکیف را در کارنامه دارد، با دعوت از وی به تمرین این تیم، او را با روش پرسینگ شدید آشنا کرد. این دیدار اولین جرقه را در ذهن رالف رانگنیک برای ابداع این سیستم پدید آورد؛ سیستمی که به تربیت نسل جدید مربیان آلمانی اعم از یورگن کلوپ، توماس توخل، رالف هازن هوتل و یولیان ناگلزمان منجر شد.

در سیستم گگن پرسینگ، رانگنیک اعتقاد دارد که طلایی ترین تایم برای بازپس گیری توپ، ۸ ثانیه پس از از دست دادن توپ توسط حریف است، هر چقدر این تایم طولانی تر شود، تیم حریف زمان تشکیل چیدمان دفاعی را بیشتر پیدا می کند. طبق آمار اوپتا، در فصل ۲۰۱۸/۱۹ که آخرین فصل حضور لایپزیش تحت هدایت رانگنیک بود، ۳۸ گل از ۶۳ گل زده خود را در زمان کمتر از ۱۰ ثانیه از لو دادن توپ توسط حریف به ثمر رسانده است.

در ۲۱ مارس ۲۰۱۱، بعد از اخراج فیلکیس ماگات، سران شالکه بار دیگر به سراغ رانگنیک رفتند و هدایت آبی پوشان سلطنتی را به نابغه آلمانی سپردند. در این دوران ۶ ماهه، شالکه ۰۴ با پیروزی ۷_۳ مقابل اینتر به نیمه نهایی رسید و در آنجا با قبول شکست سنگین در مقابل شیاطین سرخ سر الکس فرگوسن، از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا بازماندند. اما در همین ۱۸۱ روز، رانگنیک موفق شد یک DFB_POKAL برای شالکه به ارمغان بیاورد و این تیم را از منطقه سقوط نجات دهد. در پایان فصل رانگنیک به دلیل سندروم خستگی (آنسفالومیلیت میالژیک) با وجود حمایت هواداران شالکه، از سمت خود استعفا کرد.

مدیران شرکت ردبول برای پیشرفت باشگاه های خود به سراغ رانگنیک رفتند و پیشنهاد بلند مدت مدیریت دو باشگاه سالزبورگ اتریش و لایپزیش آلمان را به وی ارائه کردند. رانگنیک با قبول هر دو مسئولیت تا سال ۲۰۱۵ مدیریت باشگاه سالزبورگ و تا سال ۲۰۱۹ مدیریت باشگاه لایپزیش را برعهده داشت و علاوه بر تربیت نسل بازیکنان فوق العاده ای مانند سادیو مانه، اریک هالند، تیمو ورنر، آنته ربیچ، نبی کیتا و تاکومی مینامینو، به پرورش نسل مربیانی همچون یولیان ناگلزمان، ادی هوتر (بورسیا مونشن گلادباخ) و روگر اشمیت (پی اس وی آیندهوون) پرداخت. هم چنین مارکو رز سرمربی جدید دورتموند که از او به عنوان یورگن کلوپ جدید فوتبال آلمان نام می برند و همین طور جسی مارش سرمربی جانشین ناگلزمان در لایپزیش، حاصل این استعدادیابی رانگنیک میباشند

در این مدت رانگنیک موفق شد لایپزیش را از تیمی در سطح چهارم فوتبال آلمان به مدعی قهرمانی در سطح اول اروپا و سالزبورگ را به معدنی برای کشف و پرورش فوق ستاره ها تبدیل کند. البته در این ۷ سال حضور به عنوان مدیر باشگاه لایپزیش، دو بار در فصول ۲۰۱۵/۲۰۱۶ و ۲۰۱۸/۱۹ هدایت گاو های سرخ آلمان را برعهده گرفت و در فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ هم به عنوان مدیر بخش خارجی باشگاه های ردبول منصوب شد.

رالف رانگنیک تا امروز پیشنهاد های بسیاری را بعد از لایپزیش داشته است اما به دلایلی علارغم پیشرفت مذاکرات به ثمر نرسید. در سال ۲۰۱۶ دن اشورث مدیر فنی اتحادیه فوتبال انگلیس قصد داشت رالف رانگنیک را به عنوان سرمربی سه شیرها برگزیند و در جلسه ای که با حضور مارتین گلن (مدیر ارشد اجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس) و دیوید گیل (نائب رییس اتحادیه فوتبال انگلیس) برگزار شد؛ از میان سم آلاردایس و رالف رانگنیک (که به عنوان گزینه سرّئ قلمداد می شد) هدایت تیم ملی انگلیس را به بیگ سم سپردند. گفته می شد طبق عقیده مردم انگلیس مبنی بر اینکه سرمربی تیم ملی باید انگلیسی باشد، سران اتحادیه مجبور شدند آلاردایس را برگزینند. پیشنهاد بعدی که به پروفسور آلمانی اعطا شد، هدایت روسونری بود که توافق صورت گرفت و قرار بود در فصل ۲۰۲۰/۲۱ به عنوان سرمربی و مدیر ورزشی آث میلان انتخاب شود که عملکرد قابل قبول استفانو پیولی این تصمیم را ملغا کرد.

منبع پارت اول جهت دسترسی راحت تر ( و ویو خوردن پست :)) )

ادامه در کامنت ها
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.