پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ترکیب 3-3-4 به چه نوع وینگری نیاز دارد؟

زمان ارسال : شنبه 20 شهریور 1400
سلام به همه کولیزها

✅یکی از تغییراتی که فوتبال در سالیان اخیر به خود دیده، پر رنگ شدن نقش وینگرها و بالا رفتن تاثیر آن ها در موفقیت تیم ها می باشد.
در سالیان نه چندان دور، مهاجمین نوک برندگان توپ و کفش طلا بودند و نقشی محوری در تیم هایشان داشتند اما اکنون،‌ آن ها به مانند قبل تعیین کننده نیستند و وینگرها جوایز و افتخارات را مال خود کرده اند. در این بین وینگرهای بهینه برای ترکیب ۴۳۳ ویژگی های منحصر به فردی دارند که از آن ها بازیکنانی ارزشمند می سازد.

✅سرعت
تیم های موفق در تورنومنت لیگ قهرمانان نقاط قوت مشترکی دارند و یکی از مهم ترین آن ها، داشتن خط حمله ای سریع بوده است. معمولا مسابقات سی ال به گونه ایست که تیم ها به صورت واکنشی بازی می کنند، محتاط ترند و میل کمتری به ارائه بازی غالب نشان می دهند. در چنین حالتی که تیم ها عقب می نشینند، با جلو آمدن حریف فضای مناسبی در اختیار مهره های هجومی قرار می گیرد.
داشتن بازیکنان سریع در خط حمله که بتوان با آن ها ضدحمله هایی خطرناک و موثر شکل داد و توانایی گل زدن با تعداد نفرات پایین در خط حمله، شانس موفقیت و پیروزی را بسیار بالا می برد.
رئال مادرید ( رونالدو - بیل ) / بارسلونا ( مسی - نیمار ) / بایرن ( گنبری - کومان ) و لیورپول ( مانه - صلاح ) نمونه زوج وینگرهایی هستند که دارای فاکتور سرعت می باشند و لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده اند.
داشتن بازیکنان سریع در خط حمله به این معناست که می توان ضدحمله هایی خطرناک شکل داد و با تعداد نفرات پایین گل زد. عاملی که شانس موفقیت و پیروزی را بسیار بالا می برد.

✅فرار روی خط آفساید
وینگرهای 433 متخصصین فرار روی خط آفساید هستند. بازیکن هایی دایرکت و رو به جلو که دائما فضای پشت مدافعین را هدف گرفته و به آن حمله می کنند.
آنها علاوه بر سرعت و شتاب مناسب، زمان بندی درستی برای فرار دارند. همچنین بدن خود را به صورتی قرار می دهند که زاویه مناسبی برای فرار و دریافت توپ داشته باشند. گرت بیل نمونه وینگریست که تعداد استارت های بالایی در هر بازی نمی زند، اما در همان استارت های محدود خطرناک ظاهر می شود.

✅حرکت در کانال کناری و حرکت در عرض
در ترکیب 433 اغلب وینگرها کات اینسایدی هستند. آن ها در کانال کناری زمین حرکت می کنند و با کات اینساید خود را به جایی که فضا وجود دارد، می رسانند. در 433 ای که عمده فعالیتش در کانال کناری (فلنک) می باشد، دو هافبک پا به توپ و دونده در میانه زمین وظیفه جلو بردن توپ و انتقال آن را با حرکات طولی دارند و برش به داخل توسط دو وینگر صورت می گیرد.
لیورپولِ یورگن کلوپ بهترین مثال برای این موضوع است. مربی آلمانی از دو بازیکن که سابقه بازی در پست وینگر را داشتند ( واینالدوم در نیوکاسل و چمبرلین در آرسنال ) در میانه زمین استفاده می کرد تا وظایف گفته شده در بالا را انجام دهند.

✅وابستگی به فضا
بیشتر وینگرهای 433 نیازمند فضا برای درخشش هستند. آن ها در فضای باز خطرناک ظاهر می شوند اما در زمانی که حریف بخواهد جمع شود، نمی توانند درخشش سابق را داشته باشند. برای همین در ترکیب های رئال و لیورپول، از یک مهاجم کاذب استفاده شد.
فرمینیو و بنزما بازیکنانی هستند که مدافعین را از جای خود خارج می کنند و برای وینگرهای دو طرف، فضا می خرند. ضمن اینکه دید خوبی روی حرکات هم تیمی ها دارند و می توانند برایشان موقعیت خلق کنند.

✅تمام کنندگی
وینگرهای ترکیب 433 باید گلزن و با تمام کنندگی بالا باشند. آن ها بار گلزنی تیم را بر دوش می کشند و از نظر تعداد گل های زده بین آن ها و دیگر بازیکنان، اختلاف فاحشی وجود دارد. داشتن پای تخصصی قدرتمند برای شوتزنی و توانایی حرکت در عرض و شوت با کات درون پا حداقل چیزیست که این بازیکنان باید داشته باشند.
برای راحتی کار و دادن زاویه ای بهتر برای گل زنی، از وینگرها در سمت مخالف پایشان استفاده می شود ( راست پا در سمت چپ و بالعکس). هر چند در برخی موارد نظیر امباپه، کیه زا، سانچو و گنبری در سمت موافق بازی گرفته شده است. سون هیونگ مین نمونه وینگر دوپایی است که با پای غیرتخصصی به خوبی گل می زند.

✅سرزنی روی تیر دو
در ترکیب 433 فولبک ها به بازی عرض می دهند و وینگرها بسیاری از مواقع در محوطه حریف جایگیری می کنند. اینکه وینگر فیزیک مناسبی برای سرزنی قطع توپ در تیر دورتر را داشته باشد، یک آپشن موثر و کارگشاست که می تواند قفل حریفان اتوبوسی را بشکند.
وینگرهای لیورپول قد بلند و پرش درجا و بدون دورخیز رونالدو را ندارند، اما به لطف سانترهای کوتاه، دقیق و تیزِ فولبک های لیورپول می توانند با ضربه سر نیز دروازه رقبا را باز کنند.
انداختن مهاجم نوک بین دو دفاع میانی و آزادکردن وینگر در تیر دورتر برای دریافت سانتر یکی از روش های مرسوم برای گلزنی از جناحین می باشد.
همانطور که تاکنون متوجه شدید، وینگرهای مناسب ترکیب 433 از تیپ خاصی هستند. در ادامه چند نمونه از وینگرهای مناسب ترکیب 433 را به صورت کلی معرفی و بررسی می کنیم.

ادامه در کامنت ها

#خنثی_فعال_هرچی_حال_میکنید_باشید
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.