پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

درباره سیستم0-6-4؛ پاس ، پاس و پاس!

زمان ارسال : سه شنبه 14 آبان 1398
این سیستم یکی از ارایش های بسیار نامنظم هست درواقع شکل تکامل یافته 1-3-2-4 میباشد که دران یک فوروارد مرکزی جای خود را مدام با بازیکنی که درحفره های پشت محوطه جریمه بازی میکند عوض میکند ازمزیت های تاکتیکی این سیستم این است که بازیکن تمام کننده انقدر با سرعت وارد وخارج ازمنطقه حمله میشود که حضور مهاجم درخط میانی محسوس ومطلوب میشود.به همین منظور میشود از 6 هافبک به صورت متناوب به عنوان مهاجمینی (مهاجم سیال )استفاده کرد .که دائما درحال تعویض موقعیت از حمله به هافبک وبرعکس هستند .همین خاصیت سیالی خط حمله باعث میشود که مدافعین تیم حریف نمیتوانند اقدام به یارگیری فردی با منطقه نمایند ومجبورند ازفرم دفاعی خود به میانه میدان بیرون ایند .درواقع 4 مهاجمی که درراس این سیستم بازی میکنند باید دارای زیرکی خاصی باشند وبا تشخیص بی نظمی در دفاع حریف به موقع پیشروی کنند این هافبک –مهاجم ها باید کم اشتباه بوده ودارای مهارت های کاربردی باشند.این فرم رو میتوان فرم بدون مهاجم هم نامید .
بارزترین نمونه ان درتیم رم درفصل 2005-2006 بود که به صورت حرفه ای توسط اسپالتی به اجرا درامد. شاید هیچ کس تاکنون بهتر از فرانچسکو توتی در آن ترکیب، نقش شماره 9 کاذب را بازی نکرده باشد. در ترکیب آن زمان آث رم وچینیچ مونته نگرویی بعنوان نوک هدف و جابجایی او با چهار هافبک دیگر و بهم زدن نظم دفاعی حریف بی نظیر بود.
نمونه موفق دیگر اسپانیا یورو 2012 بود همواره سعی اسپانیا در یورو 2012 بر این بوده که بعد از ارسال های پاس های متعدد در میانه میدان و خسته کردن ذهن حریف توپ را به کناره ها برای ارسال پاس به عقب ببرد و این نمونه گلی است که در فینال سیلوا به ثمر رساند و یا توپ را به فضای پشت مدافعان حریف بفرستد که می توان گل آلبا را در مصاف با ایتالیا مثال زد.البته این گونه نبوده که هر 6 هافبک وارد منطقه یک سوم دفاعی حریف شوند اما یکپارچه عمل می کردند. بازیکنی که با توجه به شرایط بازی موقعیت خوبی برای نزدیک شدن به دروازه حریف پیدا می کرد دست به نفوذ می داد، بازیکنی روی دست می آمد و بازیکن دیگر در نقش حامی عمل می کرد.
این سیستم برتری عددی را در میانه میدان به وجود می آورد و طبیعتا تیمی که برنده میانه میدان باشد بخت بیشتری برای رسیدن به پیروزی خواهد داشت.
اما برای اجرای این سیستم همه ۶ بازیکن در میانه زمین میتوانند بچرخند ، حمله کنند و دفاع کننددرواقع سیستم بدون مهاجم پاداشی را برای پاسکاری های سریع و دقیق در میانه زمین قرار می دهد ، چیزی که امروزه به خوبی انجام می شود . البته روزهایی خواهد بود که پاسکاری نمی تواند تلنگر خاصی را بزند ، یا زمانی که یک تیم تحت فشار رو به عقب است و نیاز به یک روزنه برای دفع این فشار دارد. هرچند کارشناسان انتظار داشتند که این مدل بازی به عنوان مدل پایه فوتبال جهان در آینده جهان بکار گرفته شود، اما استقبال چندانی از آن درسطح وسیعی از طرف مربیان جهان صورت نگرفت.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.