پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

دالکورد ، تیم ملی کورد ها در سوئد!

زمان ارسال : سه شنبه 5 آذر 1398
در کشور سوئد اتفاقاتی غیر معمول رخ می دهد. هنینگ مانکل نویسنده سوئدی برای تحقیق در خصوص اتفاقی جالب و برای بررسی یک باشگاه فوتبال کوچک که در شهر دالارنا واقع شده است، سه ساعت از استکهلم به سمت شمال رانندگی کرد، تا در خصوص این باشگاه که تبدیل به "یک تیم ملی" برای میلیون ها کرد در سرتاسر جهان شده است، اطلاعاتی جمع آوری نماید. باشگاهی که به شدت به مهاجرین کرد وابسته است.

به گزارش CNN، باشگاه دالکورد اف اف در سال 2004 توسط مهاجرین کرد تاسیس شد و پس از پنج فصل صعود متوالی به لیگ بالاتر، موفق شد به لیگ برتر سوئد راه یابد. این باشگاه به حدی طرفدار در سطح جهان دارد که بیش از 1.5 میلیون نفر دنبال کننده در صفحه فیسبوکش دارد. آژری اسماعیل خبرنگار اهل کردستان عراق که در سوئد زندگی می کند به CNN Sport می گوید:

تیمی که تاسیس شده است، روابط نزدیکی با فرهنگ مردمان منطقه دارد و البته به بسیاری از هواداران کرد تبعیدی اجازه حمایت می دهد. به جای حمایت از یک تیم شهر استکهلم، من می توانم از دالکورد حمایت کنم، زیرا آن ها تیم من هستند، حتی اگر برای یکبار نیز دالارنا را از نزدیک ندیده باشم. این موجب ایجاد یک فضای جمعی می شود که در آن صرفنظر از حوزه های سنتی همانند سیاسی و مذهبی، راهی برای جشن گرفتن جمعیت کردها وجود داشته باشد. حمایت از دالکورد با حمایت های معمول از سایر تیم ها که بر اساس موقعیت یا موفقیت ایجاد می شود، متفاوت است. بیشتر کردها در مناطق کردنشین طرفدار بارسلونا یا رئال مادرید هستند و در کردستان بازی الکلاسیکو یک مسابقه بسیار بزرگ است.

دو میلیونر کرد مالک دالکورد هستند و پرچم کردستان را به عنوان لوگوی این باشگاه مورد استفاده قرار می دهند و سه بازیکن تیم از جمله کاپیتان پشراو عزیزی (که پدرش از پیشمرگه های کرد بوده) نیز کرد هستند. پیشمرگه ها به شبه نظامیان عراقی-کردی گفته می شود که طی سه سال گذشته با نیروهای داعش مبارزه کرده اند. اما تاریخ تشکیل آن ها به زمان صدام حسین باز می گردد که برای ایجاد میهن کرد در مقابل حکومت صدام به وجود آمدند. اقلیت های کرد در شمال عراق، شرق ترکیه، غرب ایران و شمال سوریه وجود دارند. بین 25 تا 30 میلیون کرد در این 4 کشور وجود دارند. در ماه سپتامبر کردهای عراق در یک رفراندوم بحث برانگیز برای استقلال شرکت کردند، اما میان اقلیت کردها و دولت مرکزی عراق تنش هایی در این خصوص به وجود آمد.

از آنجایی که کردستان یک کشور نیست و از سوی فیفا به رسمیت شناخته نشده است، بنابراین هیچ تیم ملی رسمی برای پشتیبانی ملت کرد از آن ها وجود ندارد. با این حال تیم هایی متشکل از کردها در رقابت های وابسته به فیفا مانند جام جهانی VIVA و جام جهانی فوتبال ملت های مستقل شرکت کرده اند.

افتخار کردها

دالکورد در سال 2004 توسط 9 مهاجر کرد در شهر دالارنا تاسیس شد، که بیشتر به خاطر ماهیگیری و اردو شناخته می شود. در ابتدا طراحی این تیم به عنوان یک پروژه اجتماعی برای حفظ جوانان محلی از محیط خیابان ها بود. این احساس مسئولیت اجتماعی هنوز زنده بوده و از جمله خصیصه های باشگاه است. وب سایت دالکورد در مورد اهمیت دلیل تاسیس باشگاه که به منظور مسئولیت های اجتماعی ایجاد شده و تلاش آن ها برای کمک به ادغام ملت کرد در جامعه سوئد صحبت می کند. ملت کرد از دهه 70 میلادی به عنوان پناهنده سیاسی وارد سوئد شدند و جامعه به طور سنتی مشکلاتی با حضور آن ها داشته است.

دالکورد آکادمی هایی هم در سوئد و هم در کردستان عراق ایجاد کرده است. کاپیتان عزیزی چندین بار به منطقه سفر کرده است و از اردوگاه پناهندگان و خط مقدم جنگ علیه داعش دیدن کرده است. استادیوم این باشگاه بسیار کوچک بوده و فقط 6500 نفر ظرفیت دارد.


مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.