پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

جانلوکا دی مارتزیو کیست؟! چند خطی درباره پادشاه نقل و انتقالات...

زمان ارسال : سه شنبه 6 خرداد 1399
اگر پیگیر اخبار نقل و انتقالات بوده باشید احتمالا با نام جانلوکا دی مارتزیو آشنا هستید. در اروپا به او پادشاه نقل و انتقالات فوتبال می گویند و در برخی مواقع حرف های او ارزشی بالاتر از خود باشگاه یا فرد دارد!
ایتالیایی ها از دهه نود به رسم همیشگی خود کارشناسانی در مورد نقل و انتقالات فوتبال در برنامه های ورزشی داشته اند که از آینده بازیکنان خبر می داد. در جام جهانی ۲۰۰۶، فردی به نام جانلوکا دی مارتزیو که به طور مکرر در آلمان و ایتالیا در رفت و آمد بود، نظر بینندگان تلویزیونی را به خود جلب کرد. او در حالی از باشگاه های آینده ستارگان تورنمنت خبر می داد که هیچ نهادی نمی توانست آن ادعاها را تایید کند اما با گذشت زمان، صحت صحبت های دی مارتزیو به حدی رسید که وی به طور همزمان برای شبکه اسکای اسپرت ایتالیا، اسکای اسپرتس بریتانیا و مدیاست کار کرد و در مطبوعات هم می نوشت.
هنوز کسی دقیقا نمی داند دی مارتزیو چگونه زودتر از هر کسی و منبعی، اخباری را به گوش مخاطبان می رساند که تاکنون نشنیده اند و البته واقعیت دارند اما در ایتالیا گفته می شود او مانند یک پدرخوانده، شبکه قدرتمندی از واسطه ها دارد. طی سالیان اخیر، دی مارتزیو این حوزه را جهانی کرده است و حالا وب سایتی شخصی با زبان ها و خبرنگاران مختلفی در دنیا دارد.
مهمترین ویژکی دی مارتزیو، ادبیات وی است که سعی می کند مخاطبش را گمراه نکند. در ادبیات دی مارتزیو، "ابراز علاقه"، "مذاکره"، "توافق شخصی با بازیکن"، "توافق اولیه با باشگاه" و "توافق نهایی"، متفاوت است و مخاطب حرفه ای کاملا می داند دی مارتزیو چه می گوید. برای مثال او بارها از ابراز علاقه، مذاکره و حتی توافق با خود بازیکن سخن گفته است که به توافق نهایی منجر نشده(همان طور که این اتفاق کاملا طبیعی به نظر می رسد.) اما تاریخ نشان داده است که دی مارتزیو دروغ نمی گوید. حوزه کاری وی فوتبال ایتالیا و اخبار پیرامون بازیکنان ایتالیایی است اما مخاطبان بین المللی باعث شده اند که دی مارتزیو سعی کند هرازگاهی خبری مهم و غیر ایتالیایی نقل کند. او حتی از فوتبال ترکیه هم با خبر است و شبکه های تلویزیونی این کشور از وی برای اجرای برنامه دعوت می کنند.
ارزش اخبار دی مارتزیو به حدی است که در توییتر به عنوان سریعترین بنگاه خبری، بسیاری از حساب های کاربری برای به اثبات رساندن حرف خود به دروغ، تگ دی مارتزیو به آن می زنند! اگر بخواهیم به برخی از ادعاهای دی مارتزیو که دنیا را تکان داد اشاره کنیم، داستان برای گفتن زیاد داریم. دی مارتزیو اولین کسی بود که در فضای مجازی و زودتر از خبرنگاران انگلیسی، خبر از خداحافظی فرگوسن با یونایتد داد. او همچنین در مورد فن خال درست گفت و زودتر از خبرنگار نزدیک به باشگاه یونایتد و به عنوان اولین نفر، از مذاکرات اولیه مورینیو و منچستر یونایتد، رونمایی کرد. در زمان نقل این خبر و با توجه به نحوه جدایی مورینیو از چلسی، این ادعا کمی دیوانگی بود اما انگلیسی ها که در ابتدا تکذیب کردند، به زودی تغییر موضع دادند . دی مارتزیو در انگلیس همچنین اخراج مورینیو را زودتر از هر کس دیگری منتشر کرد و همچنین جزییات دقیقی از مذاکرات کنونی سران چلسی به مخاطبان ارائه داد.
او در اسپانیا زودتر از همه و در حالی که این ادعا کمی احمقانه به نظر می رسید، از پایان دوران آنچلوتی در رئال و البته انتقال بنیتز به این تیم خبر داد. خبری که کمتر هوادار رئالی در آن زمان باور می کرد. دی مارتزیو در ایتالیا مشهورترین رسانه است. او از تک تک اتفاقات، مذاکرات و حتی ابراز علاقه های باشگاه های ایتالیایی خبر دارد و وقتی موضوعی را عنوان می کند، کم از خبر رسمی ندارد. جانلوکا در فصل نقل و انتقالات شلوغ یوونتوس از تک تک جزییات سفر سران این تیم به آلمان خبر داشت و وقتی پروژه تورینی ها در آلمان با شکست و عدم توافق نهایی همراه بود، بپه ماروتا در میانه فصل و بازیکنی همچون یولیان دراکسلر در اوایل فصل ادعاهای دی مارتزیو را تایید کردند. او همچنین اولین کسی بود که از فروش ویدال به بایرن مونیخ خبر داد، اتفاقی که کمتر هواداری از یوونتوس و حتی بایرن آن را در آن برهه باور می کرد.
دی مارتزیو در فصل نقل و انتقالات اخیر این کار را با انتقال های کواچیچ یا برتولاچی هم کرد. برنامه شبانه وی در شبکه اسکای یکی از پرمخاطب ترین برنامه های کشور ایتالیاست. جانلوکا دی مارتزیو در روز خیلی خبر نقل نمی کند(فصل نقل و انتقالات استثنا هستند) و برخی روزها حتی چیز خاصی نمی گوید اما وقتی این کار را انجام می دهد، با ظرافت و دقت خاصی چنین می کند. به همین دلیل به او "خدای نقل و انتقالات" یا "پادشاه نقل و انتقالات" می گویند.
لازم به ذكر است وب سايت ESPN، جانلوكا دى مارتزيو را به عنوان يكي از 50 فرد تاثيرگذار در جهان فوتبال انتخاب كرده است.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.