پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مشاغل فوتبالیست ها پس از خداحافظی از فوتبال؛ مجری، سیاستمدار و مدل!

زمان ارسال : جمعه 30 خرداد 1399
در عصر حاضر، ورزش حرفه ای به عنوان یکی از پولساز ترین فعالیت ها و ورزشکاران حرفه ای نیز در زمره ثروتمند ترین افراد هر جامعه، به شمار می روند.
​​​​​در اغلب موارد، درآمد حاصل از دوران بازیگری ورزشکاران، کفاف دوران بازنشستگی آنها را نیز می دهد؛ به همین علت بسیاری از آنها بعد از دوران حرفه ای، با خیالی آسوده به فعالیت های دیگر در حوزه های مختلف می پردازند.
در متن زیر، به برخی از جالبترین فعالیت های فوتبالیست ها بعد از بازنشستگی می پردازیم:
_______________________________________________
۱.گری لینه کر

آقای گل جام جهانی 1986 و مهاجم سابق تیم های مطرحی چون بارسلونا، تاتنهام اورتون و لستر سیتی، شاید مطرح ترین چهره این لیست باشد. وی بعد از دوران پر افتخار و درخشان بازیگری، فوتبال را این بار از زاویه رسانه ای دنبال کرد و در مدتی کوتاه تبدیل به شناخته شده ترین گزارشگر و مجری ورزشی سراسر دنیا شد.
کمتر فوتبال دوستی است که با Match of the day او آشنا نباشد!

۲.فابین بارتز

دروازه اسبق تيم ملي فرانسه و منچستريونايتد چند سالي مي‌شود كه موتورسوار شده. او سال 2007 فوتبال را كنار گذاشت و حالا سابقه حضور در چند دوره رقابت‌هاي موتورسواري 24 ساعته «لومان» را هم دارد. بارتز در سال‌هاي اخير مقام‌هاي هشتم و نهم را هم كسب كرده و قطعاً سال‌هاي بعدي هم او را در اين رشته ورزشي خواهيم ديد.
٣.دانیل اَگر

اَگر كه در دوران بازي فقط پيراهن ليورپول و بروندبي را پوشيد حالا هم مشغول به كار است. يكي از خصوصيات اَگر كه او را متمايز مي‌كرد وجود تتوهاي زياد روي بدنش بود. علاقه زياد او به اين كار باعث شد خودش هم به سراغ اين كار برود و اين روزها مشغول طراحي روي بدن ديگران است!
۴.گابریل باتیستوتا

باتیستوتای آرژانتینی کمی بعد از بازنشستگی در ورزش چوگان شروع به فعالیت کرد. دوستی او با آدولفو کامبیاسو، یکی از بهترین چوگان بازان جهان، باعث شده است که او بتواند در این ورزش فعالیت داشته باشد و در مسابقات شرکت کند.
۵.بودوین زندن

ملی‌پوش سابق تیم هلند که در تیم‌های بارسلونا و لیورپول نیز بازی کرده است، در رشته ورزش جودو کمربند مشکی دارد. پدر او نیز جودوکار بوده است.
۶.یرژی دودک

دودک فوتبالیست ‌سابق تیم لیورپول در سال ۲۰۱۳ بازنشسته شده است. او فعالیت خود را در مسابقات اتومبیلرانی را آغاز کرده است. دودک اعلام کرده است که پیش از فوتبال به اتومبیلرانی علاقه داشتند و زمانی که فوتبالیست شده این ورزش را کنار گذاشته است اما بعد از فوتبال دوباره آن را شروع کرد.
۷.کن مونکو

مدافع هلندي سورينامي‌الاصل سابق تيم‌هاي فاينورد، چلسي، ساوتهمپتون و هادرسفيلد آنقدر آشپز قابلي بود كه پس از بازنشستگي اين كار را به عنوان شغل خودش انتخاب كرد. مونكو در شهر «دلفت» هلند به صورت تخصصي آشپزِ پن‌كيك است و حتي در شبكه‌هاي هلندي هم آموزش آشپزي داده.
۸.کلایو آلن

مهاجم سابق تيم‌هاي آرسنال، تاتنهام، منچسترسيتي، چلسي و وستهم‌يونايتد كه 5 مرتبه هم براي تيم ملي انگليس به ميدان رفت سال 1995 پس از بازنشستگي تصميم گرفت فوتبال را دنبال كند، البته نه فوتبال قبلي را! آلن از سال 1997 به فوتبال آمريكايي روي آورد و براي تيم «لندن موناركس» در ليگ NFL اروپا هم به ميدان رفت. آلن بعدها در 2 مقطع در سال‌هاي 2007 و 2008 به عنوان مربي موقت تاتنهام دوباره در فوتبال فعاليت كرد.
۹.اریک کانتونا

کانتونای کبیر، تقریبا هر کاری که فکرش را بکنید تجربه کرده است. ستاره پرحاشیه، بعد از اتمام فوتبالش به سینما، مدلینگ، سیاست و... روی آورده است.
۱۰.ریو فردیناند

فردیناند چندی پیش به پشتوانه یک نهاد شرطبندی آنلاین با نام «بت فیر» تمرینات بوکس را شروع کرد؛ پروژه ای که با نام «از مدافع به مدعی» از آن یاد می شد. واحد کنترل بوکس بریتانیا از تایید درخواست او برای کسب مجوز فعالیت در عرصه حرفه ای بوکس خودداری کرده است تا فردیناند عطای این ورزش را به لقایش ببخشد. وی در حال حاضر، بیشتر به عنوان کارشناس در کنار لینه کر فعالیت می کند.
۱۱.ژرژ وه آ

وه آ، ستاره سابق میلان و عضو یکی از پرستاره ترین ترکیب های تاریخ این تیم ، بعد از دوران فوتبالش، به سیاست روی آورد و چنان در این حوزه بخت با او یار بود که حتی او به ریاست جمهوری کشور آفریقایی لیبریا نیز توانست دست یابد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.