پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مسی،عامل خوشبختی یا ورشکستگی؟مسی و سودرسانی بیش از دوبرابر مبلغ دریافتی!!!

زمان ارسال : سه شنبه 14 بهمن 1399
| مسی، عامل خوشبختی یا ورشکستگی؟ گزارش اختصاصی از ارزش ستاره آرژانتینی بارسلونا

با مطالعه داده‌های آماری دو وبسایت فوربس و Analytics & Innovation، سالانه به طور متوسط، ۲ میلیون لباس بارسلونا با نام وشماره لیونل مسی با قیمت متوسط ۱۵۰ دلار به فروش می‌رسد، با توجه به اینکه تیم‌های باشگاهی، به طور معمول ۱۵ درصد از مبلغ فروش لباس بازیکنان را دریافت می‌کنند، فروش لباس‌های مسی ۴۵ میلیون دلار سود به همراه دارد. همچنین با فرض اینکه هر یک از ۱۱ بازیکن تیم نخست بارسلونا باید سهم برابری در فروش اقلام تبلیغاتی (از جمله فروش لباس) داشته باشند، حضور مسی از این حیث، ۷۱ میلیون یورو سودآوری برای کاتالان‌ها به همراه دارد.

از سوی دیگر، تاثیر مسی در فروش بلیط ورزشگاه، حق پخش تلویزیونی و جذب اسپانسرهای ورزشی بیش از دو برابر متوسط بازیکنان بارسلونا است، به این ترتیب ستاره آرژانتینی رقمی در حدود ۱۴۵ میلیون یورو از جانب تبلیغات و جذب اسپانسر برای بارسلونا سودآوری دارد.
بارسلونا از قِبل هر توئیت و پستی که در توئیتر، اینستاگرام و فیس‌بوک منتشر می‌کند، درآمدی را به خود اختصاص می‌دهد و مطابق با داده‌های آماری، کاتالان‌ها سالانه بیش از ۶۶ میلیون یورو، تنها از محتوایی که در خصوص مسی منتشر می‌کنند درآمد دارند. (درآمد باشگاه از وبسایت یوتیوب، مورد بررسی قرار نگرفته است)

با این تفاسیر، بارسلونا سالانه مجموعا بیش از ۲۸۲ میلیون یورو از حضور مسی در این باشگاه درآمد دارد که در مجموع ۴ سال گذشته، سودآوری ستاره آرژانتینی، رقمی بیش از ۱ میلیارد و ۱۲۸ میلیون یورو بوده است. با توجه به این ارقام، مسی بیش از ۲ برابر مبلغی که در این ۴ سال از بارسلونا دریافت نموده، سودآوری مالی برای باشگاه به ارمغان آورده است.

این در حالی است که در این مطالعه، تنها جنبه‌های اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و نقش ورزشی مسی و تاثیر او در کسب عناوین قهرمانی و صعود به مراحل پایانی رقابت‌های مختلف که هر یک باعث ارائه سود مالی به باشگاه می‌شود -با توجه به وجود المان‌ها مختلف- مورد بررسی قرار نگرفته است.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.