پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

و⁦✔️⁩ دوباره دل ربایی؛ «فانتزیستا» چگونه مجددا اوج گیری را آغاز کرد؟⁦✔️⁩

زمان ارسال : شنبه 8 آبان 1400
کمتر علاقه مند به فوتبالی پیدا می شود که از افت بازیکنی همچون مسوت اوزیل خوشحال شود. اوزیل به علت های گوناگون بازیکنی است که طرفداران بی طرف فوتبال را به خود جذب می کند و برای این طرفداران بی طرف، هیچ چیزی جز بازگشت شکوهمندانه این بازیکن نمی تواند لذت بخش باشد.
_________________________
تماشای بازی مسوت اوزیل تحت هر شرایطی لذت بخش است. حتی اگر او در شرایط آرمانی هم نباشد، به علت «استایل» منحصر به فرد و نوع خاص کنترل توپ و لمس توپش طرفداران با دقت فوتبال را هیجان زده می کند. با این حال پلی میکر تیم ملی آلمان به اعتقاد بسیاری از کارشناسان هرگز نتوانسته آن درخشش گذشته را داشته باشد.منظور از آن درخشش گذشته، هنرنمایی های پیاپی در رئال مادرید است. جایی که او با هنر فانتزی بازیش چشم های بسیاری را خیره کرد و دل های بسیاری را نیز ربود. اما در آرسنال چندان خبری از آن هنرنمایی های گذشته نبود.مصدومیت شدید اوایل فصل نیز البته در شکل گیری این مساله تاثیر مستقیم داشت چرا که مسوت 13 بازی کامل در لیگ برتر را به علت همین مصدومیت از دست داد. کمتر کسی تصور می کرد اوزیل بتواند دست کم بازگشت شکوهمندانه ای داشته باشد اما پلی میکر تیم ملی آلمان چند بازی می شود که توانسته تبدیل به همان «دل ربای» گذشته شود. چه عواملی در اوج گیری مجدد مسوت اوزیل تاثیر گذار بوده است؟ اوزیل به چه سبکی بازی می کند و کدام پارامترها می تواند در اوج گیری وی موثر باشد؟ برای پاسخ به این سوال ها نیاز به مطالعه تخصصی روی سبک بازی مسوت اوزیل است. مطالعه ای که قطعا می تواند به نتایج جالب توجهی نیز ختم شود:
_________________________
بازیکنان زیادی با خصوصیات مختلف در فوتبال روز دنیا وجود دارند. بعضی بازیکنان زمانی که بدون توپ حرکت می کنند، بسیار خطرناک تر هستند مانند توماس مولر. اما بازیکنان دیگری نیز وجود دارند که به لمس مداوم توپ برای درخشش احتیاج دارند. مسوت اوزیل از این دسته بازیکنان است.یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف اوزیل این است که بدون توپ تبدیل به بازیکنانی نامرئی در زمین می شود. تمام کلاس کاری مسوت اوزیل مربوط به لمس توپ می شود و دقیقا همین لمس توپ منحصر به فردش است که وی را تبدیل به منحصر به فرد ترین و فانتزی ترین شماره 10 دنیا می کند. مسوت اوزیل استاد سبکی است که آلفرد گالستین مربی فوتبال پایه و تاکتیک نویس مشهور دنیا از آن تحت عنوان " first touch pass,-two touch play" نام می برد.سبکی که بهترین واژه فارسی برای آن «فوتبال بدون فوت وقت» است ، همان فوتبالی که ما به نوعی از آن تحت عنوان بازی تک ضرب نام می بریم.اوزیل هیچ علاقه ای به حرکات اضافه با توپ ندارد و به لطف سرعت بالایش در تصمیم گیری این توانایی را دارد که با یک یا حداکثر دو ضرب حملات یا ضد حملات تیمش را طراحی کند. اما همان طور که در ابتدا گفتیم، اوزیل برای به ثمر رساندن همه این مسائل گفته شده، به توپ و لمس مداوم آن احتیاج دارد.
________________________
استایل منحصر به فرد مسوت اوزیل برای بازی در پشت تک مهاجم تخصصی آفریده شده است. پستی که بهترین لغت برای وصف آن «فانتزیستا» است و مسوت اوزیل نیز در حال حاضر نزدیک ترین بازیکن برای بیان آن است. پس از بر طرف شدن مصدومیت اوزیل، آرسن ونگر در اکثر بازی های از وی در این پست بهره گرفت و توانست بازدهی او را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. در بازی مقابل لیورپول اوزیل علی رغم حضور 73 دقیقه ای بهترین بازیکن آرسنال از لحاظ حضور در جریان بازی محسوب می شد و توانست بیش ترین لمس توپ را به خود اختصاص دهد. این مساله باید در همه بازی های آرسنال نمود داشته میشد مادامی که اوزیل در زمین بیش ترین لمس توپ را داشته باشد، خیلی سخت می توان متصور شد که آرسنال نتواند موقعیت های گل پیاپی و خطرناکی را ایجاد کند. مسوت اوزیل با استایل منحصر به فرد حمل توپ و توانایی های بی نظیرش در لمس آن، یک فانتزیستا واقعی محسوب می شود و به نظر می رسد که آرسن ونگر نیز ان روزها بهتر از هر فرد دیگری به آن پی برده برد.
_________________________
اوزیل به شخصه دوسش دارم
و همیشه بازیکن باکیفیتی هست

ممنون از وقتی که گذاشتید!

#بدون توهین
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.