پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ژاوی. آینده بارسا. پارت پایانی

زمان ارسال : چهارشنبه 25 فروردین 1400
هالگریمسون که به همراه تیم العربی در آستانه شکست دادن السد در ماه فوریه بود اما دو گل در دقایق 90 و 92 دریافت کرد گفت:” این تیم شباهت زیادی به بارسلونا دارد. آنجا باشگاهی است که او می‌شناسد و با آن رشد کرده است. آنها برابر هر تیمی که بازی می‌کنند، 60 یا 70 درصد مالکیت توپ را در اختیار دارند.

آنها کیفیت زیادی دارند. اگر بخواهند می‌توانند بازی‌ها را با شش یا هفت گل ببرند. آنها این کار را انجام داده‌اند و مربی باید بابت چنین چیزی مورد تحسین قرار بگیرد. او موفق شده نهایت تلاش را از بازیکنانش بگیرد، حتی با این که باید در تمام دیدارها پیروز باشند. این کار همیشه آسان نیست.

بازیکنان می‌خواهند نمایش خوبی برای او داشته باشند. چنین موفقیتی با این تیم (السد) به نوعی قابل درک است. آنها در صدر خواهند بود و تعداد پیروزی‌های‌شان از شکست‌ها بیشتر است اما سبک مربیگری او درخشان است.”

میلوتینوویچ هم شکی ندارد:” آنها بهترین فوتبال را در قطر به نمایش می‌گذارند.”

اما شرایط ژاوی ِمربی، مردی که حالا در کنار خط می‌ایستد، چیست؟ هالگریمسون اضافه می‌کند:” شاید او در حال یادگیری از این شرایط است، نه این که بیش از حد هیجان‌زده شود. اما او مشخصا نامی بزرگ در اینجاست و به حرف‌هایش گوش داده می‌شود؛ پس چرا از آن استفاده نکند؟”

پوزخند یک رقیب از داخل برنامه زوم هم قابل مشاهده است اما به گفته سامربی، کارشناس تلویزیونی، فروتنی قابل توجهی در ژاوی وجود دارد. او اظهار داشت:” من می‌توانم درک کنم که چرا او در اینجا بسیار موفق بوده است. او درست از اولین مصاحبه همه را می‌شناخت، نام بازیکنان و نقاط قوت آنها را می‌دانست. او صرفا برای دریافت دستمزد به اینجا نیامده است.

کمی طول کشید تا بازیکنان در ابتدای ورود ژاوی به عنوان بازیکن او را درک کنند اما بالاخره یاد گرفتند. آنها یاد گرفتند که نباید بایستند و به او خیره شوند، باید حرکات خودشان را انجام داده و او را پیدا کنند. او حالا هدایت همان بازیکنانی را بر عهده دارد که در کنارشان بازی کرده و آنها می‌دانند که او در تلاش برای انجام چه کاری است. چیزهایی از (پپ) گواردیولا درون او وجود دارد؛ همه در پست‌های متفاوتی با آن حرکات شناور بازی می‌کنند. این آن سبک بارسلوناست.”

هنوز تفاوت‌های ظریفی وجود دارد. خط حمله السد توسط بغداد بونجاح، بازیکن تیم ملی الجزایر و مهاجمی که خواهان برتری فیزیکی است، اداره می‌شود. بونجاح هدف اصلی گلزنی برای تیمی پربار است و نام تائه‌هی از کره جنوبی و گیلرمه برزیلی، هافبک‌هایی هستند که وظیفه اصلی هدایت تغییر فاز بازی تیم بر اساس سبک مالکانه سرمربی خود را برعهده دارند.

این سبک طبیعتا به تیم ملی قطر هم منتقل شده که همیشه منظره بزرگتر در پس زمینه در آستانه برگزاری جام جهانی سال آینده در این کشور است. آکادمی اسپایر، تاسیس شده در سال 2004، مربیانی که در لاماسیا، آکادمی معروف بارسلونا، رشد کرده‌اند را جذب می‌کند و فلیکس سانچس، سرمربی تیم ملی قطر، نمونه‌ای از آنهاست. مسیر بارسلونا همان مسیری است که قطر قصد دارد در آستانه میزبانی جام جهانی در آن قدم بگذارد و پیروزی 1- 3 برابر ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیا در فوریه 2019، نشان از استحقاق این تیم داشت.

اسکار هرناندز، برادر ژاوی، نیز پیش از پیوستن به السد به عنوان دستیار او، زمانی را در اسپایر سپری کرد. حضور ژاوی در قطر به روند و لیگی سرعت بخشید که ستارگان جهان را در سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای به خود جذب کرده بود؛ حضور بازیکنانی چون رائول، ساموئل اتوئو، گابریل باتیستوتا و گواردیولا در دو دهه گذشته نقش خود را در جذب مربیان درخشانی نشان داده‌اند که باور دارند می‌توانند به پیشرفت بهترین بازیکنان قطر کمک کنند.

لوران بلان، سرمربی سابق فرانسه و پاری‌سن‌ژرمن، از ماه دسامبر هدایت الریان را بر عهده دارد و اسلاویشا یوکانوویچ که در سال‌های اخیر با واتفورد و فولام به لیگ‌برتر صعود کرد، حالا سرمربی الغرافه است. صبری لاموشی، مربی سابق ناتینگهام فارست، در تلاش است تا به همراه الدحیل بتواند سلطه السد را از بین ببرد.

هرچند هیچکدام از این نام‌ها، بزرگ‌تر از ژاوی نیستند. او چهره اصلی جام جهانی پیش‌رو برای قطر است؛ کشوری با ظاهری فریبنده که با جنجال‌های بسیار در سال 2010 به عنوان میزبان این رقابت‌ها انتخاب شد. ژاوی فردی با ظاهر آراسته است که تلاش می‌کند هیاهو پیرامون نقض حقوق‌بشر را از بین ببرد؛ مسئله‌ای که باعث شده شش باشگاه بزرگ نروژ خواهان بایکوت این تورنمنت از سوی تیم ملی کشورشان باشند. ادامه در کامنت ها
منبع: هفت یک
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.