پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تحلیل نیمه نهایی لیگ قهرمانان. پارت پایانی

زمان ارسال : جمعه 27 فروردین 1400
رئال‌مادرید- چلسی
با نهایت احترام برای پورتو، چلسی بهترین قرعه در یک چهارم‌نهایی را داشت و صعودش پس از دو گل در بازی رفت در خانه حریف قطعی به نظر می‌رسید. پیروزی 1- 2 در مجموع دو بازی رفت و برگشت چندان مطلوب نبود اما سطح آسودگی کامل آنها را از بین برد: گل تماشایی مهدی طارمی در لحظات پایانی امیدی به پورتو داد و همین نکته آموزنده این دیدار بود.

هرچند ماموریت بعدی بسیار ترسناک‌تر است. رئال مادرید پس از عبور از زمستانی دشوار حالا راه افتاده و با گریزناپذیری معمول انتهای فصل پیش می‌رود. از هم گسیختگی آنها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان محو شده است. آنها برابر آتالانتا بی‌رحم ظاهر شده و در دیدار رفت برابر لیورپول حتی از آن هم بهتر بودند، ریتم بازی را کنترل کرده و از هر اشتباهی استفاده کردند.

آمادگی رئال مادرید- در مسابقات داخلی هم به اندازه اروپا- با توجه به فهرست بلند مصدومان درخشان‌تر به نظر می‌رسد. در بین چهار مدافع آنها در آنفیلد فقط یک بازیکن (فرلان مندی) بود که اگر همه آماده بودند، باز هم انتظار حضورش در ترکیب اصلی می‌رفت. سرخیو راموس و رافائل واران در صورت بازگشت به موقع از مصدومیت به احتمال زیادی در نیمه‌نهایی حاضر خواهند بود اما این که فدریکو والورده، ادر میلیتائو و ناچو توانستند مقابل حملات لیورپول بایستند، نشانه پیشرفت اخیر تیم تحت هدایت زین‌الدین زیدان است.

بازیکن دیگری که قصد دارد آمادگی‌ خود را در هفته‌های پیش رو ثابت کند، ادن هازارد است که بدون شک دیدار برگشت در استمفوردبریج برای او موقعیتی احساسی خواهد بود. هرچند مشکلات او در مادرید چنان جدی بوده که حتی اگر در فهرست حاضر باشد هم بعید است جایی در ترکیب اصلی پیدا کند. وینیسیوس جونیور شایستگی‌اش را ثابت کرده و می‌توان انتظار داشت که دیدار دوباره تیبو کورتوا و متئو کواچیچ با تیم‌های سابق‌شان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بخشی از چالش در این بازی برای چلسی حفظ مالکیت توپ برابر تیمی با بلندپروازی‌های مشابه است. اتلتیکو مادرید و پورتو تا حدی مطابق میل توماس توخل پیش رفتند، از حفظ مالکیت توپ دست کشیده و به چلسی اجازه دادند که بازی خود را دیکته کند. با توجه به کیفیت و تجربه خط میانی رئال مادرید- علاوه بر تسلط عددی احتمالی آنها در میانه میدان- شاید برنامه متفاوتی در اینجا مورد نیاز باشد. این می‌تواند همان دیداری باشد که فشارها را از میان بردارد و زمینه‌ساز پرواز تیمو ورنر شود.

توخل که هیجان و اضطرابش در کنار زمین تضاد جالبی با سکون و آرامش زیدان دارد، بدون شک برنامه‌ای هوشمندانه تدارک خواهد دید. اما در دیدار برابر رئال مادرید، هرگز همه چیز فقط به تاکتیک‌ها بستگی ندارد. آنها در رقابت‌های اروپا از حس برتری نسبت به رقبا برخوردارند و تجربه‌شان نیز از چنین حسی حمایت می‌کند. بازیکنان مادرید در مجموع 43 مدال قهرمانی لیگ قهرمانان دارند و این عدد در بین بازیکنان چلسی سه مدال است.

این حافظه غریزی و تکرارشونده اهمیت زیادی دارد خصوصا چون تمرکز آن روی شاکله اصلی تیم است: از راموس در دفاع تا آن مثلث خط میانی تاریخی و کریم بنزما در خط حمله. چلسی چند بازیکن باتجربه و باهوش در دفاع دارد اما حضور در این مرحله برای اکثر بازیکنانش تجربه جدیدی به حساب می‌آید. آنها باید بدون هراس و متمرکز باشند. شاید حتی این هم کافی نباشد: به هرحال لیورپول به تازگی نشان داد که آزار دادن مادرید در وسط هفته تا چه حد دشوار است.
عکس تزیینی. منبع:هفت یک
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.