پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

جدایی هری کین؟

زمان ارسال : شنبه 28 فروردین 1400
آینده طولانی مدت هری کین در تاتنهام هاتسپرز داستان پس زمینه‌ ثابت برای نتایج این فصل آنها پدید آورده است- نتایج و عملکردهایی مانند این شکست برابر منچستریونایتد تنها هیزمی بر آتش این خط داستانی اضافه می‌کند. تاتنهام این شانس را داشت که با پیروزی برابر شیاطین سرخ در خانه به جمع چهار تیم صدر جدول صعود کند، کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان عامل سرنوشت‌سازی در تصمیم‌گیری جدی کین برای آینده‌اش به حساب می‌آید.

درعوض این شانس از دست رفت چرا که تاتنهام با نمایشی خسته‌کننده و بدون بلندپروازی که بخش زیادی از این فصل آنها تحت هدایت ژوزه مورینیو را شکل داده است، با نتیجه 1- 3 شکست خورد.

زمان جدایی؟
باید روی این نکته تاکید شود که کین 27 ساله هیچ اظهارنظری نکرده که نشانگر تمایل او برای جدایی باشد اما عقل سلیم می‌گوید که بعید است دومین فصل دوری از لیگ قهرمانان توقعات بالای این مهاجم تراز اول در سال‌های اوجش را برآورده کند؛ خصوصا به عنوان کسی که هنوز هیچ جامی را بالای سر نبرده است.

تاتنهام هنوز شانس حضور در جمع چهار تیم صدر جدول را دارد. آنها هنوز می‌توانند قهرمان جام اتحادیه شوند. داستان این فصل آنها هنوز ممکن است پایانی خوشایند داشته باشد. ممکن است. ممکن است. ممکن است.

اگر قرار باشد این اتفاقات به واقعیت بپیوندد، تاتنهام باید تلاش بسیار بیشتری از آنچه برابر یونایتد به نمایش گذاشت را از خود نشان دهد و کاری کند که ستاره، مهاجم نوک زهردار و بازیکنی که کارهای بسیاری برای آنها انجام داده است، احساس بهتری درباره اتفاقات پیشرو در سال‌های آینده داشته باشد.

تاتنهام تکیه زیادی به کین- و درواقع سون هیونگ مین– دارد اما آنها به سبکی که مناسب کاپیتان انگلیس باشد، بازی نمی‌کنند. این نشانه‌ای از درخشش او است که در تیمی چنین موفق بوده که گاهی در محافظه‌کاری و احتیاط محو می‌شود؛ مانند همین دیدار اخیر که آنها علیرغم برتری برابر منچستریونایتد در نیمه اول، دست به عقب نشینی زدند.

بدون شک عدم موفقیت در کسب سهمیه لیگ قهرمانان ضرر مالی بسیاری برای تاتنهام و دنیل لوی، رییس این باشگاه، و همچنین شکستی شخصی برای کین خواهد بود که به درستی احساس می‌کند با توجه به استعدادهایش، شایستگی حضور در مسابقات قهرمانی اروپا را دارد.

کین با غبطه به منچستریونایتد نگاه خواهد کرد- حتی به این منچستریونایتد مرموز و گاهی بی‌ثبات- که به نسبت تاتنهام در مسیر جلوتری از جاده موفقیت و پیشرفت قرار دارد. موقعیت فعلی تاتنهام که در حال مبارزه برای ممانعت از دومین فصل دوری از لیگ قهرمانان است، چیزی نیست که کین در سال 2018 و در زمان امضای قرارداد 6 ساله تا سال 2024 برای آن به توافق رسیده باشد.

تاتنهام در آن زمان تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو، سرمربی بسیار محبوبش، پیش می‌رفت و وقتی به فینال لیگ قهرمانان 2019 رسیدند، به نظر می‌رسید که احتمال دستیابی به موفقیت بسیار زیاد است، هرچند آنها برابر لیورپول شکست خوردند.

اگر تاتنهام به جمع چهار تیم صدر جدول راه پیدا نکند و بار دیگر در حسرت کسب سهمیه لیگ قهرمانان بماند، شاید کین احساس کند که این زمان درستی برای کسب تجربه جدید است و هوادارانش نیز همدردی بیشتری با این بازیکن از خود نشان دهند. کین در ماه جولای 28 ساله می‌شود. آیا تاتنهام و مورینیو در حال حاضر توقعات و بلندپروازی‌های او را برآورده می‌کنند؟ باید تلاش بسیاری بکنید که بتوانید پاسخ مثبت به این سوال بدهید.

فروشی نیست؟
شاید تاتنهام بگوید که حاضر به فروش کین نیست. با این حال همه چیز به همین سادگی نیست. در این مقطع می‌توان اینطور برداشت کرد که کین با 162 گل در لیگ برتر و لقب دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه به هیچ قیمتی فروخته نخواهد شد.

سه سال از قرارداد او باقی مانده و لوی، رئیس باشگاه، قصد ندارد بازیکنی که به عنوان نماد تاتنهام شناخته می‌شود را بفروشد. به احتمال زیاد لوی جلوی هر پیشنهادی از سوی چلسی، منچسترسیتی و منچستریونایتد را خواهد گرفت و آیا هیچ یک از قدرت‌های بزرگ اروپا واقعا می‌خواهد حدود 150 میلیون پوند در شرایط کنونی ویروس کرونا برای بازیکنی که تقریبا 28 ساله است، هزینه کند؟ باشگاه‌های بزرگ اروپایی شاید آلترناتیوهای دیگری داشته باشند که البته بسیار گرانقیمت هستند؛ کیلیان امباپه از پاری سن ژرمن و ارلینگ هالند از بروسیا دورتموند.

ایده فروش کین، به درستی، به عنوان مهر تاییدی بر شکست باشگاه از سوی هواداران تاتنهام تلقی می‌شود. آنها رویای جذب نام‌های بزرگ و درخشان به ورزشگاه جدیدشان برای بازی در کنار کین را داشتند و نمی‌خواستند احتمال جدایی او برای پیوستن به این نام‌ها مطرح باشد.

این داستانی پیچیده است که باید مواردی بسیاری را در آن در نظر گرفت اما هیچ شکی وجود ندارد که افرادی به بلندپروازی و سختکوشی کین خواهان کسب موفقیت و بازی در بالاترین سطوح هستند. وفاداری ذاتی که این بازیکن بدون شک به تاتنهام دارد او را تا اینجا کشیده است. و دومین فصل دور از لیگ قهرمانان نشانه‌های هشداردهنده جدی برای هواداران تاتنهام خواهد بود که می‌خواهند او “یکی از آنها” باقی بماند.
منبع: هفت یک
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.