پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

✅عجیب و غریب ترین مکان های دنیا ( قسمت سوم )✅

زمان ارسال : چهارشنبه 4 خرداد 1401
آبفشان فلای، آمریکا

با سلام خدمت تمامی دوستان

آب داغ زیرزمینی که از این حفره بیرون می آمد، سبب شد که این مکان از حالت طبیعی خود فاصله بگیرد و به یک چشمه آب گرم خاص تبدیل گردد. کارگران بعد از مدتی تصمیم گرفتند که از فوران این آب جلوگیری کنند ولی شدت آب به اندازه ای زیاد بود که آن ها موفق نشدند. این آبفشان زیبا آب را تا ارتفاع 1.5 متر به بالا می برد و امروزه به شکل بسیار زیبایی رخ نمایی می کند. منظره چشم نواز این آبفشان سبب گشته که امروزه جهانگردان زیادی به همراه تور لحظه آخری راهی این منطقه شوند و از نزدیک به تماشای آن بپردازند.



فلای آب‌فشانی است که در نزدیکی صحرای بلک راک در ایالت نوادای آمریکا بر اثر فعالیت‌های انسانی به‌ وجود آمده. این آب فشان یکی از دیدنی ترین مکانهای توریستی نواداست که حدود پنجاه سال پیش به وجود آمده. زمانی که در سال ۱۹۶۴ کارگران حین جستجو برای انرژی زمین‌گرمایی در این نقطه با مته به حفر چاه مشغول بودند این آب‌فشان به‌طور اتفاقی سربرآورد و به مرور زمان با رسوب املاح به شکل کنونی درآمد. جلبک های گرماگرایی که در این سنگها رشد کرده‌اند باعث بوجود آمدن رنگهای فوق‌العاده زیبای قرمز و سبز روی آبفشان شده‌اند.

فواره فلای گیزر چگونه به وجود آمد؟

فواره فلای گیزر، تا یک و نیم متر بالا می‌رود. این فواره در منطقه‌ای خصوصی در Black Rock Desert ایجاد شده است. فواره‌ای که ناگهانی ایجاد شد اما امروزه یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های توریستی جهان است. فواره فلای گیزر نوادا، پیش از اینکه به شکل امروزی در بیاید، تنها چند تکه سنگ در کنار هم بود.

در اوایل دهه ۱۹۰۰، کارگرانی در این منطقه شروع به حفاری چاه کردند. چاه که عمیق‌تر شد، آب‌های زیرزمینی با فشار زیادی، از چاه بیرون زدند. از آنجا که به مرور زمان، این چاه املاحی را با خود بیرون می‌آورد، باعث ایجاد صخره‌های رنگارنگ شد. همین صخره‌های رنگارنگ است که امروزه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

حوضچه‌های آبفشان فلای گیزر

کارگران برای حفظ آب‌های زیرزمینی، چندباری تلاش کردند تا چاه را ببندند اما این تلاش‌ها نتیجه‌بخش نبود. تا اینکه بعد از تغییرات عجیب و غریبی که در سطح آبفشان فلای گیزر در نوادا ایجاد شد، تصمیم گرفتند آن را به حال خود رها کنند. آبفشان‌ها با تغییراتی که   ایجاد کردند، حوضچه‌های آب گرمی را پدید آوردند که روی آن‌ها، جلبک‌های ترموفیلیک شکل گرفته است. این جلبک‌ها که زیبایی خاصی به این آبفشان بخشیده‌اند، رنگ سبزی را در سطح صخره‌ها ایجاد کرده است.

۴ حقیقت جالب درباره این فوارهفواره فلای گیزر، سرچشمه ده‌ها آب گرم است که دمای بعضی از این آب‌ها به ۲۱۹ تا ۲۸۶ درجه فارنهایت می‌رسد.فلای گیزر یک چشمه داغ طبیعی نیست. این فواره در سال ۱۹۶۴ برای پیدایش انرژی زمین گرمایی حفر شد. این چاه که قرار بود نقطه‌ای برای پوشش انرژی گرمایی زمین باشد، با ایجاد فشار کارگران، به‌سمت بیرون فواره زد.دلیل رنگ‌های مختلف فلای گیزر، کانسنگ‌های مختلف مواد معدنی است. گوگردی که درون تپه‌های رنگارنگ فلای گیزر وجود دارد، رنگ زرد خردلی را ایجاد می‌کند. رنگ سبز این تپه‌ها از جلبک‌ها و رنگ قرمز آن، از آهن نشئت می‌گیرد.نوادا پتانسیل زمین گرمایی بیشتری نسبت به هر ایالت دیگر دارد و احتمالا، گرم‌ترین چشمه‌های کشور آمریکا، در این منطقه است.

و در آخر هم چند عکس از این مکان در کامنت ها قرار داده می‌شود

لایک و گودپست نشه فراموش♡
باتشکر:)
بدرود....
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.