پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

❌۱۴ چیز منحصر به فردی که تنها در ژاپن وجود دارد❌

زمان ارسال : دوشنبه 4 مهر 1401
ژاپن با تاریخ و آداب و رسوم منحصر به فرد و نبوغ مردمانش همیشه خارجی ها را شیفته ی خود ساخته است. بنابراین تعجبی ندارد که این کشور جزیره ای حالا یکی از محبوب ترین نقاط دنیا برای سفر است. جدا از آثار تاریخی زیبا، شگفتی های طبیعی و غذاهای حیرت انگیز ژاپن، مسائل روزمره ی آن هم گردشگران را مجذوب خود می سازد.

۱- اگر وسایل شخصی تان را گم کردید نگران نشوید

در ژاپن صداقت و مهربانی از جایگاه بالایی برخوردار است و این کشور یکی از ثمربخش ترین سیستم های یافتن اشیاء گمشده را در دنیا دارد. ژاپنی ها به کودکان خود از سن کم یاد می دهند اشیاء گمشده را به کوبان (Kōban)، افسر پلیس محله تحویل دهند، حتی اگر شئ گمشده کوچک یا به ظاهر بی اهمیت باشد. بنابراین تعجبی ندارد که توکیو یکی از بزرگ ترین مراکز نگهداری اشیاء گمشده را در دنیا دارد.

برای اثبات هر چه بیشتر این موضوع، محققان در پژوهشی به مقایسه ی نرخ بازگشت تلفن های همراه و کیف پول های گمشده در توکیو و نیویورک پرداختند. تنها ۶ درصد از مردم نیویورک اشیاء گمشده را تحویل داده بودند، در حالی که این میزان در مورد مردم توکیو، ۸۸ درصد بود.

۲- ژاپن بهشت گربه دوست ها است

در ژاپن حتی گربه ها هم شاغل اند. این حیوانات از چنان محبوبیتی برخوردارند که حتی کافه هایی مخصوص به آن ها وجود دارد. در آنجا می توانید حین صرف نوشیدنی تان با این موجودات پشمالو معاشرت کنید. این کافه ها در دهه های اخیر محبوبیت زیادی در شهرهای بزرگ ژاپن پیدا کرده اند. داشتن حیوان خانگی در ژاپن می تواند یک چالش باشد، بیشتر به دلیل کوچکی آپارتمان ها و طولانی بودن ساعات کاری ژاپنی ها. در عوض، مردم می توانند به جایی مانند یک کافه گربه بروند و در آنجا اوقات آرامش بخشی در  جوار این حیوانات دوست داشتنی داشته باشند.

۳- بعضی ها سگ خانگی خود را در کاالسکه می گذارند

در حالی که هنوز بسیاری از مردم دنیا تحمل کسانی را ندارند که حیوان خانگی شان را بچه ی خود می دانند، از قرار معلوم ژاپنی ها نگاه راحت تری به این موضوع دارند. در ژاپن زیاد پیش می آید که کسانی را ببینید که لباس به تن حیوان خانگی خود کرده یا آن را در کالسکه ی نوزاد گذاشته اند، بدون اینکه کسی از دیدن شان متعجب شود. تنها ممکن است لبخندی بزنند یا جلویتان را بگیرند تا به شما بگویند که حیوان خانگی تان بامزه است.

۴- خدمات مشتریان بی کم و کاست است

رضایت مشتری در ژاپن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تا حدی که حتی پرتوقع ترین مشتری ها هم ناراضی نخواهند بود. مثلاً بعید نیست به قله کوه فوجی هم پیتزا ارسال کنند.

۵- می توانید به جای امضا، یک مهر شخصی داشته باشید

بسیاری از مردم در ژاپن به جای امضای دستی، از یک مهر شخصی استفاده می کنند. روی این مهر یک نماد حک شده که همچون امضا، مختص و ویژه ی آن فرد است. این مهرها ۲ نوع هستند: اینکان (Inkan) و هانکو (Hanko). از اولی برای اسناد رسمی تر و مهم تر استفاده می شود و دومی غیررسمی تر است.

۶- در بعضی رستوران ها سوشی را روی نوار نقاله سرو می کنند

رستوران های نوار نقاله ای یا کایتن سوشی (Kaiten sushi) از محبوب ترین رستوران ها در ژاپن هستند. در این رستوران ها سوشی از طریق یک اپلیکیشن تعاملی سفارش داده و بر روی یک نوار نقاله سرو می شود. علاوه بر جالب بودن فرآیند سفارش غذا، خود سوشی هم معمولاً بسیار خوشمزه و مقرون به صرفه تر از رستوران های سنتی سوشی است.

❌ادامه در قدیمی ترین ها...❌
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.