پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

✅بزرگ‌ترین اربابان تاریکی در تاریخ فیلم‌سازی؛ از لرد ولدمورت تا دارث ویدر✅

زمان ارسال : دوشنبه 4 مهر 1401
درود
بسیاری از داستان‌های تخیلی از وجود اربابان تاریکی شرور و قدرتمندی بهره می‌برند که فقط یک هدف دارند و آن هم غلبه بر نور و روشنایی است. مهم نیست که طرفدار «ارباب حلقه‌ها» باشید یا «جنگ ستارگان» و یا یکی از شاهزاده‌های دیزنی، چون این افراد شرور معمولا در هیبتی ترسناک با لباس‌هایی تیره و نگاه‌هایی شیطانی، چهرهای خونسرد خودشان را به مخاطبان نشان می‌دهند.

با این وجود، این افراد شرور برای ما جالب هستند! در حالی که برخی از این اربابان تاریکی بیوگرافی غم انگیزی دارند، برخی دیگر از همان ابتدای راه پست و شرور بودند. اما در کل آن‌ها به خاطر داستان‌های جذابی که برایمان تعریف می‌کنند جالب‌اند، هر چند قطعا اعمال شرورانه‌شان را تایید نمی‌کنیم. با همه‌ی این‌ها ما لباس‌هایی شبیه به لباس آن‌هابه تن می‌کنیم، چرا که با پوشیدن لباس آن‌ها حس خاصی به ما دست می‌دهد. گاهی هم خودمان را به شکل قهرمان داستان درمی‌آوریم و در قالب آن‌ها با اشرار مبارزه می‌کنیم.

نقد فیلم «تلفن سیاه»؛ بهترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۲ میلادی؟۹ فیلم ترسناک خانواده پسند؛ از انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا» تا «آرواره‌ها»۱۰ فیلم ترسناک برتر در زیرژانر گوتیک؛ وهم‌‌انگیز و سرشار از دلهره۱. کنت دراکولا – دراکولا (Dracula)

کارگردان: تاد براونینگ
بازیگران: بلا لاگوسی، هلن چندلر
تاریخ انتشار: ۱۹۳۱
امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۴ از ۱۰ امتیاز راتن تومیتوز: ۷۱ از ۱۰۰

معروف‌ترین ارباب تاریکی که در داستان‌های ادبی به تصویر کشیده شده و بعد هم فیلم‌های زیادی با اقتباس از کاراکترش ساخته شدند، کنت دراکولا نام دارد که یک خون آشام تمام عیار است. خواه به خاطر ثروت هنگفت او باشد و خواه تجربه‌ای که در کشتن انسان‌ها دارد، نمی‌توان انکار کرد که کنت دراکولا موجودی قدرتمند است که می‌تواند به شکل‌های مختلفی نظیر خفاش، مه و یا گرگ دربیاید. البته، برای انجام این کار، او باید از خون انسان تغذیه کند، وگرنه ضعیف و ناتوان می‌شود.

دراکولا اولین بار توسط بلا لاگوسی در فیلم حماسی «دراکولا» محصول سال ۱۹۳۱ به تصویر کشیده شد، اما بعد از او بسیاری از دیگر بازیگران ازجمله کریستوفر لی، لون چنی جونیور، گری اولدمن، لوک ایوانز و ریچارد راکسبورگ هم به ایفای این نقش پرداختند. دراکولا معمولا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های ترسناکی شناخته می‌شود که تاکنون خلق شده، بنابراین قطعا نمی‌توان او را از لیست اربابان تاریکی حذف کرد.

۲. دارث ویدر – جنگ ستارگان (Star Wars)

کارگردان: جرج لوکاس
بازیگران: مارک همبل، هریسون فورد، کری فیشر
تاریخ انتشار: ۱۹۷۷امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۶ از ۱۰ امتیاز راتن تومیتوز: ۹۳ از ۱۰۰

نمادین‌ترین ارباب تاریکی این دسته، دارث ویدر نام دارد که یکی از بزرگ‌ترین اشرار سینماست هرچند شهرت او بی‌دلیل نیست. ویدر بیوگرافی‌ای بسیار غم‌ انگیز دارد که در پیش ‌درآمدهای «جنگ ستارگان» جورج لوکاس بیشتر مورد بررسی قرار گرفت و همین امر باعث شد که به یکی از شناخته شده‌ترین اربابان تاریکی تاریخ سینما تبدیل شود. دارث ویدر که با یک شمشیر نورانی قرمز رنگ و یک لباس نیمه رباتیک به تصویر کشیده شده ظاهری ترسناک دارد و به همین راحتی‌ها نمی‌توان او را فراموش کرد.

سکانس‌هایی که او در «روگ وان» و «اوبی وان کنوبی» در آن‌ها حضور دارد صحنه‌هایی خشن بودند که او را به یکی از مهم‌ترین کاراکترهای تاریکی تمام دوران تبدیل کردند. در حقیقت کاراکتر دارث به قدری شناخته شده است که تمامی نسل‌ها با او آشنا هستند هرچند این جیمز ارل جونز بود که توانست بسیار بهتر از بقیه این نقش را به تصویر بکشد و آن را به نقشی خاطره‌ انگیز تبدیل کند. البته، دارث ویدر در پایان به سمت آناکین اسکای واکر باز گشت، بنابراین نمی‌توان گفت که او تا ابد به عنوان موجودی شرور باقی ماند.

۳. سائورون – ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)

کارگردان: پیتر جکسون
بازیگران: الایجا وود، ایان مک کلن، لیو تایلر
تاریخ انتشار: ۲۰۰۱امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۸ از ۱۰ امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ از ۱۰۰

ارباب تاریکی موردور، سائورون هزاران هزار سال است که تهدیدی برای سرزمین میانه تلقی می‌شود، هر چند او تنها ارباب تاریکی جی. آر.آر نیست. افسانه‌ای که جی آر آر در رابطه با سرزمین میانه تالکین به رشته‌ی تحریر درآورد، توانست به بی‌نظیرترین داستانی تبدیل شود که در سه گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت پیتر جکسون به کرات به آن پرداخته شده است. سائورون یک دشمن قدرتمند است و الف‌ها، انسان‌ها یا جادوگران به همین راحتی‌ها نمی‌توانند او را شکست دهند.

او که ارتشی قدرتمند و توانایی‌هایی بی‌نظیر دارد، بی‌شک یکی از شکست ناپذیرترین اربابان تاریکی به حساب می‌آید. سائورون که در ابتدا در فیلم «باران حلقه» به عنوان یک جنگ سالار غول ‌پیکر دیده شد بعدها در سه‌گانه‌ی علمی-تخیلی جکسون، چشم هشیار لقب گرفت. بنا بر گفته‌ی این داستان، او مدت‌ها پیش‌تر از آنچه فکرش را هم بکنید حضور داشته و سایه‌ی شومش را همواره بر زمین انداخته است. حلقه‌ی او آن‌قدر شیطانی بود که این قدرت را داشت که فرودوی جوان را به سمت فساد و تباهی بکشاند و او را حتی با اینکه قسم خورده بود سائورون را نابود کند به سمت شرارت سوق دهد.


❌ادامه در قدیمی ترین ها...❌
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.