پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

⭕تجزیه و تحلیل تیم کومان و ژاوی⭕

زمان ارسال : جمعه 5 آذر 1400
زمانی که ژاوی هرناندز چند هفته پیش سکان هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت، باورها انتظار تغییر را داشتند – و به درستی هم چنین بود. با این حال، چیزی که آنها انتظار نداشتند این بود که این تغییر با چه سرعتی اتفاق می‌افتد.
پس از تنها 180 دقیقه بازی، بارسلونا مانند یک تیم دوباره اختراع شده به نظر می رسد. مهمتر از همه، سازمان، ساختار و هدف بیشتری وجود دارد. بله، هنوز برخی از اشتباهات و خطاها وجود دارد، اما عادت های قدیمی به سختی می میرند، اینطور نیست؟
در مقاله زیر، بارسا یونیورسال تفاوت ها و شباهت های بین کومان و بارسلونا ژاوی را بررسی می کند، ساختار تیم، چیدمان تاکتیکی و مراحل خاص بازی را بررسی می کند. همانطور که شب با روز متفاوت است، این دو نسخه از بلوگرانا نیز تفاوت دارند.
ساختار تیم
تعریف بارسلونا رونالد کومان اغلب سخت بود. بله، آنها به دنبال حفظ مالکیت توپ، بازی در خط بالا و استفاده از مدافعان کناری برای گسترش حریف بودند، اما نسبت دادن هویت و سبک بازی واضح به آنها به ندرت آسان بود. آنها پیوسته ناسازگار بودند و ظاهراً فاقد هر گونه نظم یا جهت تاکتیکی قابل توجهی بودند.
در پایان سلطنت کومان، تیم مثل همیشه از هم گسیخته بود. همانطور که اسکار مینگزا در هفته گذشته بسیار به درستی بیان کرد، "تیم دیگر به ایده کومان اعتقاد نداشتند و همه سعی کردند مسائل خود را حل کنند."
دوران تصدی کومان چندین رابطه شکسته را نشان داد. (عکس از دیوید راموس/گتی ایماژ)
بخشی از امید - و انتظار - از آمدن ژاوی این بود که او ثبات ایجاد کند. علاوه بر تنظیم روابط بازیکنان و افزایش هماهنگی تیم، این به معنای تاکتیک، ساختار و تنظیم تیم نیز بود.
در حالت ایده آل، دانش ژاوی از بازی و درک تاکتیکی برای برخی از با استعدادترین بازیکنان از نظر فنی در فوتبال جهان مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، ساختار تیمی واضحی در هر بازی وجود خواهد داشت. گام های کوچک، اما همچنان در جهت مثبت گام برمی دارد.
تا اینجای کار، ژاوی بدون شک این انتظارات عالی را برآورده کرده است. او تیمی را ایجاد کرده است که با هدف و هوش مشخص می شود. با تماشای بازی بارسلونا، می توان تیمی را به وضوح دید که از نظر تاکتیکی نظم بیشتری نسبت به خاطرات اخیر دارد، تیمی سازمان یافته و تیمی که یازده بازیکن را به صورت هماهنگ نمایش می دهد، نه گروهی از افراد متفاوت.
تیم ژاوی بر اساس همان اصول اولیه تیم کومان تعریف می شود، اما همه چیز در مورد توجه به جزئیات و اجرا بالاست.
تنظیم تاکتیکی
با نگاهی خاص به چیدمان‌ها و ترکیب‌های تاکتیکی، بیایید تفاوت‌ها و شباهت‌های دو تیم بارسلونا را بررسی کنیم.
اگرچه کومان اغلب با 4-2-3-1 و 3-5-2 بازی می کرد، اما معمولاً یک ترکیب استاندارد 4-3-3 داشت.
چیدمان او نسبتاً ساده بود: بازی با مدافعان کناری تهاجمی، دستور دادن به شماره 6 (سرجیو بوسکتس) که در مراحل هجومی بین دو مدافع میانی قرار بگیرد، داشتن یک مهاجم مرکزی راحت با افت در عمق برای ایجاد فضا برای دوندگان. و دارای فضاهای داخلی هستند که در نیم فضاها و اطراف آن کار می کنند.
بارسلونا ژاوی دو شکل متمایز دارد، 4-3-3 و 3-4-2-1، با این حال برخی از اصول ثابت هستند. در مقابل اسپانیول، سرمربی از یک 4-3-3 استفاده کرد که تمام آنچه را که قول داده بود، از کشش زمین تا حد امکان تا استفاده از یک خط درگیری بالا، کامل کرد.
یک سازند قدیمی تازه شده. (عکس از الکس کاپاروس/گتی ایماژ)
با این حال، 4-3-3 ژاوی از جهات مختلف با کومان تفاوت داشت. مینگئزا که در پست دفاع راست بازی می کرد، در اختیار داشت و دستور داده شد که با مدافعان میانی جرارد پیکه و اریک گارسیا، یک شبه دفاع سه دفاعی تشکیل دهد.
جوردی آلبا (در دفاع چپ) برعکس در زمین بازی کرد و به جای آن به عنوان وینگر عمل کرد و شکل 3-3-4 را ایجاد کرد. این بدان معنی بود که ایلیا آخوماچ (و بعداً از عبد) در سمت راست منزوی شده بود و باید عرض را حفظ کند. این به شدت باعث اضافه بار سمت چپ زمین شد، اما ما در ادامه به عواقب آن خواهیم پرداخت.
تحت هدایت کومان، هم آلبا و هم مینگئزا دستور می‌گرفتند که در بالا و پایین بازی کنند، در حالی که ژاوی از وینگرهای خود برای انجام این کار استفاده می‌کند. وقتی سرجینو دست از مصدومیت بازگردد، ارزش این را دارد که مراقب نحوه استفاده ژاوی از او و عثمان دمبله در سمت راست باشیم.
به هر حال، هر دو در عرض باز ماندن و جذب بازیکنان با فضای زیاد عالی هستند، و Dest ممکن است دقیقاً در پست دفاع میانی پیشرفت نکند. در سمت چپ، بازگشت نهایی فاتی امکان برش‌ها و همپوشانی‌های طبیعی داخلی را برای آلبا فراهم می‌کند، بنابراین این کمتر جای نگرانی دارد.
در اواسط هفته مقابل بنفیکا، ژاوی شکل مورد علاقه خود را 3-4-2-1 انتخاب کرد، ترکیبی که با باشگاه قبلی خود السد به آن عادت کرده بود. این نیز کاملاً متمایز از 3-4-3 و 3-5-2 کومان بود.
ادامه در کامنت
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.