پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

به مناسبت بازگشت ارنستو¹⁰⁴

زمان ارسال : جمعه 10 تیر 1401
کسی نفهمید فوتبال براش چه شکلی بود.
"۱۷ سالم بود و در آلاوس بازی می‌کردم. مشغول تحصیل در رشته‌ی الکترونیک بودم. دوست داشتم عکس بگیرم اما فقط به عنوان سرگرمی تا این که یه روز با اولین دستمزدم به عنوان یک فوتبالیست، از دوستم خواستم تا دوربینی رو از جزایرقناری برام بیاره. یادمه ۴۰۰۰۰ پستا(واحد پول اسپانیا پیش از یورو) برام هزینه برداشت. اون لحظه‌ای که در آزمایشگاه بوی اسید استیکی که خودت درست کردی به مشام می‌رسه و بعد، همه‌ی نورها رو خاموش می‌‌کنی و لامپ قرمز روشن می‌شه، کاغذ رو در سطل می‌ذاری و می‌بینی که یک تصویر بیرون میاد، واقعا شگفت انگیزه."

یه جمله‌ی معروفی هست که می‌گه:" اگه می‌خواین عکاس بهتری باشین، در مقابل چیزهای جالب‌تری بایستین." و چه چیز جالب‌تر از فوتبال:" فوتبال پدیده عجیبیه، می‌گی اگه این آخر هفته برنده نشم، دنیام تموم می‌شه و می‌بازی اما روز دوشنبه زندگی ادامه داره. یک بحران باورنکردنیه ولی نگران نباشین چیزی برای جبران وجود داره، هفته‌ی بعد، فصل بعد و شروع دوباره‌ی امید، هیجان و همه چیز."
حتی انتخاب‌ تیم‌هاش هم انگار برای عکاسی بود؛ بیلبائو، المپیاکوس و بارسلونا:" من می‌تونم هزار داستان از مردمی بگم که با شور و شوق فوتبال زندگی می‌کنن. اون‌ها برای تماشای بازی به ورزشگاه نمی‌رن، به استادیوم میان تا زندگی کنن."

کم صحبت می‌کرد، انتقادهای زیادی بهش می‌شد اما آروم بود و حتی وقتی تیمش در لیگ قهرمانان، مهم‌ترین رقابت باشگاهی به میدان می‌رفت، روی نیمکت می‌خوابید. اون می‌دونست تمام هدف عکس گرفتن اینه که مجبور نیستی همه چیزو با کلمات بیان کنی؛ رسوندن اسپانیول به فینال جام یوفا، آوردن جام به بیلبائو پس از ۳۱ سال، ۳ قهرمانی لیگ یونان، ۲ قهرمانی در لالیگا که یکیش تنها با یک شکست بود و کسب دوگانه. تصاویر خاصی بود که از خودش به جا گذاشت.
اما یک چیز رو نباید فراموش کرد، کم می‌باخت ولی در جاهای بدی بازنده می‌شد. وقتی بارسلونا رو ترک می‌کرد؛ تیمش صدرنشین لالیگا بود، از گروهش در لیگ قهرمانان صعود کرده بود و شکست‌های قبلیش هم در نیمه‌نهایی بود، اون با لبخند، خداحافظی کرد.

۲ سال ازون روز گذشت و اون هنوز به فوتبال برنگشته بود می‌گفتن:"عکاسی برای نگاه کردن نیست، برای احساس کردنه. اگه نتونین چیزی رو که بهش نگاه می‌کنین، احساس کنین، هیچ وقت نمی‌تونین دیگران رو تحت تاثیر قرار بدین." و شاید فوتبال دیگه اون احساسو بهش نمی‌ده.

ولی امروز میتونیم بگیم شاید ارنستو معنی فوتبال رو دوباره فهمیده!
https://www.instagram.com/p/CZw01HsIHR0/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.