سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

⭕آشنایی با سبک لوئیز انریکه(پارت 1)✔

زمان ارسال : سه شنبه 16 شهریور 1400
سلام و درود
〽️آشنایی بیشتر با سبک و تاکتیک های مربیگری لوئیز انریکه :

◀️ او مانند پپ گواردیولا و ژاوی هرناندز، لوئیس انریکه در خط میانی بارسلونا پیش از آموختن درس های فراوانی که در دوران حرفه ای بازی موفق خود به عنوان مربیگری کسب کرده بود ، عالی عمل کرد.او نیز مانند گواردیولا در الهام بخشیدن به تیمی به یاد ماندنی در بارسا در لیگ قهرمانان عالی بود. با وجود همه موفقیت هایی که او برای او قائل است ، اما از آن گروه سه سرمربی و هافبک های میانی خوب ، سبک او کمی متفاوت است و اصولی جدید برای بارسای نوین است‌.

✳انریکه پس از ناامیدی در جام جهانی 2018 به عنوان سرپرست اسپانیا منصوب شد ، نسلی از بازیکنان اسپانیایی را به ارث برده است که با سبک فوتبالی که گواردیولا با بارسا و ویسنته دل بوسکه با اسپانیا موفق شد ، بسیار مناسب است. و هنوز یک تیم امیدوار کننده ساخته است. گواردیولا یکبار گفت: "تعداد کمی از مربیان بهتر از لوئیس انریکه در جهان وجود دارد." "(او) مربی کامل برای بارسلونا بود .او دو یا سه سال وقت داشت و با بازیکنان باورنکردنی فوتبال باورنکردنی ارائه کرد."

〽️سبک بازی:

انریکه طرفدار یک بازی هجومی از فوتبال است که به دلیل تحصیلاتش در بارسا و تأثیراتی که در آنجا با آن روبرو شده است ، اغلب درک تحسین برانگیز خود را از یک بازی موقعیتی نشان می دهد - بازی مالکانه - و باعث می شود تیم هایش هم از نظر عمودی و هم از نظر تیم تحت تأثیر قرار گیرند. بازی انتقالی اگر شکل مورد علاقه او
4-3-3 است ، او همچنین مرتباً 3-4-3 و 1-2-4-3 را آزمایش کرده است ، که در آن مقدار زیادی از این تنوع را می توان یافت.

⭕اسپانیا ، مانند بارسا ، به طور مداوم در یک بازی 3-3-4سازماندهی شده است ، اما رویکرد آنها بطور قابل ملاحظه ای عمیق تر از بارسا است و عمدتا به این دلیل است که مشخصات بازیکنان در دسترس او نسبت به بازیکنان برنده لیگ قهرمانان با بارسا کمتر قادر به اجرای بازی موقعیتی او هستند. مهاجمان عریض ارتدوکس - فران تورس در بین آنها برجسته است - بنابراین بیشتر از یک هافبک که بیشتر احتمال دارد به زمین رانش برسد مورد علاقه هستند. در مقایسه ، انریکه همچنین گزینه های قانع کننده کمتری به عنوان مهاجم ارتدوکس دارد.

✅همانطور که شاید از شخصی که در بارسا بسیار برجسته بود انتظار می رفت ، تیم های او به طور منظم به دنبال کنترل مالکیت توپ هستند ، اغلب از دروازه بان خود در تلاش برای ایجاد حملات شروع می شود. در بارسا ، هم مارک آندره تر اشتگن و هم یاسپر سیلسن از نیاز مدافعان میانی مقابل خود برای گرفتن موقعیت هایی که به آنها اجازه می دهد به خط هافبک متصل شوند-عموماً عمیق ترین هافبک سرخیو بوسکتس، با وسوسه رو به جلو و سپس دور زدن اولین خط فشار حریفان. شایع ترین الگوهای پاس در اطراف آن فشار از دروازه بان آنها شروع شد و یا به مدافع وسط راست و سپس هافبک دفاعی آنها ، یا مدافع وسط چپ و سپس مدافع چپ می رسید‌

✔تلاش برای ساختن مستلزم این بود که مدافعان مرکزی آنها در موقعیتهای عمیق قرار بگیرند ، تا هم حریف را تحت فشار قرار دهند تا هم فشار بیاورند و هم فضایی را که بوسکتس می تواند به آنجا برود و دریافت کند ، افزایش دهند. استفاده از یک محور واحد در پایه خط میانی او. عرض و ارتفاع ارائه شده توسط مدافعان کناری بازیکنان مدافع حریف آنها را اشغال می کرد و به بوسکتس تأثیرگذارتر آزادی بیشتری می داد و تا حدی که اگر حریفان با موفقیت فضاهای مرکز زمین را به حداقل رسانده بودند ، می توانست به دور مالکیت توپ بپردازند.

https://s4.uupload.ir/files/screenshot-2021-03-23-at-14.16.38_owhj.jpg
*در کامنتها هم آپلود میشود.

❗در مقایسه ، وقتی اسپانیا با پرس روبرو می شود ، مدافعان مرکزی آنها در نزدیک یا داخل محوطه جریمه قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که فاصله بین آنها حداقل است و توپ به سرعت در گردش است و بوسکتس و دیگری - شاید تیاگو آلکانتارا - برای ایجاد خطوط عبوری و اضافه بار احتمالی به جلوی آنها (بالا) حرکت میکنند. تمایل برای جذب بیشتر حریفان به جلو همچنان وجود دارد ، اما به دلیل کیفیت پایین پیشنهاد اسپانیا در یک سوم پایانی ، حریفان تعداد بیشتری را به فشار زیاد می رسانند ، و عمق ایجاد شده در سومین خط دفاعی آنها در تلاش برای پیشرفت توپ بسیار مهم است.

⚪همانطور که در بارسا ، گزینه های جایگزین وجود دارد. در صورتی که مهاجمان با سه بازیکن جلو حضور داشته باشند ، مدافع راست اسپانیا نیز در ایجاد پنج به سه سهیم است. اگر مهاجمان سعی کنند رویکرد نماد گذاری فردی را اعمال کنند ، مهاجم رو به جلو (در زیر) به صورت مورب برای دریافت زمان و فضای لازم برای پیوند بازی به کسانی که در مقابل او هستند ، حرکت می کند. پس از غلبه بر اولین خط فشار ، آنها حمله خود را در پاسخ به ارتفاع بلوک دفاعی حریف خود تنظیم می کنند و تعیین می کنند که آیا با سرعت حمله کنند یا نه یا بر رویکرد موقعیتی تری تکیه کنند. همچنین یک رویکرد عمودی تر از عقب به جلو وجود دارد - به دلیل مهاجمانی که می توانند بازی مستقیم خود را حفظ کنند - و بنابراین گزینه ای برای ساختن کوتاه و سپس بازی به جلو وجود دارد.

https://s4.uupload.ir/files/screenshot-2021-03-23-at-14.34.05_kkdg.jpg
*در کامنتها هم آپلود میشود.

✅ادامه دارد......
امیدوارم مفید بوده باشه و سپاس از توجه شما:)
⬆️عکس پست:ادیت اختصاصی از انریکه
لایک کنندگان را دوست میداریم....:))
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.