پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ترشتگن تحت فشار: یا پیشرفت یا خروج (تحلیل عوامل نتایج بد اخیر قسمت اول)

زمان ارسال : شنبه 22 آبان 1400
در تابستان 2018، اگر از هر هوادار فوتبالی بپرسید که سه دروازه بان برتر جهان چه کسانی هستند، یکی از نام هایی که او پیشنهاد می کند مارک آندره ترشتگن است. او به تازگی بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود را پشت سر گذاشته بود. در 26 سالگی، چنین رکورد فوق العاده ای به این معنی بود که تنها مسیر باید رو به جلو می بود. مطمئناً او بهبود می یابد.

اما چقدر این حدس اشتباه بود در یک بازه زمانی کوتاه سه ساله، ترشتگن از یک بازیکن با ثبات در کنار افرادی مانند لیونل مسی به یک فرد مصرف ناپذیر تبدیل شد. بازیکنی که برای رقیب مانوئل نویر افسانه ای تبلیغ می شد، شروع به قدم زدن در مسیر جو هارت کرده بود.

تراشتگن نیز با شباهت بسیار خوبی به ملی پوش انگلیسی، قبل از اینکه اشتباهات در عملکرد او رخنه کند، به اوج خود رسید.

بارسلونا در فصول اخیر به طرز شگفت انگیزی غم انگیز بوده است. تسلیم شدن کامل در برابر سلتاویگو پس از برتری 3-0 از آخرین فجایع خنده دار دفاعی است. آیا تراشتگن تنها دلیل این آشفتگی است؟ قطعا نه.

با دفاعی ناپایدار مانند بارسلونا، دریافت گل اجتناب ناپذیر است. با گذشت سالها، خط دفاعی بارسلونا به تدریج درز می کند. پرس زدن نیمه کاره است، حرکت کند است و به نظر می رسد تناسب اندام در پایین ترین سطح خود قرار دارد. از ضعف های بزرگ بلوگرانا، یک ضد حمله ساده است که پیروزی اخیر رئال مادرید در الکلاسیکو آن را ثابت می‌کند.


به حداقل رساندن خطر گل خوردن از روی ضد حمله‌ ها برای ارائه حفاظت بیشتر از سوی ترشتگن ضروری است.

قانون شش ثانیه، تاکتیکی که بهترین مربیان مانند پپ گواردیولا از آن استفاده می کنند، می تواند به آن کمک کند. تکنیکی با پرس بالا که هدف آن خنثی کردن هرگونه تلاش در ضد حمله از سوی تیم های حریف برای پس گرفتن توپ در عرض شش ثانیه پس از از دست دادن آن است.

این باید بخشی جدایی ناپذیر از هر تیمی باشد که مدعی استفاده از فوتبال مبتنی بر مالکیت است. متاسفانه برای بارسایی ها، به نظر می رسد که بارسلونا از قانون 15 ثانیه پیروی می کند.

با این حال، بدون شک، این فقط دفاع نیست که به طور کامل مقصر است. ترشتگن تنها 61.3 درصد درصد سیو در لیگ دارد. در مقایسه با 72.7 درصد تیبو کورتوا یا 82.6 درصد یاسین بونو، هیچ است. در اصل، ترشتگن تنها 61.3 درصد از شوت‌هایی را که با آن روبرو شده را مهار کرده، که نسبت به 71.6 درصد او نسبت به فصل گذشته، کاهش چشمگیری کرده است.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.