پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گواردیولا و مورینیو، از دوستی تا دشمنی

زمان ارسال : شنبه 9 مهر 1401
1- ملاقات مترجم با اسطوره؛ 1996
بله! آنها یک زمان دوست یکدیگر بودند. در سال 1996 مورینیو به عنوان مترجم بابی رابسون به بارسلونا آمد. وظیفه اش این بود که پل ارتباطی میان بازیکنان و سرمربی باشد. طولی نکشید که مورینیو با پپ گواردیولا، یکی از رهبران با ارزش بارسا آشنا شد.
بابی رابسون در مورد رابطه این دو نفر در آن زمان گفت: آنها رابطه ای کاملا دوستانه با یکدیگر داشتند.
اما پپ بعد ها در مصاحبه ای این ادعای رابسون را به نوعی تکذیب کرد: فقط یک رابطه شغلی با هم داشتیم.
به هرحال پس از اینکه رابسون بارسلونا را در سال 1997 ترک کرد، مورینیو همچنان و تا سال 2000 در تیم باقی ماند، این بار در کنار لوئیس فن خال. همان دوران بود که در یک جشن قهرمانی مورینیو فریاد زد و گفت: امروز و برای همیشه، بارسلونا در قلب من است.
2- وقتی گواردیولا مورینیو را در مسیر رسیدن به نیمکت بارسلونا شکست داد؛ 2008
زمانی که بارسلونا در جستجوی امضای قرارداد با یک سرمربی جدید بود، مورینیو از 2 تن از مسئولان وقت بارسلونا، یعنی تیکسی بگریستین و مارک اینگلا برای یک جلسه ارائه پاورپوینت دعوت کرد تا به پرتغال بروند. هر دوی آنها تحت تاثیر برنامه های مورینیو قرار گرفتند، اما از درگیری هایی که ممکن بود مورینیو در تیم ایجاد کند، هراس داشتند. اینگونه بود که پپ گواردیولا به عنوان سرمربی بارسلونا انتخاب شد. کسی که تنها دستاوردش به عنوان سرمربی، رساندن بارسلونا بی به لیگ دسته سوم اسپانیا بود. این دست ردی که بارسلونا به سینه مورینیو زد، به عنوان پس زمینه و نمادی از نارضایتی مورینیو از بارسلونا شناخته شد.
3- انتقام ژوزه از بارسلونا؛ 2010
در دومین فصل حضور مورینیو روی نیمکت اینتر، نراتزوری باید در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف مدافع عنوان قهرمانی، بارسلونای گواردیولا می رفت. کسب شش گانه تاریخی در فصل نخست حضور پپ در بارسلونا، شانس این تیم را برای صعود به فینال سانتیاگو برنابئو بیشتر نشان می داد. اما یک اتفاق پیش بینی نشده، تا حدود زیادی کار را برای بارسا سخت کرد. فوارن آتشفشان در آن سال، باعث شد که تمام پرواز های اروپا لغو شوند و بارسلونا مجبور شود با اتوبوس به میلان برود. سفری خسته کننده که از عوامل اصلی شکست 3-1 بلوگرانا مقابل اینتر مورینیو بود.
بازی برگشت در نیوکمپ، تیاگو موتا طی یک برخورد مشکوک با بوسکتس، از زمین اخراج شد. همان لحظه مورینیو به پپ گفت: هنوز فکر نکن که بازی را بردی.
با ارائه یک بازی تدافعی قدرتمند و اجرای موفق کاتاناچیو، اینتر توانست دست پر از زمین خارج شود. صعودی که با جشن مورینیو همراه شد. او به داخل رمین دوید و خوشحالی کرد و آنجا انگشت اشاره اش را بالا برد و جمعیت حاضر در ورزشگاه را غرق در سکوت کرد. بعد ها و در دوران حضور آقای خاص در رئال مادرید، او یک عکس از آن لحظه خوشحالی را روی دیوار دفترش نصب کرد.
4- 4 ال کلاسیکو در 18 روز؛ 2011
پرز مورینیو را از میلان به مادرید آورد تا هر طوری که شده، ترمز بارسلونای رویایی پپ را بکشد. به طرز جالبی شرایط طوری رقم خوردند که قرار شد در 18 روز 4 ال کلاسیکو برگزار شود. در 3 تورنمنت مختلف. پس از اینکه در فینال کوپا دل ری 2011، رئال توانست بارسلونا را با نتیجه 1-0 شکست دهد، پپ در مصاحبه ای گفت:
یک تصمیم 2 سانتی متری از کمک داور هایی که باید یک دید فوق العاده داشته باشند، گل پدرو را مردود اعلام کرد.
پس از آن بود که مورینیو حرف های پپ را به ریشخند گرفت و جنگ عملا شروع شد. چند روز بعد و در جریان کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا، پپ سراغ دوربین مورینیو را گرفت و مستقیما به آن دوربین گفت: در این اتاق، مورینیو یک مربی و رئیس مزخرفه. نمی خواهم اینجا با او رقابت کنم. اما به هر حال این یک مسابقه فوتبال است.
5- وقتی مورینیو به بارسلونا تهمت می زند؛ 2011
پس از جنگ هایی که در کنفرانس مطبوعاتی شکل گرفت، شاهد یک بازی خاطره انگیز و پر تنش میان دو تیم بودیم. بارسلونا بازی را در شرایطی 2-0 پیروز شد که په په از زمین بازی اخراج شد و داور مورینیو را به سکو ها فرستاد. پس از بازی، آقای خاص یک کنفرانس مطبوعاتی تاریخی برگزار کرد. ژوزه در این کنفرانس داوران یوفا را به دوست داشتن بارسلونا متهم کرد و دستاورد های پپ را بی ارزش خواند.
اگر آنها (داوران) آدم‌های خوبی هستند، قطعا نمی توانیم با این ماجرایی که پیش آمد آن را نتیجه بگیریم. امیدوارم گواردیولا یک روز این شانس را داشته باشد که یک جام پاک را کسب کند، جامی بدون ننگ.
6- حمله ژوزه به ویلانووا؛ 2011
در ماه آگوست، قرار شد که دو تیم در جریان سوپرکاپ اسپانیا، به مصاف یکدیگر بروند. پس از برخورد فابرگاس و مارسلو، یک درگیری تمام عیار شکل گرفت و در میان پرواز های مکرر کارت قرمز، مورینیو انگشت هایش را به چشمان تیتو ویلانووا، دستیار پپ فرو برد.
پس از این جریان ها، هواداران رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو به تشویق مورینیو پرداختند. در میان آن تشویق ها، یک بنر هم به اهتزاز درامده بود:
مو، انگشت تو راه را به ما نشان داد. یکی از هواداران هم چنین جملاتی را به زبان آورد:
ژوزه عذرخواهی نخواهد کرد. او کاملا معتقد است که اقدامش در دفاع از منافع رئال مادرید بود.
7- پیروزی پپ به کمک قوانین یوفا!!!؛ 2013
یک سال پس از اینکه گواردیولا بارسلونا را ترک کرد، تصمیم گرفت که به بایرن مونیخ برود. طولی هم نکشید که دوباره با مورینیو دیدار تازه کند. در جریان سوپرکاپ اروپا. مورینیو پیش از آن گفته بود که شک دارد بایرن مونیخ تحت هدایت سرمربی جدیدش بهتر شده باشد. آن بازی را بایرن در ضربات پنالتی برد اما ماجرا به همینجا ختم نشد. رامیرز با گوتزه درگیر شد و از زمین مسابقه بیرون فرستاده شد. آقای خاص پس از آن گفت: هر وقت که من با پپ بازی می کنم، آخرش تیمم 10 نفره می شود. این احتمالا یکی از قوانین یوفا است. ادامه در کامنت...
منبع: پایگاه خبر ورزشی فرتاک fartakvarzeshi.com
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.