پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان
سنجاق شده
سلام و درود خدمت همه عزیزان دل ، امروز اومدم با #معرفی یکی دیگه از #عجایب_هفتگانه یعنی #چیچن_ایتزا 🙂

بسیاری از باستان‌شناسان معتقدند چیچن ایتزا در حدود هزار سال پیش پایتخت یکی از پادشاهان مایاها به نام «تاپیلتزین چه کوئتزالکوتل» بوده‌ است. کاربرد این معبد تقدیم قربانی به خدای باران مایاها، چاک، بوده‌ است. قربانی کردن انسان نیز در این معبد معمول بوده و بقایای انسان‌های قربانی شده نیز در معبد یافت شده است.

« ادامه در ریپلای »
محمد‌حسین || کوچینی بونماتی @ndhcdi
پنجشنبه 30 فروردین 1403
سلام و درود خدمت همه عزیزان دل ، امروز اومدم با #معرفی یکی دیگه از #عجایب_هفتگانه یعنی #دیوار_چین 😃 دیوار چین در مدت ۲۰ سال در دوران چین شی هوانگ کامل شد. فرمانروایان پیش از او برای جلوگیری از یورش اقوام صحراگرد، قسمت‌ هایی از این دیوار را ساخته بودند. چین شی هوانگ بخش‌های مختلف این دیوار را به یکدیگر متصل کرد تا دژی به طول ۲۴۰۰ کیلومتر با ۲۵۰۰۰ برج نگهبانی در مرز شمالی دیوار شکل بگیرد. « ادامه در ریپلای »
در پاسخ به @13861393
خفن ترین اثر هنری وجود ندا...
در پاسخ به @ndhcdi
خیلی ممنون از همه دوستانی که وقت ارزشمند خودشون رو به خوندن این معرفی اختصاص دادن ، کم‌کم این سری هم داره کامل میشه و امیدوارم مورد پسند شما بوده باشه.

درصورتیکه ایده ، پیشنهاد یا انتقادی دارید با من درمیون بزارین تا روی اون کار کنم و کیفیت معرفی های جدید رو تا جایی که امکانش باشه بالا ببرم.

-دوستدار شما کوچینی 😉
در پاسخ به @ndhcdi
مایاها که از مشهورترین قبایل سرخپوست بودند، معمولاً شهرهایشان را در دل جنگل‌های بارانی می‌ساختند. حوزه زندگی و فعالیت مایاها حدود جنوبی کشور مکزیک و نیز سرتاسر گواتمالا و السالوادر را شامل می‌شد.
در پاسخ به @ndhcdi
سنوت یا همان گودال‌ها آبی معروف چیچن ایتزا، گودال‌هایی هستند که به طور طبیعی در این نواحی ایجاد شده‌اند. در این میان، سنوت ساگرادو همان گودال مقدس با 60 متر قطر، طرفداران بیشتری دارد و با صخره‌های اطرافش احاطه شده است.
در پاسخ به @ndhcdi
13 محوطه‌ی بازی در این منطقه وجود دارد که «زمین بزرگ بازی» 150 متری آن، بزرگ‌ترین و جالب‌ترین آن‌ها به حساب می‎آید و با کنده‌کاری‌های گوناگونی تزئین شده است. یکی از این کنده‌کاری‌ها، صحنه‌ی گردن زدن کاپیتان تیم بازنده را نشان می‌دهد!
در پاسخ به @ndhcdi
معبد کوکولکان، از بناهای اصلی این شهر به حساب می‎آید که آن را ال کاستیلو به معنی «قلعه» نیز می‌نامند. این هرم، 30 متر ارتفاع و طرحی پله پله دارد.
در پاسخ به @ndhcdi
در این محوطه‌ها چندین نقش برجسته وجود دارد که بسیاری از آنها تقریباً به شکل حلقه‌اند و به‌وسیلهٔ مردمی فاقد ابزار فلزی کنده شده‌اند. در دیوارهای شهر قطعات بزرگی از سنگ با اشکال نامشخص وجود دارد که آنقدر دقیق بریده شده‌اند که کاملاً به هم جفت می‌شوند به طوریکه جایی برای عبور یک تیغه کارد بین آنها نمی‌ماند.
در پاسخ به @ndhcdi
محوطه چیچن ایتزا شامل چندین ساختمان سنگی است که قبلاً به‌عنوان قصر، معبد، حمام، مغازه و غیره به کار می‌رفته‌اند و بسیار باشکوه و زیبا هستند.
در پاسخ به @ariyanamos
آره ، اصلا انگار وارد غیبت کبری شده 😂
در پاسخ به @el-meta-messi1023
کار جالبی بود 🔥
در پاسخ به @parsa-er-2006
برادر خود تولید کننده مواد جدید نیز هست
در پاسخ به @parsa-er-2006
برادر شیشه میکشد و فکر میکند ایران قوی تر است
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.