پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تاریخی ؛ 11 سال از گل شگفت انگیز آندرس اینیستا در استمفوردبریچ گذشت

زمان ارسال : چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399
۶ می‌سال ۲۰۰۹ ، بارسلونا به لطف یک گل فراموش‌نشدنی در دقیقه ۹۳ مصاف با چلسی، به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. با ما همراه باشید تا سفر کوتاهی به آن روز به‌یادماندنی داشته باشیم.




درست ۱۱ سال پیش، ۶ می‌۲۰۰۹، آندرس اینیستا یکی از معروف‌ترین گل‌های دوران حرفه‌ای خود را در ورزشگاه استمفورد بریج به ثمر رساند. این گل در دقیقه ۹۳ بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان وارد دروازه چلسی شد و جواز حضور در فینال این رقابت‌ها در ورزشگاه المپیک رم را برای آبی و اناری‌ها به ارمغان آورد.

بارسای پپ گواردیولا، در بازی رفت به تساوی ۰-۰ در نیوکمپ رضایت داد. بین این تساوی و تساوی ۱-۱ در بازی برگشت، کاتالان‌ها سفری به سانتیاگو برنابئو نیز داشتند. آن‌ها در این ال کلاسیکو، رئال مادرید را ۶-۲ شکست دادند و ۴ روز بعد، با انگیزه‌ای مضاعف به لندن رفتند.



یک صعود حماسی؛

آبی و اناری‌ها در این بازی شروع سختی را تجربه کردند. مایکل اسین، بازیکن تیم چلسی گل اول بازی را تنها ۹ دقیقه بعد از سوت داور به ثمر رساند و به این ترتیب آبی‌های لندن از بارسا پیش افتادند. اخراج اریک آبیدال در نیمه دوم به سختی این چالش افزود اما شاگردان گواردیولا دست بر نداشتند - در این شرایط آن‌ها حداقل به یک گل نیاز داشتند تا به لطف ارزش بیشتر گل زده در زمین حریف در مجموع به پیروزی برسند.

در لحظاتی که تقریباً امیدی برای هواداران نمانده بود، توپ با پاس دنی آلوز به لئو مسی رسید. این مرد آرژانتینی، توپ را برای اینیستا که لبه محوطه جریمه قرار داشت، فرستاد و مرد شماره ۸ بارسا توپ را به دروازه و بارسلونا را به فینال رساند.



۲۹ جام بعد از گل اینیستا ؛

این گل نقطه عطف مهمی در عصر طلایی بارسا محسوب می‌شود. باشگاه اولین سه‌گانه خود را در همان فصل کسب کرد و بعد از آن گل اینیستا تاکنون، کاتالان‌ها طی ۱۱ فصل، ۲۹ جام قهرمانی را بالای سر بردند (که شامل دومین سه‌گانه‌شان در سال ۲۰۱۵ نیز می‌شود).
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.