پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تاریخی ؛ بارسلونا و حضور در ۴۱ فینال جام حذفی اسپانیا

زمان ارسال : شنبه 27 اردیبهشت 1399
آبی و اناری‌ها در حال حاضر دارنده رکورد بیشترین حضور (۴۱) و پیروزی (۳۰) در فینال‌های جام حذفی اسپانیا هستند. در این خبر از دیدگاهی متفاوت به بررسی این بازی‌ها خواهیم پرداخت.




کاتالان‌ها پادشاه جام‌ها هستند در این مورد هیچ شکی نیست! تاکنون هیچ تیمی نتوانسته بیش از آن‌ها به فینال جام حذفی راه یابد و همچنین هیچ تیمی بیش از آن‌ها قهرمان این رقابت‌ها نشده است. آبی و اناری‌ها در ۳۰ فینال از ۴۱ فینالی که در طول تاریخ این مسابقات در آن‌ها شرکت کرده‌اند، پیروز شده‌اند.

۱۱ سال پیش، در تاریخ ۱۳ می‌۲۰۰۹، بارسلونا در فینال جام حذفی مقابل اتلانتیک به پیروزی رسید؛ اولین جام از سه‌گانه معروفِ جام حذفی، لالیگا و لیگ قهرمانان در فصل خاطره‌انگیز ۲۰۰۸/۰۹. در ادامه از پنجره آمار، نگاه گذرایی به این فینال‌ها خواهیم انداخت.



۱۹۱۰ تا ۲۰۱۹

از اولین حضور بارسا در فینال این رقابت‌ها بیش از ۱۰۰ سال می‌گذرد. در می‌۱۹۱۰ بارسلونا اولین جام از ۳۰ جام قهرمانی خود در جام حذفی را با پیروزی ۳-۲ مقابل اسپانیول دی مادرید در فینال، تصاحب کرد. آخرین حضور آن‌ها در این فینال به فصل گذشته باز می‌گردد، دیداری که به شکست ۲-۱ در ورزشگاه بنیتو ویامارین مقابل والنسیا ختم شد.

مسی و بوسکتس، مجرب‌ترین‌ فینالیست‌ها

این دو کاپیتان بارسا از سال ۲۰۰۹ تاکنون در ۹ فینال حضور پیدا کرده‌اند؛ بعد از این دو، جرارد پیکه (۸ فینال)، اینیستا (۷) و آلکانترا، سامیتیر، سگارا و ماسکرانو (۶) به ترتیب بیش از سایرین فینال این رقابت‌ها را تجربه کرده‌اند. علاوه بر این، مسی در ۶ فینال از این ۹ فینالی که در آن‌ها حضور داشته، گلزنی کرده است.

۶ فینال متوالی

بارسلونا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در تمام فینال‌های جام حذفی حضور داشته و در چهارتای آن‌ها به پیروزی رسیده است. آخرین پیروزی آن‌ها به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد که به نتیجه ۵-۰ مقابل سویا ختم شد؛ آخرین بازی اندرس اینیستا با پیراهن بارسا.


در پایان، شایان ذکر است که لئو مسی، اندرس اینیستا، سرخیو بوسکتس، جرارد پیکه و خوان سگارا هر کدام با کسب ۶ مدال طلا در جام حذفی، پیشتازان عرصه قهرمانی در این مسابقات هستند.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.