پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تاریخی ؛ بارسلونا وحضور در ۸ فینال لیگ قهرمانان اروپا

زمان ارسال : شنبه 10 خرداد 1399
پر واضح است که پیروزی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، لذت متفاوتی با قهرمانی‌های دیگر دارد.
رقابتی که اولین دوره‌اش در سال ۱۹۵۶ برگزار شد و تا به امروز ۶۴ دوره از این مسابقات برگذار شده.
تا سال ۱۹۹۲ این لیگ با نام جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا نامیده می‌شد.و ازین تاریخ به بعد نام و فرمت آن به لیگ قهرمانان اروپا تغییر کرد.و تا به امروز معتبر ترین رقابت باشگاهی اروپا بلکه جهان است و قهرمانی و حتی حضور در چنین رقابت معتبری برای تیم‌های حاضر در ۵ لیگ معتبر اروپایی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به طور کلی، بارسا از حیث تعداد فینال‌های لیگ قهرمانانی که تاکنون در آن‌ها حضور پیدا کرده، مقام ششم و از حیث تعداد پیروزی‌ها ، مقام چهارم تمام ادوار این رقابت‌ها را در اختیار دارد.

بارسلونا تا به حال ۸ بار به فینال لیگ قهرمانان راه یافته است. تنها تیم‌های رئال مادرید (۱۶ بار)، آث میلان (۱۱ بار)، بایرن مونیخ (۱۰ بار)، یوونتوس و لیورپول (۹ بار) در این زمینه رکوردی بهتر نسبت به کاتالان‌ها دارند.

بارسلونا با ۵ قهرمانی در کنار بایرن ، چهارمین تیم برتر این رقابت‌ها از حیث قهرمانی‌ است و رئال مادرید(۱۳بار) و میلان(۷بار) و لیورپول(۶بار) بالاتر از این دو تیم در لیست پر افتخارترین تیم های تاریخ لیگ قهرمانان قرار دارند.

لیست حضور بارسلونا در فینال ها؛

۱. سال ۱۹۶۱ : اولین حضور بارسا در فینال

در پنج دوره اول برگذاری این مسابقات ، رئال مادرید به فینال رسید و قهرمان شد و این سال ، ششمین سال برگزاری این مسابقات بود که بارسلونا با شکست رئالِ قدرتمندِ اون دوره در مرحله ی نیمه نهایی ، توانست خود را به فینال این رقابت برساند و البته با نتیجه 3-2 مغلوب بنفیکا شدند و از دستیابی به اولین جام اروپایی محروم ماندند.

۲. سال ۱۹۸۶ : شکستی دیگر

بارسلونا بعد از ۲۵ سال از حضور اولش در فینال لیگ قهرمانان ، برابر استوا بخارست رومانی قرار گرفت .سرمربی بارسلونا "تری ونبلز" بود و دروازه بان هم "اوروتی" بود
۱۲۰ دقیقه ملالت آور منجر به شروع ضربات پنالتی شد و بارسلونا با از دست دادن دو ضربه پنالتی ، مغلوب حریف شد تا حسرت قهرمانی همچنان در قلب هواداران کاتالان ها باقی باشد

۳. سال ۱۹۹۲: اولین قهرمانی اروپایی

۶ سال بعد از حضور در دومین فینال لیگ قهرمانان ، بارسا نهایتاً به قهرمانی دست یافت. یوهان کرویف سرمربی تیم، ومبلی ورزشگاه این فینال، سمپدوریا تیم رقیب و رونالد کومان با ضربه آزاد باورنکردنی خود در دقیقه ۱۱۱م، ستاره این بازی بود.
بارسلونا با تک گل این مدافع شوت زن ، به اولین عنوان قهرمانی اروپاییش رسید تا حسرت قهرمانی از قلب هواداران کوچ کند. 

۴. سال ۱۹۹۴ : تحقیر در مقابل میلان

دقیقا ۲ سال بعد ، تیم رویایی کرایوف در سال ۱۹۹۴ نیز به فینال رسید، اما در شبی که شاگردان کرایوف هیچ شانسی در مقابل تیم پر ستاره میلان نداشتند ، با شکستی سنگین و ۴-۰ در آتن مغلوب شاگردان آماده کاپلو در میلان ایتالیا شدند تا دوران افول آبی اناری ها در این رقابت ها دوباره آغاز شود.

۵. سال ۲۰۰۶: ارمغان شکوه در پاریس

پس از ۱۲ سال انتظار بالاخره قهرمانی به بارسا رو آورد. اما در فینال ۲۰۰۶ بارسا وضعیت متفاوتی داشت؛ این برد حیاتی در آغاز عصر جدید پیروزی‌ها و قهرمانی‌های متعدد بارسا که تا امروز ادامه دارد، رقم خورد. در شهر سنت دنی، تحت هدایت فرانک ریکارد، بارسلونا با یک کامبک دیدنی در دقایق پایانی بازی توانست جام قهرمانی را از آن خود کند. گل‌های این تیم را ابتدا ساموئل اتوئو و سپس بلتی به ثمر رساندند.
نکته قابل توجه این فینال این بود که آرسنال در مراحل حذفی و در مقابل ویارئال و یوونتوس و رئال مادرید بدون گل خورده توانسته بود به فینال راه یابد اما در مقابل شاگردان رایکارد زمین گیر شدند. 

۶. سال ۲۰۰۹: شکست فرگوسن باتجربه ، در مقابل پپِ جوان در رم

پپ گواردیولا در این سال بارسلونا را برای اولین بار به سه‌گانه‌ای تاریخی هدایت کرد.
ساموئل اتوئو این بار هم اولین گل تیمش را به ثمر رساند و سپس مسی با گل خود، سومین جام قهرمانی بارسا در این رقابت‌ها را تضمین کرد.
خیلی از کارشناسان معتقد هستند که برترین تیم تاریخ در عرصه باشگاهی ، بارسلونای آن سالِ گواردیولا بوده است. 

۷. سال ۲۰۱۱: دوباره ومبلی

ومبلی یک بار دیگر میعادگاه فینالیست‌های لیگ قهرمانان بود و منچستر یونایتد الکس فرگوسن یک بار دیگر حریف بارسا. اما این فینال تماماً در اختیار بارسا بود، تیمی که هرگز در یک فینال تا این حد قدرتمند ظاهر نشده بود. اگرچه وین رونی گل نخست پدرو را پاسخ گفت اما مسی و داوید ویا در نیمه دوم این قهرمانی را مسجل کردند. بازی ای که در آن برای اولین و آخرین بار ، طرفداران منچستر شاهد لرزیدن دستان فرگوسنِ بزرگ بودند و این مربی نام آشنا بعد از بازی به تمجید بازیکن حریف پرداخت و گفت : هیچ راهی برای متوقف کردن مسی وجود ندارد.
جشن قهرمانی این جام را حرکت فراموش نشدنی کارلس پویول که بازوبند کاپیتانی خود را به اریک آبیدال، مرد فرانسوی بارسلونا داد، به‌یادماندنی‌تر کرد. 

۸. سال ۲۰۱۵: پنجمین قهرمانی، در برلین با مثلثmsn

آخرین قهرمانی اروپایی بارسلونا را شاگردان لوئیز انریکه به ارمغان آوردند. با شکست تیم‌های منچستر سیتی، پاریس سنت ژرمن و بایرن مونیخ، آبی و اناری‌ها نهایتاً به این فینال رسیدند و مقابل یوونتوس صف‌آرایی کردند. راکیتیچ اولین گل این فینال را در دقیقه چهارم به ثمر رساند اما موراتا بازی را به تساوی کشاند. سوارز در نیمه دوم مجدداً بارسا را پیش انداخت و به لطف گل دقایق انتهاییِ نیمار، این پیروزی قطعی شد.


مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.