پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آماری ؛ شخصیت‌هایی که بعنوان‌ بازیکن و سرمربی قهرمان اروپا شده‌اند.

زمان ارسال : شنبه 27 دی 1399
در این متن مروری داریم بر افرادی که هم در دوره بازیگری و هم در دوره مربیگری موفق به فتح جام باشگاههای اروپا / لیگ قهرمانان اروپا شده اند .
---------------------------------------
1. میگل مونیوز.
میگل مونیوز اسپانیایی اولین فوتبالیست تاریخ است که موفق به بالای سر بردن جام باشگاههای اروپا شده است . مونیوز کاپیتان تیم رویایی رئال مادرید بود که در فصل 56-1955 موفق به کسب قهرمانی در اولین دوره جام باشگاههای اروپا شد . وی به عنوان بازیکن دو فصل بعدی را نیز با قهرمانی در جام باشگاههای اروپا گذراند و پس از کسب سومین قهرمانی متوالی در اروپا کفش هایش را آویخت و از دنیای بازیگری کناره گرفت . دوری مونیوز از دنیای فوتبال دیری نپائید و پس از یک سال استراحت این بار به عنوان سرمربی به رئال مادرید بازگشت و پنجمین قهرمانی متوالی لوس بلانکوس در اروپا این بار با سرمربیگری او به دست آمد . میگل مونیوز در فصل 66-1965 هم بار دیگر رئال مادرید را فاتح جام باشگاههای اروپا و نام خود را در تاریخ فوتبال ماندگار کرد . مونیوز تنها شخصیت فوتبالی تاریخ است که در یک تیم ، هم در مقام کاپیتانی و هم در جایگاه سرمربیگری فاتح جام باشگاههای اروپا شده است ؛ نظیر دستاوردی که فرانتس بکن باوئر با آلمان در جام جهانی کسب نمود .
---------------------------------------
2 . جیووانی تراپاتونی.
جیووانی تراپاتونی ایتالیایی دومین شخصیتی است که چنین دستاوردی در کارنامه دارد . تراپاتونی ابتدا به عنوان بازیکن تیم آ.ث میلان در فصل 63-1962 به اولین جام اروپایی خود رسید . میلان با این قهرمانی به اولین تیم ایتالیایی فاتح جام باشگاههای اروپا تبدیل شد . تراپاتونی 6 سال بعد باری دیگر در لباس تیم آ.ث میلان جام قهرمانی را به دست آورد و فاتح دومین و آخرین جام باشگاههای اروپای خود در دوران بازیگری ش شد . تراپاتونی در مقام مربیگری نیز این بار اما با دیگر تیم ایتالیایی یعنی یوونتوس به موفقیت رسید . تراپاتونی موفق شد در فصل 85-1984 یوونتوس را به اولین قهرمانی خود در جام باشگاههای اروپا برساند . به این ترتیب تراپاتونی در اولین قهرمانی های میلان و یوونتوس در اروپا نقشی انکار نشدنی داشت .
---------------------------------------
3 . یوهان کرایوف.
ابرستاره فوتبال هلند و باشگاههای آژاکس و بارسلونا در کارنامه پر افتخارش قهرمانی در جام باشگاههای اروپا به عنوان بازیکن و سرمربی دیده می شود . کرویف که مهره اصلی آژاکس افسانه ای دهه ی هفتاد میلادی به شمار می رفت موفق شد در فصل 71-1970 همراه با آژاکس به قهرمانی در جام باشگاههای اروپا برسد . کرویف و آژاکس این موفقیت را در دو سال بعدی نیز حفظ کردند و با پایان همکاری یوهان کرویف و آژاکس نوار قهرمانی های متوالی تیم هلندی در اروپا نیز قطع شد . کرایوف در فصل سوم به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر برده بود . در مقام سرمربی اما دوران طلایی یوهان با بارسلونا رقم خورد . جایی که علاوه بر چهار قهرمانی متوالی در لالیگا ، کرایوف بارسلونا را در فصل 92-1991 به اولین قهرمانی خود در جام باشگاه های اروپا رساند . با این قهرمانی کرایوف به دومین فوتبالیستی بدل شد که به عنوان کاپیتان و سرمربی فاتح جام باشگاههای اروپا می شود . همچنین وی تنها شخصیت تاریخ فوتبال است که این دستاورد ( قهرمانی در جام باشگاههای اروپا در مقام کاپیتانی و جایگاه سرمربیگری ) را با دو باشگاه مختلف به دست آورده است .
---------------------------------------
4 . کارلو آنچلوتی.
مربی صاحب نام ایتالیایی یکی دیگر از افراد این فهرست است . آنچلوتی در مقام بازیکن دو مرتبه فاتح جام باشگاههای اروپا شد . کارلو آنچلوتی عضوی مهم از تیم با شکوه میلانِ آریگو ساکی بود که در فصل های 89-1988 و 90-1989 به دو قهرمانی متوالی در جام باشگاههای اروپا دست یافت . در مقام سرمربیگری اما کارنامه آنچلوتی پربار تر هم بود . آنچلوتی دو بار میلان را در فصل های 03-2002 و 07-2006 به قهرمانی در چمپیونزلیگ رساند و هدایت رئال مادرید برای کسب دسیما را نیز در فصل 14-2013 بر عهده داشت .
---------------------------------------
5 . فرانک رایکارد.
دیگر ستاره هلندی که موفق به کسب چنین دستاوردی شده است فرانک رایکارد است . رایکارد که از ارکان تیم میلانِ آریگو ساکی و عضوی از مثلث هلندی معروف باشگاه میلان بود همانند آنچلوتی به دو قهرمانی متوالی در فصل های 89-1988 و 90-1989 رسید و سپس دیگر بار  ، این مرتبه با آژاکس در فصل 95-1994 فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد . تنها قهرمانی رایکارد در دوران سرمربیگری اما به دوران حضور موفقیت آمیزش در بارسلونا باز می گردد . رایکارد در فصل 06-2005 بارسلونا را به دومین قهرمانی تاریخ ش در اروپا رساند .
---------------------------------------
6 . پپ گواردیولا.
مربی موفق عصر کنونی دنیای فوتبال یکی دیگر از افرادی است که به عنوان بازیکن و سرمربی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده است . گواردیولا در دوره بازیگری عضوی از تیم رویایی بارسلونای یوهان کرویف بود و در فصل 92-1991 نیز به قهرمانی در جام باشگاههای اروپا دست یافت . در مقام سرمربیگری اما پپ دوران با شکوه تری را تجربه کرد . در اولین تجربه ی مربیگری در سطح اول دنیای فوتبال ، پپ بارسلونا را در فصل 09-2008 به یک سه گانه رویایی رساند و دو سال بعد نیز باری دیگر بارسا را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رساند .
---------------------------------------
جهت مطالعه ادامه پست ، در قسمت کامنت به بخش قدیمی ترین ها مراجعه کنید.

منبع : طرفداری.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.