پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

(۳) تاریخچه روح فوتبال : یوهان کرایوف افسانه ای(دوران مربیگری)

زمان ارسال : دوشنبه 20 بهمن 1399
۱.دوران بازیگری کرایوف در آژاکس : https://barcanews.org/user/Nhdethcguhcfyjhcd/post/60563/

۲.دوران بازیگری کرایوف در بارسلونا : https://barcanews.org/user/Nhdethcguhcfyjhcd/post/60564/
------------------------------------
۳.دوران مربیگری:

یوهان کرایف پس از اتمام دوران بازیگری و طی اندک زمانی دوباره به مستطیل سبز بازگشت این بار اما در کسوت سرمربیگری. دوران مربیگری کرایف گرچه طولانی نبود اما او در همین مدت 11 ساله مربیگری، نام خود را به عنوان یک مربی نامدار و صاحب سبک در تاریخ فوتبال به ثبت رساند .
کرایف از سال 1985 تا 1988 سرمربی آژاکس آمستردام بود و در این مدت دو قهرمانی در لیگ هلند و یک قهرمانی در جام برندگان جام اروپا بدست آورد و ستارگانی نظیر مارکو فان باستن و فرانک رایکارد را پرورش داد.

دوران طلایی مربیگری یوهان کرایف اما در بارسلونا رقم خورد. در سال 1988 یوهان باری دیگر آمستردام را به مقصد کاتالونیا ترک کرد و دوران باشکوه دیگری را در تیم بارسلونا پایه ریزی کرد. بارسلونای کرایف که بعدها به تیم رویایی یا «dream team» مشهور شد بدل به یکی از بهترین تیم های تاریخ باشگاه شد و موفقیت های زیادی از جمله کسب چهار لالیگای پیاپی، یک قهرمانی در جام باشگاههای اروپا، یک قهرمانی در سوپرکاپ اروپا و یک قهرمانی در جام برندگان جام اروپا به دست آورد. کرایف در دوران حضور در بارسلونا ستارگانی از جمله رونالد کومان، روماریو، میشل لادروپ، هریستو استویچکوف و پپ گواردیولا را هدایت و رهبری نمود .

یوهان کرایف در سال 1996 از دنیای مربیگری کناره گرفت (گرچه طی سال های 2009 تا 2013 هدایت تیم ملی غیر رسمی کاتالونیا را بر عهده گرفت) اما علی رغم دوران نسبتا کوتاه مربیگری‌ش همواره به عنوان یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال در خاطره ها ماندگار شد. او در همین مدت کوتاه، یک بار از سوی مجله ورلدساکر و دو مرتبه از سوی اونز موندیال به عنوان مربی برتر سال برگزیده شد و بعد ها نیز به عنوان یکی از ده مربی برتر تاریخ یوفا (1954 – 2016) انتخاب شد.
-----------------------------------
ویترین افتخارات؛

۱.دوران بازیگری :

_عناوین تیمی:
قهرمانی در لیگ هلند : 9 مرتبه
قهرمانی در جام حذفی هلند : 6 مرتبه
قهرمانی در جام باشگاههای اروپا : 3 مرتبه
قهرمانی در جام بین قاره ای : 1 مرتبه
قهرمانی در لالیگا : 1 مرتبه
قهرمانی در جام حذفی اسپانیا : 1 مرتبه
.
_عناوین انفرادی:
توپ طلا : 3 مرتبه
توپ طلای جام جهانی : 1 مرتبه
عضویت در تیم منتخب جام جهانی : 1 مرتبه

۲.دوران مربیگری :
قهرمانی در لیگ هلند : 2 مرتبه
قهرمانی در جام برندگان جام اروپا : 2 مرتبه
قهرمانی در لالیگا : 4 مرتبه
قهرمانی در جام حذفی اسپانیا : 1 مرتبه
قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا : 3 مرتبه
قهرمانی در جام باشگاههای اروپا : 1 مرتبه
قهرمانی در سوپرکاپ اروپا : 1 مرتبه
-----------------------------------
جایگاه یوهان کرایف در میان اساطیر فوتبال.

در سالهای پایانی قرن بیستم مراجع متعدد فوتبالی اقدام به انتخاب بهترین بازیکنان قرن بیستم نمودند که در اینجا به مرور سه مرجع مهم و معتبر می پردازیم؛
۱.نشریه ورلدساکر (از معروف‌ترین و معتبرترین نشریات تاریخ فوتبال)،
۲. نشریه فرانس فوتبال (اهدا کننده توپ طلا و یکی از مهم ترین نشریات تاریخ فوتبال)
۳.فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال «IFFHS».

 نشریه معتبر و معروف world soccer در سال 1999 اقدام به معرفی و رتبه بندی برترین بازیکنان قرن بیستم نمود که در این لیست یوهان کرایف بعد از پله و مارادونا، سومین بازیکن برتر قرن جهان و نیز بهترین فوتبالیست قرن اروپا لقب گرفت.

در پایان قرن بیستم فدراسیون بین المللی آمار و ارقام فوتبال «IFFHS» اقدام به رتبه بندی و معرفی برترین بازیکنان قرن نمود که در این لیست کرایف بعد از پله ، دومین بازیکن برتر قرن جهان و همچنین بهترین فوتبالیست اروپایی قرن بیستم شد.

اما احتمالا معتبر ترین لیست پیرامون رتبه بندی برترین بازیکنان قرن بیستم لیست مجله معتبر فرانس فوتبال بوده است. در پایان هزاره دوم و قرن بیستم و با شروع گمانه زنی ها و لیست دادن های افراد و نهاد های مختلف پیرامون بهترین بازیکنان فوتبال در قرن بیستم، فرانس فوتبال یکی از معتبر ترین نشریات جهان فوتبال و اهدا کننده جایزه توپ طلا هم تصمیم به انتخاب برترین بازیکنان قرن بیستم گرفت و برای اینکار دست به ابتکار جالبی زد.
شرکت کنندگان در نظر سنجی تاریخی فرانس فوتبال در سال 1999 ، خود از فوق ستاره های تاریخ فوتبال بودند و سابقه فتح مهم ترین جایزه انفرادی تاریخ فوتبال یعنی توپ طلا را داشتند. فرانس فوتبال در حقیقت با این ابتکار ، برترین بازیکنان قرن بیستم به انتخاب فاتحان توپ طلا را معرفی می کرد.
تا آن دوره 34 نفر موفق به کسب توپ طلا شده بودند که از این بین لو یاشین (تنها دروازه بان فاتح توپ طلا) بدرود حیات گفته بود و سه نفر دیگر (جرج بست، سر استنلی متیوس و عمر سیووری) نیز در نظر سنجی شرکت نکردند و نظر سنجی از بین 30 بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال انجام گرفت.
در پایان یوهان کرایف بعد از پله افسانه ای و مارادونای جادویی در جایگاه سوم برترین بازیکنان قرن بیستم قرار گرفت و همچنین حائز عنوان «بهترین فوتبالیست اروپایی قرن بیستم از دید فاتحان توپ طلا» شد .
-----------------------------------
پی‌نوشت : ۱۰ جمله تاریخی کرایوف افسانه ای در کامنت (بخش قدیمی‌ترین)

منبع : طرفداری.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.