پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ارنج 3 دفاعه؛ انقلاب‌تاکتیکی کومان از بازی‌رفت مقابل وایادولید آغاز شد

زمان ارسال : دوشنبه 16 فروردین 1400
 دقیقا در بازی رفت مقابل تیم وایادولید بود که نحوه چینش موفقیت آمیز ترکیب تیم بارسلونا در خط دفاع و حمله توسط رونالد کومان کشف شد.

تیم هلندی در فقر تاکتیکی شدیدی فرو رفته بود و دوگانگی مربی در انتخاب ارنج خود از بین سیستم 433 مادر و یا سیستم 4231 که خود کومان با آن راحت تر بود ، باعث از دست رفتن امتیازات زیاد و سردرگمی بازیکنان در خطوط حمله و دفاعی شده بود ، بارسا تعداد بالایی گل دریافت میکرد و هیچ توازنی در کنترل و پخش توپ در بازی بازیکنان دیده نمیشد ، مسی محدود ، گریزمان محو و هافبک ها سرگردان بودند ، تا اینکه هلندی کلید موفقیت را کشف کرد و تیم خود را با سه دفاع مرکزی و دو بال کناری (فول‌بک) روانه میدان کرد.

این ایده اولین بار در اواخر ماه دسامبر در استادیو زوریلا مقابل رئال وایادولید امتحان شد و اسکار مینگوئزا ، کلمنت لنگلت و رونالد آراوخو به عنوان مدافعان مرکزی به میدان آمدند .

کومان پس از پیروزی گفت: "این بازی ، کلیدی برای انتخاب ترکیب با سه مدافع میانی بود."
"ما ترکیب را تغییر دادیم تا در دفاع از امنیت بیشتری برخوردار شویم و از کیفیت مدافعان کناری خود بهره ببریم."

توازن در بازی با سه مدافع میانی است و در انتخاب چینش هافبک ها و مهاجمان ، همیشه تغییر ایجاد میشد ، چه 3-4-2-1 و چه 3-4-3 یا 3-5-2 فرقی ندارد ، این یک چینشی است که به نفع هلندی و بازیکنانش بوده.

او در بازی بعدی برابر ایبار بار دیگر سه مدافع میانی را انتخاب کرد ، اما بخاطر اشتباه مرگبار آرائوخو در تقدیم کردن توپ در میانه زمین به مهاجمان حریف ، فقط یک تساوی نصیبش شد.
با این حال ، کومان مقابل سویا در خارج از خانه در بازی برگشت لالیگایی ، تیم ژولن لوپتگی را با چینش 3-5-2 مغلوب کرد و خود را در کورس قهرمانی حفظ کرد.

جوردی آلبا و سرجینو دست از کنار زمین بسیار لذت میبرند و کانال های کناری را بسیار فعال کرده اند.
نادیده گرفته نشود که بدلیل حضور سه مدافع میانی ، وظایف دفاعی این دو بال کناری بسیار کاهش یافته و در حمله به راحتی مشارکت میکنند ، دقیقا ترکیبی که باعث درخشیدن آلبا و دست شد.

بارسلونا هشت بازی با سه مدافع میانی انجام داده است ، در برابر وایادولید ، ایبار ، سویا (دو بار) ، اوساسونا ، پی اس جی ، هوئسکا و رئال سوسیداد که شش پیروزی و دو تساوی به بار آورده است.

اما اینک شرایط متفاوت است ، اختلاف امتیاز با صدر میتواند به حداقل برسد و با توجه به باخت شب گذشته اتلتیکو در مقابل سویا ، بارسلونا درصورت برنده شدن در تمام 10 بازی آینده لالیگایی خود ، میتواند قهرمان این رقابت ها شود که این موضوع به این معنا است که همه چیز در دستان خود کاتالان‌هاست.

منبع : مارکا.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.