پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

جایگزین ها ، به ضیافت مرگ خوش آمدید

زمان ارسال : پنجشنبه 19 فروردین 1400
فوتبال به نظر خیلی ها و بر اساس تحقیقات بسیاری مهیج ترین و شاید جذاب ترین ورزش دنیا و شاید تفریح یا دغدغه زندگی باشد. یکی از علل این فراگیری، قوانین فوتبال است. در طول تاریخ قوانین فوتبال دچار تغییرات بسیاری شده است که اولین اصل در تغییرات جذاب کردن آن بوده است. شما چنین قوانینی را در هیچ ورزش دیگری نمی توانید پیدا کنید، حداقل به خوبی آن نمی توانید پیدا کنید. یکی از مسائل و یا در واقع قوانینی که در سال های اخیر جای بحث داشته است، ضربات پنالتی پس از 120 دقیقه بازی است.

در فینال لیگ قهرمانان اروپای سال 2016 به مانند بسیاری از فینال ها، کار به ضربات پنالتی کشید. یان اوبلاک که فصل فوق العاده ای را پشت سر گذاشته بود، در ضربات پنالتی به مانند یک دروازه بان نوجوان عمل کرد. آن اوبلاک که جایزه زامورا را برد کجا و آن مرد گیج شده در درون دروازه هفت متری سن سیرو در آخرین لحظات آخرین مسابقه فصل کجا. جدا از این مسائل گفته می شود در ضربات پنالتی شانس بیشتر از هر چیزی دخالت دارد. با قبول کردن تاثیر آمادگی ذهنی بازیکن و البته آمادگی بدنی می توان گفت که بله شانس نقش اصلی را در ضربات پنالتی دارد. رییس سابق فیفا سپ بلاتر اینگونه گفته است:" وقتی کار به ضربات پنالتی می کشد فوتبال می تواند به یک تراژدی تبدیل شود. وقتی کار به ضربات پنالتی کشیده می شود، فوتبال ذات اصلی خود را از دست می دهد."

به نقل از بلیچر ریپورت،حالا به مرور برخی از روش های پیشنهادی برای این ضربات مرگبار پرداخته ایم.

روش ADG

The Attacker Defender Goalkeeper. این روش به مانند ضربات پنالتی در 5 مرحله انجام می شود. در هر مرحله آن یک مهاجم رو در روی یک مدافع قرار می گیرد و یک دروازه بان درون چارچوب است. مهاجم 30 ثانیه فرصت دارد که گل بزند. کار مهاجم از روی نقطه مرکز زمین آغاز می شود. هر تیم 5 مهاجم، 5 مدافع و 1 دروازه بان انتخاب می کند. اگر شما یک بازیکن اخراجی داشته باشید. یک مدافع در یکی از حملات نخواهید داشت.

برتری ها: تمام بازیکنان در آن سهیم هستند – افزایش فیر پلی – افزایش بازی هجومی – برتری قابلیت های ورزشی

تک به تک

این سیستم تا سال 1999 در آمریکای شمالی و MLS استفاده می شد. در آن بازیکن از فاصله 35 یاردی با دروازه بان تک به تک است و باید دروازه را باز کند. مهاجم 5 ثانیه برای بازکردن دروازه فرصت دارد.

گل طلایی

در یورو 96 و 2000 و همچنین جام جهانی 1998 و 2002 از این قانون استفاده می شد. اگر بازی در 90 دقیقه مساوی به پایان می رسید کار به وقت اضافه می کشید. هر لحظه گلی به ثمر می رسید، بازی همانجا به پایان می رسید. بازی ایتالیا و فرانسه در فینال یورو 2000 همینگونه به پایان رسید. گل نقره ای هم وجود داشت که تیمی که در وقت اضافه اول گل می زد و تا آخر 15 دقیقه اول جلو بود، بازی را می برد و کار به وقت اضافه دوم کشیده نمی شد.

کاهش مداوم بازیکنان

در این ایده قرار بود که در هر 5 دقیقه از دو وقت اضافی یک بازیکن از هر دو تیم کم شود. این بدان معنا بود که در 5 دقیقه آخر وقت اضافی دوم، دو تیم با 6 بازیکن ادامه می دادند.


گل برنزی یا تا ابد ادامه بده

این ایده که هرگز اجرا نشد کمی عجیب است. در آن گفته می شود که اگر دو تیم در پایان 30 دقیقه وقت اضافی گل نزدند تا موقعی که یک تیم گل بزند کار ادامه پیدا می کند!

این ایده کاملا نشدنی است. اولا که با وجود کنداکتور تلویزیونی چنین چیزی ناممکن است و از لحاظ ورزشی هم چنین چیزی امکان پذیر نیست و مصدومیت بازیکنان را افزایش می دهد.

شمارش آمار

با پیشرفت تکنولوژی آمار بازی تیم های ورزشی به راحتی قابل محاسبه است. یک ایده این است که قبل یا بعد از وقت های اضافی در صورت تساوی، عامل دیگری به جز گل برنده را تعیین کننده. به طور مثال بیشترین برنده کرنر. بیشترین زمان مالکیت. بیشترین شوت داخل چارچوب و کمترین کارت و کمترین خطا.

یک محوطه پرچمی

این مربوط به قوانین شفیلد 1862 است. در آن یک محوطه با پرچم در طرف دیگر تیر دروازه مشخص می شد و هر گذراندن توپ از این محوطه امتیازی داشت و در صورت مساوی شدن گل ها این امتیازات بودند که تیم برنده را مشخص می کردند.



پرتاب سکه

یکی از مشهور ترین قوانین تاریخ فوتبال است البته هنوز در مراسم قبل از بازی از آن استفاده می شود اما تیم برنده را دیگر تعیین نمی کند.

ضربات ایستگاهی

یکی از ایده ها، استفاده از ضربات آزاد یا ایستگاهی است. می توان در این ایده از دیوار دفاعی هم استفاده کرد و بازیکن با استفاده از مهارت در ضربات ایستگاهی گل بزند.

رای ژوری

این ایده از آن دسته قوانینی است که در برخی از رشته های رزمی شاهد آن هستیم. بعد از تساوی در وقت های اضافی هیئت ژوری تیم برتر را انتخاب می کند. با موارد فساد و رشوه و غیره امروزی در فوتبال این ایده کلا به داخل صندوق می رود.

در حال حاضر ضربات پنالتی سر جایش هست و هر موقع اعدادی برابر را مقابل نام دو تیم در دقیقه 120 دیدید، منتظر ضیافت مرگ باشید.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.